[B4 1Z] wysokie obroty po odpaleniu z rana
[B4 1Z] wysokie obroty po odpaleniu z rana
Od wczoraj (26.01.2014) dotknął mnie taki oto problem
Po odpaleniu rano obroty utrzymują się cały czas na 1600 i wcale nie spadają, dopiero jak zgaszę i odpalę znów to spadają na 1200, no i może poźniej jak trochę pochodzi to spadnie normalnie tak na 900, a podczas jazdy jak im się zachce to też wskoczą na 1200-1300, od wczoraj tak się robi...
Myślałem że to może od tego zimna coś mu się robi bo auto stoi na parkingu przy mrozach -15.
Po odpaleniu rano obroty utrzymują się cały czas na 1600 i wcale nie spadają, dopiero jak zgaszę i odpalę znów to spadają na 1200, no i może poźniej jak trochę pochodzi to spadnie normalnie tak na 900, a podczas jazdy jak im się zachce to też wskoczą na 1200-1300, od wczoraj tak się robi...
Myślałem że to może od tego zimna coś mu się robi bo auto stoi na parkingu przy mrozach -15.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Kilka rzeczy ...z najczęsciej spotykanych ,to rzeczy mające wpływ na dawkę paliwa ,czyli np . fiksujący czujnik temperatury paliwa lub płynu,lub też sam nastawnik ,szczególnie jak masz potencjometryczny ,czyli ten z "górnym "powrotem paliwa .Zgadywac nie ma co ,trzeba podpiać pod vaga i powinno być widać co i dlaczego.Chociaz jak masz potencjometryczny ,to podpinajac vaga zbyt wiele sie nie dowiesz ,bo nawet temperatury tam widoczne nie są w stopniach ...ale zawsze można się pomęczyć i przeliczyć ,gdzieś na forum jest temat o tym jak przeliczaćFazziu pisze:dziś odpaliłem pierwszy raz i chodził normalnie, ale za chwilę zgasiłem i odpaliłem drugi raz i obroty podskoczyły na 1600 i tak stoją, co może być przyczyną ?
Ostatnio zmieniony 24 paź 2016, 20:47 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Hehe to masz szczęście ,bo wszystko widac elegancko na vagu...wiec podpinasz i pierwsze sprawdzasz błędy ,o ile jakieś są ,to czy po skasowaniu nie wracają .Pużniej sprawdzasz temperatury płynu i paliwa w bloku 007 ,które powinny być sensowne ,a nie np.ponizej zera ,jak to ma czesto miejsce przy uszkodzeniu czujnika temp.paliwa w nastawnikuFazziu pisze:co do mojego silnika to na przepływce pisze pierburg.
dzięki za rady jutro dam znać co i jak może w pracy chwila wolna się znajdzie bo kabelek znalazłem i nawet soft się trafił
[ Dodano: 2016-10-25, 10:22 ]
a więc tak z błędów na stałe są dwa:
pierwszy to 528 - czujnik wysokości, wiem że tu chodzi o MAP sensor w ECU sterownik 21C, na jakimś forum wyczytałem że często wężykiem dostaje się tam olej co może powodować błąd 65535 - uszkodzony sterownik i u mnie też wyskakuje ale nie zawsze
drugi to 1117 - sygnał zacisku DF, muszę sprawdzić czy zaśniedziały nie jest albo urwany kabelek
i sporadycznie pokazuje się też 777 - czujnik położenia gazu G79 ale ten jest sporadyczny
poniżej zamieszczę fotki bloków
blok1
blok 3
blok 4
blok 5
blok 7
blok 8
blok 9
blok 10
blok 11
blok 12
blok 13
info o sterowniku
błędy
[ Dodano: 2016-10-25, 10:22 ]
a więc tak z błędów na stałe są dwa:
pierwszy to 528 - czujnik wysokości, wiem że tu chodzi o MAP sensor w ECU sterownik 21C, na jakimś forum wyczytałem że często wężykiem dostaje się tam olej co może powodować błąd 65535 - uszkodzony sterownik i u mnie też wyskakuje ale nie zawsze
drugi to 1117 - sygnał zacisku DF, muszę sprawdzić czy zaśniedziały nie jest albo urwany kabelek
i sporadycznie pokazuje się też 777 - czujnik położenia gazu G79 ale ten jest sporadyczny
poniżej zamieszczę fotki bloków
blok1
blok 3
blok 4
blok 5
blok 7
blok 8
blok 9
blok 10
blok 11
blok 12
blok 13
info o sterowniku
błędy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie jest tak żle Wprawdzie początku wtrysku tym programem nie sprawdzi ,bo nie ma opcji nastawy podstawowe ,ale temp.widac i można stwierdzić że to na pewno nie ich wina ,bo są normalnePieterB pisze: to co tu zapadałeś do niczego się nie nadaje
To nie mapsensor ,tylko czujnik ciśnienia atmosferycznego i w przypadku 021C jest poza ecu,ten bład nie ma nic do obrotów .Fazziu pisze:pierwszy to 528 - czujnik wysokości, wiem że tu chodzi o MAP sensor w ECU
I ten błąd , jest własnie przyczyną twoich problemów z podwyższonymi obrotami i temu się przyjrzyj ....jako pierwsza sprawdż wtyczkę do potencjometru gazu ,i choć sam potencjometr fiksuje raczej bardzo rzadko,to może w twoim przypadku jest własnie ten bardzo rzadki przypadekFazziu pisze:i sporadycznie pokazuje się też 777 - czujnik położenia gazu G79 ale ten jest sporadyczny
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
no ty to się na tym znasz lepiej niż ja mi bardziej chodzi o to że te dane często nie pokrywają się z danymi z vag'a są jakoś dziwnie przeliczone. Przynajmniej jeśli chodzi o abk bo to u siebie sprawdzałem.MUNIOR pisze:PieterB napisał/a:
to co tu zapadałeś do niczego się nie nadaje
Nie jest tak żle Wprawdzie początku wtrysku tym programem nie sprawdzi ,bo nie ma opcji nastawy podstawowe ,ale temp.widac i można stwierdzić że to na pewno nie ich wina ,bo są normalne
czyli pedał gazu do przegląduMUNIOR pisze:I ten błąd , jest własnie przyczyną twoich problemów z podwyższonymi obrotami i temu się przyjrzyj ....jako pierwsza sprawdż wtyczkę do potencjometru gazu ,i choć sam potencjometr fiksuje raczej bardzo rzadko,to może w twoim przypadku jest własnie ten bardzo rzadki przypadek
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Zgadza się ,ale temp. są na szczęscie w stopniach celsjusza .Doładowanie też w milibarach ,wiec te rzeczy jak i parę innych można sprawdzić .Ale program raczej marny i niepełnowartościowy ,bo nie można sprawdzić jednego z najwazniejszych parametrów ,czyli początku wtrysku w nastawach podstawowych ...no i niestety nie przydatny do staruszków 401B w tdi na "boschu"mi bardziej chodzi o to że te dane często nie pokrywają się z danymi z vag'a są jakoś dziwnie przeliczone.
[ Dodano: 2016-10-25, 20:54 ]
TaaaaakFazziu pisze:czyli pedał gazu do przeglądu