Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Problem ze smarowaniem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

[B4 2.0 ABK] Problem ze smarowaniem

Post autor: xRead » 02 lis 2016, 06:00

Witam, mam problem ze swoim ABK poniewaz odkad go mam czyli 2 msc to w ciagu tego czasu 4 razy najczesciej z rana pojawil sie problem z gasnaca kontrolka oleju po ok.6s ... W momencie gasniecia cichna popychacze. Olej Motul 10w40, filtr oleju Mann, cisnienie oleju na rozgrzanym i wolnych obrotach 1.8bar. W czym lezy problem ? Zapchany smok ? Od czego zaczac ?

Awatar użytkownika
Arti_77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 18 mar 2007, 13:46
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arti_77 » 02 lis 2016, 20:23

Jak by był zapchany smok to ciśnienie oleju wraz z zwiększaniem obrotów nie będzie rosło, możesz sprawdzic

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 lis 2016, 20:29

Zacznij od czujnika-wymień jak nie pomoże to zainteresuj się aparatem zapłonowym czy wszystko gra na nim do napędu pompy.

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 03 lis 2016, 18:23

Ciśnienie rośnie, chyba max do 5bar (Już nie pamiętam dokładnie ile ) i potem stoi pomimo większych obrótow. Czujnik także wymieniłem, lecz gdy kontrolka świeci słychać popychacze delikatnie ...

[ Dodano: 2016-11-03, 18:23 ]
Ktoś coś jakieś pomysły ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 lis 2016, 18:50

Punkt 2.

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 03 lis 2016, 20:40

A w aparacie zapłonowym co posprawdzać i w jaki sposób ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 lis 2016, 20:52

Tylko przestawisz zapłon pamiętaj, od dołu pod zębatką masz wcięcie na ośkę napędzająca pompę, kiedyś tak kojarzę był przypadek że ktoś na siłę wkładał i uszkodził przeniesienie napędu.

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 03 lis 2016, 21:20

No ale chyba to byłbym problem cały czas a takie coś sie dzieje np raz na trzy tygodnie.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 lis 2016, 21:40

Nie koniecznie zależne by było od temperatury bo zimny olej to bardzo duże obciążenie dla pompy. Smok też by odpadał bo byś miał cały czas.

Jezeli te dwie rzeczy sprawdzisz i będzie dobrze to jedynie pompa oleju winna, znaczy się zacinający się zawór przelewowy. Lub jeszcze może być filtr oleju też zacinający się zawór zwrotny i zapowietrza pompę olejową wiec to bym raczej pierwsze zrobił filtr nie drogi.

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 03 lis 2016, 22:22

Jeszcze jedno mi się przypomniało, wymieniałem uszczelkę podstawy filtra oleju miedzy blokiem a podstawą, zamiennik jakiś cieniutka blaszka z mniejszym przekrojem otworów. Mam także taką oryginalną z drugiego silnika ona jest gruba ( aluminium chyba ) i te wycięcia na kanały są uszczelnione gumami wprasowane w tą uszczelke. Czy może to też ograniczać przepustowość ?

jenolo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 12 sty 2011, 18:41

Post autor: jenolo » 06 lis 2016, 11:27

Mam podobny problem, po zmianie silnika od początku gdy olej zimny to klepią popychacze przez około 2s i cichną, wskakuje ciśnienie i kontrolka gaśnie. Na początku ciśnienie było słabe (mam wskaźniki na desce) ,wiec postanowiłem zmienić olej i filtr, zdziwiłem się bo ciśnienie skoczyło i jest teraz prawidłowe.na wolnych obrotach, na zimnym wskazówka leci maksymalnie pod 5 bar, a przy 90st jest około 1,8 bara (wcześniej ledwo 1bar)...nie wiem czy po przekładce silnika, mechanicy nie wymienili filtra czy jak (z nimi to rożnie bywa, silnik przyjechał z filtrem). Niestety pomimo właściwego ciśnienia objaw klepania popychaczy po nocy został...

Jak głęboko powinien być włożony aparat zapłonowy? Bo u mnie on lekko jakby wystaje ponad korpus, jakieś 1-2mm...jak zrobię zdjęcie to wrzucę...być może ten języczek, który napędza pompę ledwo łapie i przy dużym obciążeniu przeskakuje pod rowkiem...nie chce pchać aparatu na siłę, wole zapytać

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 06 lis 2016, 12:00

Witajcie!
Może poprostu macie założony zły filtr oleju. Musi mieć zaworek zwrotny.
Jeśli go nie ma to zanim olej dopłynie do wszystkich kanałów to silnik pracuje na sucho.
Filtr MAN nie zawsze oznacza dobry filtr:)
Sprobujcie zmienic filtr i olej przy okazji.
Powinno przestać.
Ewentualnie czujnik ciśnienia oleju.
Kiedyś podczas wymiany oleju i filtra poprosilem mechanika o dobry olej i dobry filtr bo na tym się nie oszczędza. Założono mi filtr TOPRANA.... Olej Castrol GTX. Gorzej być nie mogło.
Silnik chodził bardzo głośno. Na zimnym strasznie klepał...
Wymieniłem Olej na Penrite Diesel 10w40. I filtr Filtrona. Całkiem inne auto!!
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 06 lis 2016, 12:03 przez Dawid1995, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 06 lis 2016, 12:03

Miałem tak na Bosch ( na nim gasła po chwili kontrolka ) na Mann z początku gasła od razu teraz ciut wolniej. Mam jeszcze 10 Mannów to moge wkręcić następny może akurat sie tak trafiło.

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 06 lis 2016, 12:05

Mann ma korporację z Filtronem więc lepiej i taniej założyć Filtrona. Nie warto oszczędzać na oleju.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 lis 2016, 12:11

Mann ma korporację z Filtronem więc lepiej i taniej założyć Filtrona. Nie warto oszczędzać na oleju.
A guzik prawda było o tym rozmawianie ze milion razy że najwięcej problemów robi filtron.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl