Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] układ chłodzenia

ODPOWIEDZ
czessio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 13 lip 2016, 14:50

[B4 1.9 1Z] układ chłodzenia

Post autor: czessio » 22 paź 2016, 01:42

witam klubowiczy mam pewien problem problem polega na tym że moje audi powyżej 2 tys obrotów osiąga temperaturę 100 stopni termosta jest nowy lecz powyżej tych 2 tys. obr. zauważyłem ze termostat przestaje przepuszczać i zaczyna sie robic dość spore cisnienie w układzie co go spowrotem zapowietrza i dodam do tego że pompa wody wraz z rozrządem jest nowa rozrząd jest z iny a pompa hempu lub delphi teraz juz nie pamiętam samochud ma przejechane 2 tys km na tych częściach do tego został wymienione zbiorniczek wyrównawczy który jest z toprana

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 paź 2016, 11:26

Wywal termostat ,to się okaze czy ma z tym co się dzieje coś wspólnego ...mnie to "zalatuje" problemem z uszczelką pod głowicą ...okaze się jak wywalisz termostat i nadal bedzie to samo

czessio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 13 lip 2016, 14:50

Post autor: czessio » 22 paź 2016, 12:03

Właśnie wcześniej był termostat taki który cały czas przepuszczał i było wszystko ok jedyny problem był taki że silnika nie dogrzewał

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 paź 2016, 12:37

czessio pisze:wcześniej był termostat taki który cały czas przepuszczał i było wszystko ok jedyny problem był taki że silnika nie dogrzewał
Z dwojga złego lepszy taki co nie dogrzewa ,niż taki który gotuje ...ja mam w jednym aucie taki który otwiera sie przy 70 ciu i nie zamierzam go wymieniać ;-) A opowieści że przy silniku o tem.70 pali wiecęj ,niż gdy ma 90 ,to mity i bajki w które nie nalezy wierzyć

czessio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 13 lip 2016, 14:50

Post autor: czessio » 22 paź 2016, 13:18

jeszcze dodam ze jak samochód jest odpalony i stoi na biegu jałowym z popuszczonym korkiem z zbiorniczka wyrównawczego i czekam aż się zagrzeje to wtedy gdy temperatura dojedzie do nie całych 90 stopni to termostat puszcza wtedy lecz gdy go dokręcę i pojadę gdzieś samochodem i zacznę przekraczać 2tys obr. to znowu termostat się zamyka i robi się temperatura wraz z ciśnieniem w ukladzie

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 paź 2016, 13:27

Akurat lekkie ciśnienie jest normalne ,bo to układ zamkniety ...ale lekkie ,a nie takie że węża nie mozna nacisnąć.Normalnie wąż daje się scisnąć z wyczuwalnym lekkim oporem Jak układ jest nabity z powodu puszczającej uszczelki pod glowicą ,to węże są wyrażnie twarde i ciężko ucisnąć .Wprawna ręka od razu "pozna" czy jest ok ,czy nie ;-)

wadamski1985
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 22 paź 2016, 15:11

Post autor: wadamski1985 » 22 paź 2016, 15:18

MUNIOR, witam
Mam pytanie do pana bo mam problem ze swoim autem a pan mieszka nie daleko mnie i czy jest możliwość się z panem umówić bądź jakiś namiar na Pana?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 22 paź 2016, 15:39

wadamski1985, masz coś takiego jak pw i piszesz do niego i sie umawiacie.

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 22 paź 2016, 20:59

Ciśnienie w układzie rzędu 1 do 1.5 bara. To wcale nie jest małe ciśnienie. Powiem więcej że w układzie zamkniętym jak jest brak ciśnienia to układ pracuję niepoprawnie. A może kolega źle założył termostat? Bo szczerze nie spotkałem się jeszcze z takim przypadkiem żeby otwarty termostat podczas pracy się zamykał.

czessio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 13 lip 2016, 14:50

Post autor: czessio » 23 paź 2016, 04:43

wyszło na to że uszczelkę pod głowicą wydmuchało ale dzięki wszystkim za rady i próby pomocy

Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 974
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Legnica

Post autor: enzoo » 29 paź 2016, 13:06

Witam a ja mam całkowicie inny problem, powymieniałem czujniki, przeczyściłem cały układ strumieniem wody i chyba mam nagrzewnice do wymiany. A problem jest taki że auto w czasie jazdy dogrzewa się do 95-110, czasami po osiągnięciu tej temperatury spada do 50 a czasami do 90, z nagrzewnicy czasem leci ciepłe powietrze a czasem chłodne a i z wężyka cienkiego przelewowego z chłodnicy wyciągłem coś co blokowało przepływ przez niego i w sumie od tego się zaczeło a wcześniej auto wogóle się nie dobrzewało miało maks 70 stopni, termostat sprawdzany wczoraj pompa też

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 29 paź 2016, 18:00

Spróbuj w ten cienki wężyk przelewowy puścić sprężone powietrze, i odpowietrz dokładnie układ. Jeśli nagrzewnica Ci nie cieknie to próbuj specyfikiem wyczyścić układ, ze 2 razy zlej i zalej wodą + jakiś specyfik do czyszczenia chłodnic, może pomoże :)

Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 974
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Legnica

Post autor: enzoo » 29 paź 2016, 21:32

był specyfik teraz jest woda z 1 litrem octu zalana, niby układ odpowietrzony a sprężone powietrze na odpalonym? i pytanie czy z tego wężyka na odpalonym ma ciągle przelewać się płyn chłodniczy czy tylko czasami?

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 30 paź 2016, 09:22

A termostat sprawdzałeś? Ewentualnie węże wodne Ci nie pękają?
Ciężko coś stwierdzić na odległość.

Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 974
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Legnica

Post autor: enzoo » 30 paź 2016, 15:17

termostat i pompa sprawdzone, po wężach nie widać aby z któregoś się sączyło

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl