Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[B4 2.0 ABK] zaciski hamulcowe przód

ODPOWIEDZ
philiph

[B4 2.0 ABK] zaciski hamulcowe przód

Post autor: philiph » 13 paź 2016, 19:16

Wybaczcie jeśli temat sie powtarza ale zalezy mi na czasie a nie znalazłem na szybko odpowiedzi na moje pytanie. Do rzeczy.

Czy do tarcz 280 wentylowanych będą pasowac inne zaciski hamulcowe niż oryginalne od audi 80. Np od A4 B5 z tarczami 280 albo czego innego od VAG. Trudno znaleźć używkę do 80 w dobrym stanie więc łudzę się że łatwiej będzie z troche nowszymi modelami.
Ostatnio zmieniony 20 paź 2016, 19:04 przez philiph, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 20 paź 2016, 18:38

dlaczego chcesz zmienić zaciski ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11735
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 paź 2016, 19:06

philiph pisze:Trudno znaleźć używkę do 80 w dobrym stanie więc łudzę się że łatwiej będzie z troche nowszymi modelami.
a nie lepiej kupić zestaw naprawczy i zregenerować swoje? taniej i pewniej niż jakakolwiek używka.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 20 paź 2016, 20:14

Ja zrobiłem regenerację samodzielnie. Rozebrałem zaciski przód i tył. Zabezpieczyłem kanały i wnękę tłoczyska aby tam nie czyścili. Dałem do szkiełkowania. Koszt 30 pln za całość. Wróciło. Zestaw naprawczy x4 i hula jak ta lala. Także nie szukaj krętej drogi tylko idź prostą sprawdzoną.

philiph

Post autor: philiph » 20 paź 2016, 20:32

w moich są uwalone odpowietrzniki a nie chcą mi ich rozwiercić i wstawić reperaturek twierdząc że mnie to zabije.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 20 paź 2016, 21:14

jestem wstanie to zrobić i nie na jakieś reperaturki tylko po prostu wydobyć te urwane. Tak robiłem nie raz. Nawet w B2 dorabiałem nierdzewne odpowietrzniki sobie. Fakt łepek był kwadratowy a nie sześciokątny. Możesz próbować spawać nakrętkę, rozwiercać ( tu ważna oś i głębokość ) podgrzać i w otwór wbić nasadkę imbusa lub torxa. Jak się nie boisz robić to niby i tak są do wyrzucenia. A jak nie proponuje znaleźć stacje demontażu pojazdów ( kasacje ) nie szroty itp bo ceny drogie. Nie mam w tym tygodniu czasu ale wiem że na " moim składzie " jakieś audiczki leżą.

philiph

Post autor: philiph » 20 paź 2016, 21:45

okoliczne nie mają niestety żadnych 80, a ceny na allegro albo stan czasami mnie porazają. Zastanawiam sie czy ludziom czasem nie wstyd wystawić pewnych rzeczy. W sobote jestem cały dzień w warsztacie moze uda sie cos wyczarować z tymi odpowietrznikami :)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11735
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 paź 2016, 21:51

philiph, jak ci nie pasują użwyki prosto z auta to taki możesz se kupić http://allegro.pl/audi-80-90-100-zacisk ... 07436.html

ps i nie licz że takie zaciski wyjęte prosto z auta będą wyglądały na nówka sztuka one pracują w dość ciężkich warunkach i mają po sporo lat za sobą.

philiph

Post autor: philiph » 21 paź 2016, 15:02

A te akurat nie są przypadkiem na tył ? Jasne, zdaję sobie z tego sprawę po prostu dużo z tych uzywanych ma ten sam babol. Sprzedający rozbierają graty na części a na pytanie czy odpowietrznik działą jest "sprawdzę" a potem sms "no nie działa".

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5506
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 21 paź 2016, 15:24

philiph pisze: Trudno znaleźć używkę do 80 w dobrym stanie
za 100 zł mozesz kupić kompletne zaciski z jarzmami.
wiadomo, że dla własnego bezpieczeństwa i innych użytkowników dróg , oraz by nie powtarzać tej operacji za parę miesięcy , to kupujemy zestaw naprawczy z tłoczkami i regenerujemy zacisk , a jak chcesz by wyglądało estetycznie to możesz oddać do piaskowania i malowania proszkowego.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11735
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 paź 2016, 16:26

philiph pisze:A te akurat nie są przypadkiem na tył ?
a czytałeś co jest napisane w aukcji?

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 21 paź 2016, 18:10

ogólnie rzadko jest że na przednim zacisku ( nowszego typu ze starszych aut tj. na klucz aż 11 ) się urwie. Raczej ktoś je przeciągnął dokręcając. Ja składając układ hamulcowy smaruję gwinty wazeliną i nie dokręcam na chama. A co do tematu najpierw bym powalczył z tymi a później dopiero myślał o kupnie. Najlepsza opcja jak to mówię "charczący klucz" czyli spawarka, nakrętka m10 ( sześciokąt 17 ) i powinno puścić bo się nagrzeje ( oczywiście jak dobrze spaw złapie ) Jak boimy się spawania to jakiś palniczek i wbić w środek odpowietrznika imbus lub torx. Ostateczność wiercenie ale tu jest wymagana precyzja dość duża.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl