Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

ODPOWIEDZ
MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 paź 2016, 17:16

Wrzuć te logi tam gdzie normalnie wszyscy wrzucją i gdzie normalnie mozna je zobaczyć ,czyli tu http://vaglog.pl choć i bez logow mogę stwierdzić że opisane przez ciebie objawy ,powoduje w 99% przypadków zanieczyszczony nastawnik...a tego w logach raczej nie zobaczysz,Wtyczkę impulsatora odepnij i sprawdż czy nadal szarpie ,jak przestanie to na 100% nastawnik

legenda
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 150
Rejestracja: 03 mar 2013, 22:16
Lokalizacja: Suchedniów

Post autor: legenda » 11 paź 2016, 17:47

http://vaglog.pl/log_281436.html
Proszę.

[ Dodano: 2016-10-11, 17:47 ]
Która to wtyczka impulsatora??

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 paź 2016, 18:09

legenda pisze:http://vaglog.pl/log_281436.html
Proszę.
Jak juz wspomniałem , brudnego nastawnika w logach nie zobaczysz .Widać zbyt wczesnie "tnącą "przepływkę i lekko "falujące "doladownie,które też może powodować nie płynną jazdę ,ale to nie będzie szarpanie jak przy brudnym nastawniku,tylko coś w stylu "ciągnie ,slabnie ,ciągnie,słabnie " .Wtyczka impulsatora jest w skrzyni,nad półosią ,jeden ruch reką i odpięta...masz banalne i standardowe niesprawnosci w tym aucie ,do zlokalizowania prostymi testami w kilka minut

legenda
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 150
Rejestracja: 03 mar 2013, 22:16
Lokalizacja: Suchedniów

Post autor: legenda » 11 paź 2016, 20:04

Po odłączeniu nie szarpie.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 paź 2016, 20:06

legenda pisze:Po odłączeniu nie szarpie.
No to wszystko jasne i oczywiste ,nastawnik do czyszczenia

martin186
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 18 paź 2009, 20:00
Lokalizacja: Nidzica

Post autor: martin186 » 23 paź 2016, 19:29

Witam kolegów. Mam poważny problem z autem polega on na tym że są chwilowe bądź dłuższe zaniki mocy szczególnie na 1,2 i 3 biegu. Auto zachowuje się tak jak by odpinał i podpinał przepływomierz, szarpie, załapuje co jakiś czas i normalnie przyspiesza. Zazwyczaj dzieje się tak gdy auto jest nie nagrzane ale jak jest nagrzane również się zdarza. Sądziłem że to wtrysk sterujący ale wymieniłem wtryski na inne sprawne z afn-a i dalej to samo nastawnik również wyczyszczony.
Wywala mi 2 błędy:
00527 - Intake Manifold Temperature Sensor (G72)
30-00 - Open or Short to B+
(tu są walnięte gdzieś kable bo zmieniałem czujnik na inny i dalej wywala błąd)

65535 - Internal Control Module Memory Error

Dołączam logi dynamiczne niestety w czasie ich robienia to zjawisko nie wystąpiło (jak na złość):
http://vaglog.pl/log-000_0zJXrj.html
http://vaglog.pl/log-001_KnMHt4j.html
http://vaglog.pl/log-003_h0e7KS.html
http://vaglog.pl/log-004_02B8E.html
http://vaglog.pl/log-007_91i3O.html
http://vaglog.pl/log-008_7Qtz2t.html
http://vaglog.pl/log-010_VImAKq.html
http://vaglog.pl/log-011_9Mhp4FE.html

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 23 paź 2016, 19:38

Przepływomierz trochę za szybko zaniża mase powietrza , a z doładowaniem , to chyba cos nie tak wyszedł CI log grupy 11.

sylar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 28 mar 2013, 10:36
Imię: Szymon
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Szczecin/Koszalin

Post autor: sylar » 31 paź 2016, 00:08

Co możecie powiedzieć patrząc na te logi?
000-001-011
003-004-008
000-008-010

Komp 16bit, wtryski 216
Przy ok 3800 obr/min pojawia się "strzał" jak by turbo było przeładowane i auto przy gazie w podłogę momentalnie zwalnia.
Co może powodować takie strzały?

Online
Mzet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 31 mar 2015, 23:35
Imię: Marcin
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Mzet » 31 paź 2016, 10:07

Pierwsze pytanie, czy problem pojawił się z dnia na dzień, po zmianie kompa, wtrysków, po wizycie u mechanika? Czy ten "strzał" i brak mocy pojawia się za każdym razem.
To co tu widać, to niewielki brak doładowania. Zaloguj osobno dynamiczne 003, 004, 008, 011.
Statyczne 001, 013. BS 000, 003, 004. Lepiej będzie się to oglądało.
Tylko wrzuć logi od TDI, bo link drugi jest do benzyny.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 31 paź 2016, 15:22

sylar pisze:003-004-008
Te logi to chyba z 1.8 turbo. "1.8L R4/5VT MOTR HS D03"

edek100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 01 lis 2008, 22:15
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: edek100 » 31 paź 2016, 15:42

Witam wszystkich i proszę o pomoc.
Audi B4 silnik 1z z końca 1994r
Szarpie silnik przy niskich obrotach , brakło mi pomysłów , nawet zmieniłem nastawnik który był wyczyszczony i dalej to samo. Wiem że słabo ładuje na niskich obrotach. Poniżej logi dynamiczne - proszę o sugestie
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_xQ7tZ.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_q87bggO.html
Grupa 008: http://vaglog.pl/log-008_U2oxM.html
Grupy 003, 008, 011: http://vaglog.pl/log-003_008_011_p280IKP.html
Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_1LahV.html

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 31 paź 2016, 16:15

edek100 pisze:Szarpie silnik przy niskich obrotach , brakło mi pomysłów , nawet zmieniłem nastawnik który był wyczyszczony i dalej to samo.
Pewny jesteś tego nastawnika ? dawkę ustawiłeś ? Zrób log statyczny,czyli na biegu jałowym grupy 001 ,bo tam widac dawkę paliwa .Skoro to nastawnik indukcyjny ,to przyczyną falowania obrotów może być albo sam nastawnik ,albo zbyt duża dawka paliwa ,albo pękniete spręzyny tłokorozdzielacza ,albo wtryskiwacze ,choć te ostatnie raczej nie padają z dnia na dzień .Zrób jeszcze statyczny 013 z korekcjami wtryskiwaczy .Zwykle jak falują obroty to dawka paliwa skacze w nienaturalnym zakresie i korekcje wtryskiwaczy również mocno "skaczą "
edek100 pisze: Wiem że słabo ładuje na niskich obrotach.
Akurat na biegu jałowym to doladowania nie ma w żadnym tdi ,po wcisnieciu gazu na 3-4 tys powinno dmuchnąć ok 0,4 max 0,6 bara . Doładowanie nie ma nic do falowania obrotów na biegu jałowym. W czasie jazdy twoje doładowanie jest ok.

edek100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 01 lis 2008, 22:15
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: edek100 » 01 lis 2016, 22:57

Dzięki za zainteresowanie - wtryski zrobione, dawka na 2,8 , trochę niskie napięcie na wolnych obrotach na nastawniku 1,32v, na zgaszonym 0,82v ,w kanał 013 - ten mnie boli od samego początku - zawsze na minus 3 czasami 4 na cylindrach.
Pomóż bo jak to pompa to rozbieram i może by włożyć z afn bo mam kilka pomp

Oczywiście szarpie przy przyśpieszaniu na wolnych jest OK

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 02 lis 2016, 07:15

edek100 pisze: na zgaszonym 0,82v
Ta wartość mocno za wysoka ,co prawda nie wpływa na szarpanie ,ale zaniża rzeczywistą dawkę ,a tym samym osiągi ,ustaw 0,72-0,74
edek100 pisze:,w kanał 013 - ten mnie boli od samego początku - zawsze na minus 3 czasami 4 na cylindrach
Pisałem już ,że takie kosmiczne korekcje powoduje tylko albo brudny ew.żle złożony nastawnik ,albo kiepskie wtryski ,albo jakaś mechaniczna usterka w pompie np.pęknięte spręzyny czy uszkodzona mechanicznie fala.
edek100 pisze:wtryski zrobione
Widziałeś jak się zachowują po zrobieniu ? Zwykle osoba która regeneruje ,nie ma problemu żeby zademonstrować "efekty "regeneracji i widać jak ładnie pyli i przy jakim cisnieniu się otwierają

edek100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 01 lis 2008, 22:15
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: edek100 » 02 lis 2016, 09:32

Wtryski sprawdziłem u kolegi na starej maszynie z 8 to 5 było dobrych ustawione były na 170 . Kolega twierdzi że zegar dobrze pokazuje

Problem się zaczął po zatankowaniu na Gagarina w Mysłowicach , u Syna w Audi A4
ukręciło tłokorozdzielacz po zatarciu a u Mnie szarpanie i trochę czasu minęło zanim te fakty powiązałem

Trzy miesiące temu założyłem od Syna pompę do mojego (po złożeniu przez ze Mnie -nie wiedząc nic o pompach tego typu ) i i ciężko pali ta pompa ale nie szarpała co mogłem żle zrobić albo ustawić . Kąt ustawiam na 51 a dawkę na 3

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl