[B4 1.9 1Z] układ chłodzenia
[B4 1.9 1Z] układ chłodzenia
witam klubowiczy mam pewien problem problem polega na tym że moje audi powyżej 2 tys obrotów osiąga temperaturę 100 stopni termosta jest nowy lecz powyżej tych 2 tys. obr. zauważyłem ze termostat przestaje przepuszczać i zaczyna sie robic dość spore cisnienie w układzie co go spowrotem zapowietrza i dodam do tego że pompa wody wraz z rozrządem jest nowa rozrząd jest z iny a pompa hempu lub delphi teraz juz nie pamiętam samochud ma przejechane 2 tys km na tych częściach do tego został wymienione zbiorniczek wyrównawczy który jest z toprana
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Z dwojga złego lepszy taki co nie dogrzewa ,niż taki który gotuje ...ja mam w jednym aucie taki który otwiera sie przy 70 ciu i nie zamierzam go wymieniać A opowieści że przy silniku o tem.70 pali wiecęj ,niż gdy ma 90 ,to mity i bajki w które nie nalezy wierzyćczessio pisze:wcześniej był termostat taki który cały czas przepuszczał i było wszystko ok jedyny problem był taki że silnika nie dogrzewał
jeszcze dodam ze jak samochód jest odpalony i stoi na biegu jałowym z popuszczonym korkiem z zbiorniczka wyrównawczego i czekam aż się zagrzeje to wtedy gdy temperatura dojedzie do nie całych 90 stopni to termostat puszcza wtedy lecz gdy go dokręcę i pojadę gdzieś samochodem i zacznę przekraczać 2tys obr. to znowu termostat się zamyka i robi się temperatura wraz z ciśnieniem w ukladzie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Akurat lekkie ciśnienie jest normalne ,bo to układ zamkniety ...ale lekkie ,a nie takie że węża nie mozna nacisnąć.Normalnie wąż daje się scisnąć z wyczuwalnym lekkim oporem Jak układ jest nabity z powodu puszczającej uszczelki pod glowicą ,to węże są wyrażnie twarde i ciężko ucisnąć .Wprawna ręka od razu "pozna" czy jest ok ,czy nie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1
- Rejestracja: 22 paź 2016, 15:11
Ciśnienie w układzie rzędu 1 do 1.5 bara. To wcale nie jest małe ciśnienie. Powiem więcej że w układzie zamkniętym jak jest brak ciśnienia to układ pracuję niepoprawnie. A może kolega źle założył termostat? Bo szczerze nie spotkałem się jeszcze z takim przypadkiem żeby otwarty termostat podczas pracy się zamykał.
- enzoo
- Audi 80 Klub
- Posty: 974
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
- Imię: Mirosław
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Legnica
Witam a ja mam całkowicie inny problem, powymieniałem czujniki, przeczyściłem cały układ strumieniem wody i chyba mam nagrzewnice do wymiany. A problem jest taki że auto w czasie jazdy dogrzewa się do 95-110, czasami po osiągnięciu tej temperatury spada do 50 a czasami do 90, z nagrzewnicy czasem leci ciepłe powietrze a czasem chłodne a i z wężyka cienkiego przelewowego z chłodnicy wyciągłem coś co blokowało przepływ przez niego i w sumie od tego się zaczeło a wcześniej auto wogóle się nie dobrzewało miało maks 70 stopni, termostat sprawdzany wczoraj pompa też
-
- Forum Audi 80
- Posty: 334
- Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
- Lokalizacja: Siedlce
-
- Forum Audi 80
- Posty: 334
- Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
- Lokalizacja: Siedlce