Witam. Zacznę tak, że nie znam przeszłości i zaczęło się od tego, że był wypięty czujnik halla i było tak jeżdżone, chcemy to naprawić żeby było tak jak fabryka zrobiła bo może mieć to wpływ na silnik. Gdy czujnik halla jest wpięty do aparatu zapłonowego samochód nie chce odpalić. Gdy wtyczka jest wypięta samochód odpala i działa w miarę ok. Porównując do innego samochodu z silnikiem 1.7 jest czasami dość słaby. Tym jeżdżę pierwszy raz i nie mam porównania jak było dawniej. Czasami jest tak, że wjeżdżając na główną drogę, która jest pod górkę auto nie ma mocy, tzn. daję dwójkę, do 2000 obrotów kręci ok ale powyżej idzie bardzo powoli, słuchając samego silnika tak jakby nic się nie zmieniało wciskając coraz więcej pedał gazu. Innym samochodem 1.7 w tym miejscu mogę wrzucić bez problemu trójkę.
Mechanik wymieniał cały aparat z czujnikiem halla na inny używany, podobno sprawny ale nic się nie zmieniło.
@maciek889: W blaszce aparatu zapłonowego jest jedno wcięcie.
Proszę o rady i możliwe przyczyny, pozdrawiam.
@edit: Przyjrzałem się teraz bardziej dokładnie zwracając uwagę na obrotomierz i zrobiłem korektę w poście.
[b4 ABT/ABK] Wymiana czujnika Halla - diagnoza
[B4 1.6 ADA] czujnik halla
Ostatnio zmieniony 12 paź 2016, 13:44 przez krzyfiga, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Zobacz ile masz wycięć w tej blaszce aparatu zapłonowego bo może wstawił ci aparat z silnika ABT/ABK z czterema wycięciami a powinieneś mieć w ADA z jednym. Jego poprawne ustawienie też jest ważne.krzyfiga pisze:Mechanik wymieniał cały aparat z czujnikiem halla na inny używany, podobno sprawny ale nic się nie zmieniło.
[B4 ABK] Czujnik halla - diagnoza
Witam !
Mam niebezpodstawne podejrzenia, że padł mi czujnik halla, mianowicie nie ma iskry, silnik nawet nie zagada na chwilę, obrotomierz nie pokazywał obrotów silnika, a po podłączeniu miernika do środkowego przewodu czujnika halla nie pojawiało się napięcie podczas kręcenia silnikiem. Powiedzcie mi czy jest jeszcze coś co można zrobić aby mieć 100% pewność, że to wina halla a nie na przykład cewki lub modułu zapłonowego.
Komputer jak zwykle nic nie wykazuje dla niego zawsze wszystko jest spoko
Mam niebezpodstawne podejrzenia, że padł mi czujnik halla, mianowicie nie ma iskry, silnik nawet nie zagada na chwilę, obrotomierz nie pokazywał obrotów silnika, a po podłączeniu miernika do środkowego przewodu czujnika halla nie pojawiało się napięcie podczas kręcenia silnikiem. Powiedzcie mi czy jest jeszcze coś co można zrobić aby mieć 100% pewność, że to wina halla a nie na przykład cewki lub modułu zapłonowego.
Komputer jak zwykle nic nie wykazuje dla niego zawsze wszystko jest spoko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Sprawdzałeś względem masy czy plusa? I najlepiej przy sprawdzaniu miernikiem pokręcać powoli wałem niż kręcić rozrusznikiem.Twingol pisze:a po podłączeniu miernika do środkowego przewodu czujnika halla nie pojawiało się napięcie podczas kręcenia silnikiem.
Z mojego poradnika: https://audi80.pl/topics77/faq-co-zr ... t98745.htmTwingol pisze: Powiedzcie mi czy jest jeszcze coś co można zrobić aby mieć 100% pewność, że to wina halla a nie na przykład cewki lub modułu zapłonowego.
Czujnik Halla w większości silników można zdiagnozować w następujący sposób (ta metoda nie zadziała w silnikach ADA, ABC, AAH, 7A, NM bo w nich nie jest on czujnikiem bezpośrednio odpowiedzialnym za generowanie iskry i wtrysku paliwa):
a. Zdjąć wtyczkę z czujnika na aparacie zapłonowym. Zdejmować ostrożnie dobrze dociskając zabezpieczenie, bo gniazdo łatwo ułamać.
b. Wziąć kawałek cienkiego przewodu, jeden koniec podłączyć do środkowego pinu zdjętej wtyczki a drugi koniec pozostawić "w powietrzu"
c. Włączyć zapłon
d. Dotykać i puszczać wolny koniec przewodu (tego podłączonego do śrokowego pinu wtyczki halla) do masy lub minusowej klemy na akumulatorze.
e. Podczas dotykania i puszczania kabla powinna przeskoczyć iskra. Powinno być ją słychać w kopułce nawet bez zdejmowania przewodów zapłonowy. Można zdjąć środkowy przewód z rozdzielacza i położyć go na metalowej części silnika (patrz punkt 1). Jeśli w tym momencie iskra się pojawi to winny będzie czujnik Halla albo słaby styk jego kostki. Albo też zasilanie samego czujnika, tutaj przyda się miernik. Na włączonym zapłonie na pomiarze do 20V dotknąć skrajnych styków (1 i 3), odczyt na włączonym zapłonie powinien wynosić 12V
Dobrze też sprawdzić ośka aparatu się kręci, bo może zerwał się rozrząd albo aparat się wysunął.
Ok, to już coś posprawdzałem i w czujniku na środkowym napięcie się pojawia więc jakby żył. Stykanie środkowego przewodu z masą powoduje wywołanie iskry i wtrysk paliwa. Napięcie pomiędzy + i - na wtyczce wynosi 10,8 a na akumulatorze 11.8 (trochę kręciłem już nim bez odpalania).
Wnioski jakie mi się nasuwają... cewka sprawna moduł sprawny. Co do halla mam wątpliwości bo napięcie które się pojawia podczas kręcenia pomiedzy 0 i + wynosi poniżej 10v, oprócz tego jego obudowa jest pęknięta
Wnioski jakie mi się nasuwają... cewka sprawna moduł sprawny. Co do halla mam wątpliwości bo napięcie które się pojawia podczas kręcenia pomiedzy 0 i + wynosi poniżej 10v, oprócz tego jego obudowa jest pęknięta