Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Wentylator

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Zbyszek1968
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 15 wrz 2016, 17:07

[B4 2.0 ABK] Co to za czujnik ?

Post autor: Zbyszek1968 » 23 wrz 2016, 16:12

Witam , pytanko, za co odpowiedzialny jest ten czujnik ?
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2016, 17:06 przez Zbyszek1968, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 23 wrz 2016, 16:16

a co do tematu jest to czujnik włączający wentylator na postoju gdy temp pod maską jest jak dobrze pamiętam 110°C i ma zapobiegać zbieraniu się pary wodnej we wtryskiwaczach i przewodach paliwowych!

Awatar użytkownika
Zib3l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 30 kwie 2016, 11:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Zib3l » 23 wrz 2016, 19:40

Dodam, że ten czujnik działa max 10 - 15 min po wyłączeniu zapłonu. Apropos... Nie ma jak walteki do ABK... Tragedią zawiewa

mmaarrcciinn87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 02 paź 2016, 21:37
Lokalizacja: Włodawa

[B4 2.0 ABK] Wentylator

Post autor: mmaarrcciinn87 » 02 paź 2016, 21:58

Witam. Jestem tu nowy i jesten nowym posiadaczem audi 80 B4 2.0 115 KM z instalacją lpg. Szukałem podobnego tematu ale nie znalazłem jeśli jest to przepraszam.

Otóż mój problem polega na tym że po przejechaniu kilku km i zgaszeniu silnika po kilku sekundach włącza się wentylator na około 3 - 4 sekundy i się wyłącza i za 3 sekundy znowu się włącza i np. dzisiaj naliczyłem że wentylator włączył mi sie 11 razy po jednym zgaszeniu silnika. Temperatura na zegarze nie przekracza 90, silnik pracuje ładnie i równo, na dworze było ok 15 stopni więc nie było gorąco. Pomóżcie bo niewiem co robić bo chyba nie jest to normalne że tak się kilka razy włącza ten wentylator po zgaszeniu silnika.

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 02 paź 2016, 22:09

Taaak... to normalny objaw, więc nie masz kolego się czym martwić. Chłodzenie głowicy czy wtryskiwaczy... już nie pamiętam. Nie wiem do końca po co to, ale jest. Odpowiada za to czujnik w kolektorze ssącym. Widać go przy osłonie paska rozrządu.
A przy okazji. Witam kolejnego posiadacza ABK :-D
Ostatnio zmieniony 02 paź 2016, 22:12 przez elektronic, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 paź 2016, 22:09

mmaarrcciinn87, ten czujnik za to odpowiada https://audi80.pl/topics77/b4-20-abk ... 101502.htm lub sam przekaźnik w skrzynce nie pamiętam nr

elektronic, jak dla mnie to nie normalny objaw, przy dużych temperaturach na dworze tak ale nie przy 15 i po przejechanych kilku km

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 02 paź 2016, 22:17

PieterB pisze:jak dla mnie to nie normalny objaw
U mnie się włącza, więc uznałem za normalny :-) Nie ma to praktycznie (jak dla mnie) negatywnego wpływu na nic, więc stwierdziłem że nic z tym robił nie będę.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 paź 2016, 22:20

elektronic, przy sprawnym układzie chłodzenia nie powinien aż tak często u mnie zdarza się to 3-4 razy do roku w największe upały i po ostrzejszej jeździe. A juz na pewno nie po paru km.

mmaarrcciinn87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 02 paź 2016, 21:37
Lokalizacja: Włodawa

Post autor: mmaarrcciinn87 » 02 paź 2016, 22:26

Dzięki panowie za szybkie odpowiedzi :-) , dla mnie to troche dziwne bo podjade pod market pójde na zakupy a wentylator bedzie się włączał kilka razy a ludzie bedą sie dziwic heh , wymiana czujnika załatwi problem ? I jak się nazywa ten czujnik żebym wiedział co powiedzieć w sklepie :-)

[ Dodano: 2016-10-02, 22:26 ]
Mam nadzieję że to nie oznaka że coś z silnikiem nie tak?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 paź 2016, 22:28

mmaarrcciinn87 pisze:wymiana czujnika załatwi problem ?
powinna, możesz to jeszcze sprawdzić i go odpiąć jak się wentylatory nie będą włączać to sprawa jasna
mmaarrcciinn87 pisze: I jak się nazywa ten czujnik żebym wiedział co powiedzieć w sklepie :-)
najlepiej spisz z niego nr powinno go być dobrze widać

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 02 paź 2016, 22:30

Do układu chłodzenia zastrzeżeń nie mam. Gdzieś kiedyś nawet założyłem temat związany z tym czujnikiem. Właściwie to tak jest u mnie odkąd kupiłem Audi, czyli to już 10 lat. Teraz jak czytam nie działa ten czujnik prawidłowo, no ale działa, więc wymieniał nie będę. Są ważniejsze czujniki :-P Kasę wydam na potrzebniejsze graty, zwłaszcza że muszę co nieco wymienić, poprawić...

mmaarrcciinn87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 02 paź 2016, 21:37
Lokalizacja: Włodawa

Post autor: mmaarrcciinn87 » 02 paź 2016, 22:33

Dzięki PieterB jutro to sprawdzę i dam znać, auto kupiłem wczoraj i czeka mnie jeszcze rozbiórka szyberdachu, szyber się trochę otworzył i nie chce się zamknąć, gdy naciskam guzik słychać tylko pyknięcie przy silniczku , próbowałem też tym kluczem ampułowym który tam jest jak się zdejmie panel ale też nie ruszyło, może na prowadnicach gdzieś zblokowało

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 paź 2016, 22:34

elektronic, no ja ci przecie nie każę wymieniać ;-)
Ten czujnik to tam właściwie małe znaczenie ma co najwyżej może komuś aku rozładować jak jest już słaby a będzie się często włączał i długo pracował i tyle a takie przypadki bywały nawet tu na forum opisywane.

mmaarrcciinn87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 02 paź 2016, 21:37
Lokalizacja: Włodawa

Post autor: mmaarrcciinn87 » 02 paź 2016, 22:40

PieterB jeszcze takie pytanie ten czujnik aby go sprawdzić mogę odpiąć przed uruchomieniem silnika i przejechaniu się czy dopiero jak się przejadę ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 paź 2016, 22:44

mmaarrcciinn87, w sumie wszystko jedno tylko aby wsuwki ci jakiegoś zwarcie nie zrobiły więc je jakoś odizolować trzeba. Tego czujnika silnik nie potrzebuje do prawidłowej pracy. On ma studzić wtryskiwacze i przewody paliwowe by nie zbierała się w nich woda i działa tylko na wyłączonej stacyjce.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl