Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT LPG] Silnik gaśnie przy zjeździe z górki

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Iguana
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 30 cze 2016, 18:56

[B4 ABT LPG] Silnik gaśnie przy zjeździe z górki

Post autor: Iguana » 29 paź 2016, 22:00

Witam.
Silnik gasnie po wrzuceniu luzu przy zjezdzie z górki przy predkosciach >90km/h. Im większa predkość, a szczególnie im większa górka, tym latwiej dochodzi do zgaśnięcia. Wskazówka po prostu sie kładzie w jednostajnym tempie. Przy niższych prędkościach/pochyłościach czasem silnik utrzyma obroty na poziomie 200 lub 400.

Powyższe objawy występują zarówno na LPG jak i na PB

Dodatkowo silnik jest wyraźnie słabszy od innych ABT z którymi miałem styczność (jedno w gazie, drugie bez). Na LPG jedzie wyraźnie słabiej niż na PB. Czuć delikatne, nierówne wypadanie zapłonu. Ostatnio doszły jeszcze, że się tak wyrażę, zmiany czestotliwości dzwięku pracy silnika (na obrotomierzu tego raczej nie widać) - dzwięk jest raz niższy, raz wyższy, zmienia się co około 2 sekundy.

Zmieniane kable BOSCH, świece NGK, lambda NGK, filtry, czyszczona przepustnica po zdemontowaniu.

Jakieś pytania, pomysły? :)

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 paź 2016, 07:36

Iguana, być może jest problem z powietrzem docierającym do silnika zbyt dużo, ktoś tu opisywał już podobny przypadek i pamiętam że przerabiał coś z dolotem powietrza do silnika.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 30 paź 2016, 07:51

Ale to się dzieje też na Pb wiec obstawiał bym TPS lub nastawnik tym bardziej że wspomina o słabym silniku. Powiedz tylko który masz nastawnik 4pin czy 6pin.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 paź 2016, 07:53

Jarewa pisze:Ale to się dzieje też na Pb
a tak sorry mój błąd - zaspany z rana ;-)

Iguana
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 30 cze 2016, 18:56

Post autor: Iguana » 30 paź 2016, 18:07

Jarewa, chyba 4 pin - z tyłu spod filtra powietrza wychodza 4 kable z kostki.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 30 paź 2016, 18:26

Najlepiej gdybyś odczytał błędy vag-em, A tak sprawdzić nieustawanie nastawnika i czy działa styk biegu jałowego jak i TPS wszystko dostępne na forum.

Iguana
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 30 cze 2016, 18:56

Post autor: Iguana » 31 paź 2016, 08:45

Dziś jadąc zauważyłem, że jednak nie dzieje się to na PB (a na LPG na tej samej górce tak) rotfl

Sprawdzę to jeszcze dokładnie, bo mocno mi się wydaję, że na PB też tak było.

Edit:
Ewidentnie NIE gaśnie na PB nawet przy prędkościach 150 km/h :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl