[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Wrzuć te logi tam gdzie normalnie wszyscy wrzucją i gdzie normalnie mozna je zobaczyć ,czyli tu http://vaglog.pl choć i bez logow mogę stwierdzić że opisane przez ciebie objawy ,powoduje w 99% przypadków zanieczyszczony nastawnik...a tego w logach raczej nie zobaczysz,Wtyczkę impulsatora odepnij i sprawdż czy nadal szarpie ,jak przestanie to na 100% nastawnik
http://vaglog.pl/log_281436.html
Proszę.
[ Dodano: 2016-10-11, 17:47 ]
Która to wtyczka impulsatora??
Proszę.
[ Dodano: 2016-10-11, 17:47 ]
Która to wtyczka impulsatora??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jak juz wspomniałem , brudnego nastawnika w logach nie zobaczysz .Widać zbyt wczesnie "tnącą "przepływkę i lekko "falujące "doladownie,które też może powodować nie płynną jazdę ,ale to nie będzie szarpanie jak przy brudnym nastawniku,tylko coś w stylu "ciągnie ,slabnie ,ciągnie,słabnie " .Wtyczka impulsatora jest w skrzyni,nad półosią ,jeden ruch reką i odpięta...masz banalne i standardowe niesprawnosci w tym aucie ,do zlokalizowania prostymi testami w kilka minutlegenda pisze:http://vaglog.pl/log_281436.html
Proszę.
Witam kolegów. Mam poważny problem z autem polega on na tym że są chwilowe bądź dłuższe zaniki mocy szczególnie na 1,2 i 3 biegu. Auto zachowuje się tak jak by odpinał i podpinał przepływomierz, szarpie, załapuje co jakiś czas i normalnie przyspiesza. Zazwyczaj dzieje się tak gdy auto jest nie nagrzane ale jak jest nagrzane również się zdarza. Sądziłem że to wtrysk sterujący ale wymieniłem wtryski na inne sprawne z afn-a i dalej to samo nastawnik również wyczyszczony.
Wywala mi 2 błędy:
00527 - Intake Manifold Temperature Sensor (G72)
30-00 - Open or Short to B+
(tu są walnięte gdzieś kable bo zmieniałem czujnik na inny i dalej wywala błąd)
65535 - Internal Control Module Memory Error
Dołączam logi dynamiczne niestety w czasie ich robienia to zjawisko nie wystąpiło (jak na złość):
http://vaglog.pl/log-000_0zJXrj.html
http://vaglog.pl/log-001_KnMHt4j.html
http://vaglog.pl/log-003_h0e7KS.html
http://vaglog.pl/log-004_02B8E.html
http://vaglog.pl/log-007_91i3O.html
http://vaglog.pl/log-008_7Qtz2t.html
http://vaglog.pl/log-010_VImAKq.html
http://vaglog.pl/log-011_9Mhp4FE.html
Wywala mi 2 błędy:
00527 - Intake Manifold Temperature Sensor (G72)
30-00 - Open or Short to B+
(tu są walnięte gdzieś kable bo zmieniałem czujnik na inny i dalej wywala błąd)
65535 - Internal Control Module Memory Error
Dołączam logi dynamiczne niestety w czasie ich robienia to zjawisko nie wystąpiło (jak na złość):
http://vaglog.pl/log-000_0zJXrj.html
http://vaglog.pl/log-001_KnMHt4j.html
http://vaglog.pl/log-003_h0e7KS.html
http://vaglog.pl/log-004_02B8E.html
http://vaglog.pl/log-007_91i3O.html
http://vaglog.pl/log-008_7Qtz2t.html
http://vaglog.pl/log-010_VImAKq.html
http://vaglog.pl/log-011_9Mhp4FE.html
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 85
- Rejestracja: 28 mar 2013, 10:36
- Imię: Szymon
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Szczecin/Koszalin
Co możecie powiedzieć patrząc na te logi?
000-001-011
003-004-008
000-008-010
Komp 16bit, wtryski 216
Przy ok 3800 obr/min pojawia się "strzał" jak by turbo było przeładowane i auto przy gazie w podłogę momentalnie zwalnia.
Co może powodować takie strzały?
000-001-011
003-004-008
000-008-010
Komp 16bit, wtryski 216
Przy ok 3800 obr/min pojawia się "strzał" jak by turbo było przeładowane i auto przy gazie w podłogę momentalnie zwalnia.
Co może powodować takie strzały?
Pierwsze pytanie, czy problem pojawił się z dnia na dzień, po zmianie kompa, wtrysków, po wizycie u mechanika? Czy ten "strzał" i brak mocy pojawia się za każdym razem.
To co tu widać, to niewielki brak doładowania. Zaloguj osobno dynamiczne 003, 004, 008, 011.
Statyczne 001, 013. BS 000, 003, 004. Lepiej będzie się to oglądało.
Tylko wrzuć logi od TDI, bo link drugi jest do benzyny.
To co tu widać, to niewielki brak doładowania. Zaloguj osobno dynamiczne 003, 004, 008, 011.
Statyczne 001, 013. BS 000, 003, 004. Lepiej będzie się to oglądało.
Tylko wrzuć logi od TDI, bo link drugi jest do benzyny.
Witam wszystkich i proszę o pomoc.
Audi B4 silnik 1z z końca 1994r
Szarpie silnik przy niskich obrotach , brakło mi pomysłów , nawet zmieniłem nastawnik który był wyczyszczony i dalej to samo. Wiem że słabo ładuje na niskich obrotach. Poniżej logi dynamiczne - proszę o sugestie
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_xQ7tZ.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_q87bggO.html
Grupa 008: http://vaglog.pl/log-008_U2oxM.html
Grupy 003, 008, 011: http://vaglog.pl/log-003_008_011_p280IKP.html
Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_1LahV.html
Audi B4 silnik 1z z końca 1994r
Szarpie silnik przy niskich obrotach , brakło mi pomysłów , nawet zmieniłem nastawnik który był wyczyszczony i dalej to samo. Wiem że słabo ładuje na niskich obrotach. Poniżej logi dynamiczne - proszę o sugestie
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_xQ7tZ.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_q87bggO.html
Grupa 008: http://vaglog.pl/log-008_U2oxM.html
Grupy 003, 008, 011: http://vaglog.pl/log-003_008_011_p280IKP.html
Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_1LahV.html
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Pewny jesteś tego nastawnika ? dawkę ustawiłeś ? Zrób log statyczny,czyli na biegu jałowym grupy 001 ,bo tam widac dawkę paliwa .Skoro to nastawnik indukcyjny ,to przyczyną falowania obrotów może być albo sam nastawnik ,albo zbyt duża dawka paliwa ,albo pękniete spręzyny tłokorozdzielacza ,albo wtryskiwacze ,choć te ostatnie raczej nie padają z dnia na dzień .Zrób jeszcze statyczny 013 z korekcjami wtryskiwaczy .Zwykle jak falują obroty to dawka paliwa skacze w nienaturalnym zakresie i korekcje wtryskiwaczy również mocno "skaczą "edek100 pisze:Szarpie silnik przy niskich obrotach , brakło mi pomysłów , nawet zmieniłem nastawnik który był wyczyszczony i dalej to samo.
Akurat na biegu jałowym to doladowania nie ma w żadnym tdi ,po wcisnieciu gazu na 3-4 tys powinno dmuchnąć ok 0,4 max 0,6 bara . Doładowanie nie ma nic do falowania obrotów na biegu jałowym. W czasie jazdy twoje doładowanie jest ok.edek100 pisze: Wiem że słabo ładuje na niskich obrotach.
Dzięki za zainteresowanie - wtryski zrobione, dawka na 2,8 , trochę niskie napięcie na wolnych obrotach na nastawniku 1,32v, na zgaszonym 0,82v ,w kanał 013 - ten mnie boli od samego początku - zawsze na minus 3 czasami 4 na cylindrach.
Pomóż bo jak to pompa to rozbieram i może by włożyć z afn bo mam kilka pomp
Oczywiście szarpie przy przyśpieszaniu na wolnych jest OK
Pomóż bo jak to pompa to rozbieram i może by włożyć z afn bo mam kilka pomp
Oczywiście szarpie przy przyśpieszaniu na wolnych jest OK
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ta wartość mocno za wysoka ,co prawda nie wpływa na szarpanie ,ale zaniża rzeczywistą dawkę ,a tym samym osiągi ,ustaw 0,72-0,74edek100 pisze: na zgaszonym 0,82v
Pisałem już ,że takie kosmiczne korekcje powoduje tylko albo brudny ew.żle złożony nastawnik ,albo kiepskie wtryski ,albo jakaś mechaniczna usterka w pompie np.pęknięte spręzyny czy uszkodzona mechanicznie fala.edek100 pisze:,w kanał 013 - ten mnie boli od samego początku - zawsze na minus 3 czasami 4 na cylindrach
Widziałeś jak się zachowują po zrobieniu ? Zwykle osoba która regeneruje ,nie ma problemu żeby zademonstrować "efekty "regeneracji i widać jak ładnie pyli i przy jakim cisnieniu się otwierająedek100 pisze:wtryski zrobione
Wtryski sprawdziłem u kolegi na starej maszynie z 8 to 5 było dobrych ustawione były na 170 . Kolega twierdzi że zegar dobrze pokazuje
Problem się zaczął po zatankowaniu na Gagarina w Mysłowicach , u Syna w Audi A4
ukręciło tłokorozdzielacz po zatarciu a u Mnie szarpanie i trochę czasu minęło zanim te fakty powiązałem
Trzy miesiące temu założyłem od Syna pompę do mojego (po złożeniu przez ze Mnie -nie wiedząc nic o pompach tego typu ) i i ciężko pali ta pompa ale nie szarpała co mogłem żle zrobić albo ustawić . Kąt ustawiam na 51 a dawkę na 3
Problem się zaczął po zatankowaniu na Gagarina w Mysłowicach , u Syna w Audi A4
ukręciło tłokorozdzielacz po zatarciu a u Mnie szarpanie i trochę czasu minęło zanim te fakty powiązałem
Trzy miesiące temu założyłem od Syna pompę do mojego (po złożeniu przez ze Mnie -nie wiedząc nic o pompach tego typu ) i i ciężko pali ta pompa ale nie szarpała co mogłem żle zrobić albo ustawić . Kąt ustawiam na 51 a dawkę na 3