[B4 2.0 ABK] Problem ze smarowaniem
- xRead
- Forum Audi 80
- Posty: 375
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Legnica
[B4 2.0 ABK] Problem ze smarowaniem
Witam, mam problem ze swoim ABK poniewaz odkad go mam czyli 2 msc to w ciagu tego czasu 4 razy najczesciej z rana pojawil sie problem z gasnaca kontrolka oleju po ok.6s ... W momencie gasniecia cichna popychacze. Olej Motul 10w40, filtr oleju Mann, cisnienie oleju na rozgrzanym i wolnych obrotach 1.8bar. W czym lezy problem ? Zapchany smok ? Od czego zaczac ?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Nie koniecznie zależne by było od temperatury bo zimny olej to bardzo duże obciążenie dla pompy. Smok też by odpadał bo byś miał cały czas.
Jezeli te dwie rzeczy sprawdzisz i będzie dobrze to jedynie pompa oleju winna, znaczy się zacinający się zawór przelewowy. Lub jeszcze może być filtr oleju też zacinający się zawór zwrotny i zapowietrza pompę olejową wiec to bym raczej pierwsze zrobił filtr nie drogi.
Jezeli te dwie rzeczy sprawdzisz i będzie dobrze to jedynie pompa oleju winna, znaczy się zacinający się zawór przelewowy. Lub jeszcze może być filtr oleju też zacinający się zawór zwrotny i zapowietrza pompę olejową wiec to bym raczej pierwsze zrobił filtr nie drogi.
- xRead
- Forum Audi 80
- Posty: 375
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Legnica
Jeszcze jedno mi się przypomniało, wymieniałem uszczelkę podstawy filtra oleju miedzy blokiem a podstawą, zamiennik jakiś cieniutka blaszka z mniejszym przekrojem otworów. Mam także taką oryginalną z drugiego silnika ona jest gruba ( aluminium chyba ) i te wycięcia na kanały są uszczelnione gumami wprasowane w tą uszczelke. Czy może to też ograniczać przepustowość ?
Mam podobny problem, po zmianie silnika od początku gdy olej zimny to klepią popychacze przez około 2s i cichną, wskakuje ciśnienie i kontrolka gaśnie. Na początku ciśnienie było słabe (mam wskaźniki na desce) ,wiec postanowiłem zmienić olej i filtr, zdziwiłem się bo ciśnienie skoczyło i jest teraz prawidłowe.na wolnych obrotach, na zimnym wskazówka leci maksymalnie pod 5 bar, a przy 90st jest około 1,8 bara (wcześniej ledwo 1bar)...nie wiem czy po przekładce silnika, mechanicy nie wymienili filtra czy jak (z nimi to rożnie bywa, silnik przyjechał z filtrem). Niestety pomimo właściwego ciśnienia objaw klepania popychaczy po nocy został...
Jak głęboko powinien być włożony aparat zapłonowy? Bo u mnie on lekko jakby wystaje ponad korpus, jakieś 1-2mm...jak zrobię zdjęcie to wrzucę...być może ten języczek, który napędza pompę ledwo łapie i przy dużym obciążeniu przeskakuje pod rowkiem...nie chce pchać aparatu na siłę, wole zapytać
Jak głęboko powinien być włożony aparat zapłonowy? Bo u mnie on lekko jakby wystaje ponad korpus, jakieś 1-2mm...jak zrobię zdjęcie to wrzucę...być może ten języczek, który napędza pompę ledwo łapie i przy dużym obciążeniu przeskakuje pod rowkiem...nie chce pchać aparatu na siłę, wole zapytać
Witajcie!
Może poprostu macie założony zły filtr oleju. Musi mieć zaworek zwrotny.
Jeśli go nie ma to zanim olej dopłynie do wszystkich kanałów to silnik pracuje na sucho.
Filtr MAN nie zawsze oznacza dobry filtr:)
Sprobujcie zmienic filtr i olej przy okazji.
Powinno przestać.
Ewentualnie czujnik ciśnienia oleju.
Kiedyś podczas wymiany oleju i filtra poprosilem mechanika o dobry olej i dobry filtr bo na tym się nie oszczędza. Założono mi filtr TOPRANA.... Olej Castrol GTX. Gorzej być nie mogło.
Silnik chodził bardzo głośno. Na zimnym strasznie klepał...
Wymieniłem Olej na Penrite Diesel 10w40. I filtr Filtrona. Całkiem inne auto!!
Pozdrawiam
Może poprostu macie założony zły filtr oleju. Musi mieć zaworek zwrotny.
Jeśli go nie ma to zanim olej dopłynie do wszystkich kanałów to silnik pracuje na sucho.
Filtr MAN nie zawsze oznacza dobry filtr:)
Sprobujcie zmienic filtr i olej przy okazji.
Powinno przestać.
Ewentualnie czujnik ciśnienia oleju.
Kiedyś podczas wymiany oleju i filtra poprosilem mechanika o dobry olej i dobry filtr bo na tym się nie oszczędza. Założono mi filtr TOPRANA.... Olej Castrol GTX. Gorzej być nie mogło.
Silnik chodził bardzo głośno. Na zimnym strasznie klepał...
Wymieniłem Olej na Penrite Diesel 10w40. I filtr Filtrona. Całkiem inne auto!!
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 06 lis 2016, 12:03 przez Dawid1995, łącznie zmieniany 1 raz.