Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 ABT/ABK] Wymiana czujnika Halla - diagnoza

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
krzyfiga
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 10 paź 2016, 13:53

[B4 1.6 ADA] czujnik halla

Post autor: krzyfiga » 12 paź 2016, 03:03

Witam. Zacznę tak, że nie znam przeszłości i zaczęło się od tego, że był wypięty czujnik halla i było tak jeżdżone, chcemy to naprawić żeby było tak jak fabryka zrobiła bo może mieć to wpływ na silnik. Gdy czujnik halla jest wpięty do aparatu zapłonowego samochód nie chce odpalić. Gdy wtyczka jest wypięta samochód odpala i działa w miarę ok. Porównując do innego samochodu z silnikiem 1.7 jest czasami dość słaby. Tym jeżdżę pierwszy raz i nie mam porównania jak było dawniej. Czasami jest tak, że wjeżdżając na główną drogę, która jest pod górkę auto nie ma mocy, tzn. daję dwójkę, do 2000 obrotów kręci ok ale powyżej idzie bardzo powoli, słuchając samego silnika tak jakby nic się nie zmieniało wciskając coraz więcej pedał gazu. Innym samochodem 1.7 w tym miejscu mogę wrzucić bez problemu trójkę.
Mechanik wymieniał cały aparat z czujnikiem halla na inny używany, podobno sprawny ale nic się nie zmieniło.
@maciek889: W blaszce aparatu zapłonowego jest jedno wcięcie.

Proszę o rady i możliwe przyczyny, pozdrawiam.


@edit: Przyjrzałem się teraz bardziej dokładnie zwracając uwagę na obrotomierz i zrobiłem korektę w poście.
Ostatnio zmieniony 12 paź 2016, 13:44 przez krzyfiga, łącznie zmieniany 3 razy.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 paź 2016, 09:50

krzyfiga pisze:Mechanik wymieniał cały aparat z czujnikiem halla na inny używany, podobno sprawny ale nic się nie zmieniło.
Zobacz ile masz wycięć w tej blaszce aparatu zapłonowego bo może wstawił ci aparat z silnika ABT/ABK z czterema wycięciami a powinieneś mieć w ADA z jednym. Jego poprawne ustawienie też jest ważne.
Obrazek

Twingol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:14
Lokalizacja: Mikołów

[B4 ABK] Czujnik halla - diagnoza

Post autor: Twingol » 23 paź 2016, 20:37

Witam !
Mam niebezpodstawne podejrzenia, że padł mi czujnik halla, mianowicie nie ma iskry, silnik nawet nie zagada na chwilę, obrotomierz nie pokazywał obrotów silnika, a po podłączeniu miernika do środkowego przewodu czujnika halla nie pojawiało się napięcie podczas kręcenia silnikiem. Powiedzcie mi czy jest jeszcze coś co można zrobić aby mieć 100% pewność, że to wina halla a nie na przykład cewki lub modułu zapłonowego.
Komputer jak zwykle nic nie wykazuje dla niego zawsze wszystko jest spoko zly_

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 23 paź 2016, 21:04

Twingol pisze:a po podłączeniu miernika do środkowego przewodu czujnika halla nie pojawiało się napięcie podczas kręcenia silnikiem.
Sprawdzałeś względem masy czy plusa? I najlepiej przy sprawdzaniu miernikiem pokręcać powoli wałem niż kręcić rozrusznikiem.
Twingol pisze: Powiedzcie mi czy jest jeszcze coś co można zrobić aby mieć 100% pewność, że to wina halla a nie na przykład cewki lub modułu zapłonowego.
Z mojego poradnika: https://audi80.pl/topics77/faq-co-zr ... t98745.htm
Czujnik Halla w większości silników można zdiagnozować w następujący sposób (ta metoda nie zadziała w silnikach ADA, ABC, AAH, 7A, NM bo w nich nie jest on czujnikiem bezpośrednio odpowiedzialnym za generowanie iskry i wtrysku paliwa):
a. Zdjąć wtyczkę z czujnika na aparacie zapłonowym. Zdejmować ostrożnie dobrze dociskając zabezpieczenie, bo gniazdo łatwo ułamać.
b. Wziąć kawałek cienkiego przewodu, jeden koniec podłączyć do środkowego pinu zdjętej wtyczki a drugi koniec pozostawić "w powietrzu"
c. Włączyć zapłon
d. Dotykać i puszczać wolny koniec przewodu (tego podłączonego do śrokowego pinu wtyczki halla) do masy lub minusowej klemy na akumulatorze.
e. Podczas dotykania i puszczania kabla powinna przeskoczyć iskra. Powinno być ją słychać w kopułce nawet bez zdejmowania przewodów zapłonowy. Można zdjąć środkowy przewód z rozdzielacza i położyć go na metalowej części silnika (patrz punkt 1). Jeśli w tym momencie iskra się pojawi to winny będzie czujnik Halla albo słaby styk jego kostki. Albo też zasilanie samego czujnika, tutaj przyda się miernik. Na włączonym zapłonie na pomiarze do 20V dotknąć skrajnych styków (1 i 3), odczyt na włączonym zapłonie powinien wynosić 12V
Dobrze też sprawdzić ośka aparatu się kręci, bo może zerwał się rozrząd albo aparat się wysunął.

Twingol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:14
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: Twingol » 23 paź 2016, 21:37

względem masy sprawdzałem

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 23 paź 2016, 22:01

A zobacz czy pojawi się napięcie na środkowym pinie odłączonej wtyczki halla względem masy.

Twingol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:14
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: Twingol » 23 paź 2016, 22:03

sprawdzałem na środkowym pinie halla ale do masy auta

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 24 paź 2016, 10:10

Ale sprawdzałeś na odłączone czy podłączonej wtyczce?
Pewnie na podłączonej, to teraz zobacz na odłączonej na środkowym i 3cim, bo to powie czy w ogóle ECU startuje.

Twingol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:14
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: Twingol » 24 paź 2016, 16:56

Ok, to już coś posprawdzałem i w czujniku na środkowym napięcie się pojawia więc jakby żył. Stykanie środkowego przewodu z masą powoduje wywołanie iskry i wtrysk paliwa. Napięcie pomiędzy + i - na wtyczce wynosi 10,8 a na akumulatorze 11.8 (trochę kręciłem już nim bez odpalania).
Wnioski jakie mi się nasuwają... cewka sprawna moduł sprawny. Co do halla mam wątpliwości bo napięcie które się pojawia podczas kręcenia pomiedzy 0 i + wynosi poniżej 10v, oprócz tego jego obudowa jest pęknięta

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl