Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] wysokie obroty po odpaleniu z rana

Awatar użytkownika
Born2lie
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 20 kwie 2013, 16:57
Lokalizacja: Puławy

[B4 1Z] wysokie obroty po odpaleniu z rana

Post autor: Born2lie » 27 sty 2014, 18:02

Od wczoraj (26.01.2014) dotknął mnie taki oto problem :-?
Po odpaleniu rano obroty utrzymują się cały czas na 1600 i wcale nie spadają, dopiero jak zgaszę i odpalę znów to spadają na 1200, no i może poźniej jak trochę pochodzi to spadnie normalnie tak na 900, a podczas jazdy jak im się zachce to też wskoczą na 1200-1300, od wczoraj tak się robi...
Myślałem że to może od tego zimna coś mu się robi bo auto stoi na parkingu przy mrozach -15.

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 27 sty 2014, 20:40

Z tego co widzę to auto na bosch chodzi. Obstawiam że coś z nastawnik psuje. Przy takich temperaturach to te 1200 obr to normalne ale 1600 to już sporo za dużo. Musisz poczekać na odpowiedź ludzi którzy znają się na tych nastawnikach.

Fazziu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 15 paź 2016, 19:40
Lokalizacja: K-Koźle

Post autor: Fazziu » 24 paź 2016, 20:32

Mam podobny problem dziś odpaliłem pierwszy raz i chodził normalnie, ale za chwilę zgasiłem i odpaliłem drugi raz i obroty podskoczyły na 1600 i tak stoją, co może być przyczyną ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 paź 2016, 20:39

Fazziu pisze:dziś odpaliłem pierwszy raz i chodził normalnie, ale za chwilę zgasiłem i odpaliłem drugi raz i obroty podskoczyły na 1600 i tak stoją, co może być przyczyną ?
Kilka rzeczy ...z najczęsciej spotykanych ,to rzeczy mające wpływ na dawkę paliwa ,czyli np . fiksujący czujnik temperatury paliwa lub płynu,lub też sam nastawnik ,szczególnie jak masz potencjometryczny ,czyli ten z "górnym "powrotem paliwa .Zgadywac nie ma co ,trzeba podpiać pod vaga i powinno być widać co i dlaczego.Chociaz jak masz potencjometryczny ,to podpinajac vaga zbyt wiele sie nie dowiesz ,bo nawet temperatury tam widoczne nie są w stopniach ...ale zawsze można się pomęczyć i przeliczyć ,gdzieś na forum jest temat o tym jak przeliczać
Ostatnio zmieniony 24 paź 2016, 20:47 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Fazziu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 15 paź 2016, 19:40
Lokalizacja: K-Koźle

Post autor: Fazziu » 24 paź 2016, 20:47

No właśnie za nim grzebie bo wiem że gdzieś miałem, co do mojego silnika to na przepływce pisze pierburg.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 paź 2016, 20:48

Fazziu pisze:co do mojego silnika to na przepływce pisze pierburg.
Hehe :-) to masz szczęście ,bo wszystko widac elegancko na vagu...wiec podpinasz i pierwsze sprawdzasz błędy ,o ile jakieś są ,to czy po skasowaniu nie wracają .Pużniej sprawdzasz temperatury płynu i paliwa w bloku 007 ,które powinny być sensowne ,a nie np.ponizej zera ,jak to ma czesto miejsce przy uszkodzeniu czujnika temp.paliwa w nastawniku

Fazziu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 15 paź 2016, 19:40
Lokalizacja: K-Koźle

Post autor: Fazziu » 25 paź 2016, 10:22

dzięki za rady jutro dam znać co i jak może w pracy chwila wolna się znajdzie bo kabelek znalazłem i nawet soft się trafił

[ Dodano: 2016-10-25, 10:22 ]
a więc tak z błędów na stałe są dwa:
pierwszy to 528 - czujnik wysokości, wiem że tu chodzi o MAP sensor w ECU sterownik 21C, na jakimś forum wyczytałem że często wężykiem dostaje się tam olej co może powodować błąd 65535 - uszkodzony sterownik i u mnie też wyskakuje ale nie zawsze
drugi to 1117 - sygnał zacisku DF, muszę sprawdzić czy zaśniedziały nie jest albo urwany kabelek
i sporadycznie pokazuje się też 777 - czujnik położenia gazu G79 ale ten jest sporadyczny
poniżej zamieszczę fotki bloków
blok1
blok 3
blok 4
blok 5
blok 7
blok 8
blok 9
blok 10
blok 11
blok 12
blok 13
info o sterowniku
błędy

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 paź 2016, 11:24

Fazziu, to co tu zapadałeś do niczego się nie nadaje a już na pewno nie tym programem, tylko vag-com a nie jakiś polski vag lub podobny wynalazek. A na forum jest dokładnie opisane co i jak trzeba to zrobić.

Fazziu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 15 paź 2016, 19:40
Lokalizacja: K-Koźle

Post autor: Fazziu » 25 paź 2016, 13:52

VAG COM pokazał te same błędy

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 paź 2016, 19:24

Fazziu, nie mówię o błędach ale o dane które pokazałeś na fotkach ;-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 paź 2016, 19:49

PieterB pisze: to co tu zapadałeś do niczego się nie nadaje
Nie jest tak żle ;-) Wprawdzie początku wtrysku tym programem nie sprawdzi ,bo nie ma opcji nastawy podstawowe ,ale temp.widac i można stwierdzić że to na pewno nie ich wina ,bo są normalne
Fazziu pisze:pierwszy to 528 - czujnik wysokości, wiem że tu chodzi o MAP sensor w ECU
To nie mapsensor ,tylko czujnik ciśnienia atmosferycznego i w przypadku 021C jest poza ecu,ten bład nie ma nic do obrotów .
Fazziu pisze:i sporadycznie pokazuje się też 777 - czujnik położenia gazu G79 ale ten jest sporadyczny
I ten błąd , jest własnie przyczyną twoich problemów z podwyższonymi obrotami i temu się przyjrzyj ....jako pierwsza sprawdż wtyczkę do potencjometru gazu ,i choć sam potencjometr fiksuje raczej bardzo rzadko,to może w twoim przypadku jest własnie ten bardzo rzadki przypadek ;-)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 paź 2016, 19:55

MUNIOR pisze:PieterB napisał/a:
to co tu zapadałeś do niczego się nie nadaje
Nie jest tak żle ;-) Wprawdzie początku wtrysku tym programem nie sprawdzi ,bo nie ma opcji nastawy podstawowe ,ale temp.widac i można stwierdzić że to na pewno nie ich wina ,bo są normalne
no ty to się na tym znasz lepiej niż ja ;-) mi bardziej chodzi o to że te dane często nie pokrywają się z danymi z vag'a są jakoś dziwnie przeliczone. Przynajmniej jeśli chodzi o abk bo to u siebie sprawdzałem.

Fazziu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 15 paź 2016, 19:40
Lokalizacja: K-Koźle

Post autor: Fazziu » 25 paź 2016, 20:25

MUNIOR pisze:I ten błąd , jest własnie przyczyną twoich problemów z podwyższonymi obrotami i temu się przyjrzyj ....jako pierwsza sprawdż wtyczkę do potencjometru gazu ,i choć sam potencjometr fiksuje raczej bardzo rzadko,to może w twoim przypadku jest własnie ten bardzo rzadki przypadek
czyli pedał gazu do przeglądu

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 paź 2016, 20:54

mi bardziej chodzi o to że te dane często nie pokrywają się z danymi z vag'a są jakoś dziwnie przeliczone.
Zgadza się ,ale temp. są na szczęscie w stopniach celsjusza .Doładowanie też w milibarach ,wiec te rzeczy jak i parę innych można sprawdzić .Ale program raczej marny i niepełnowartościowy ,bo nie można sprawdzić jednego z najwazniejszych parametrów ,czyli początku wtrysku w nastawach podstawowych ...no i niestety nie przydatny do staruszków 401B w tdi na "boschu"

[ Dodano: 2016-10-25, 20:54 ]
Fazziu pisze:czyli pedał gazu do przeglądu
Taaaaak :-)

Fazziu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 15 paź 2016, 19:40
Lokalizacja: K-Koźle

Post autor: Fazziu » 25 paź 2016, 22:07

W wolnej chwili podepnę kabelek i zrobię fotki z vag coma, a gdzie mogę szukać czujnika ciśnienia bo widocznie u mnie jest przeróbka na pierburga.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl