Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Zimny czy gorący nie pali. Zalewa.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Cocobongo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 17 kwie 2013, 09:30
Lokalizacja: Warszawa

[B4 2.0 ABT] Zimny czy gorący nie pali. Zalewa.

Post autor: Cocobongo » 02 lis 2016, 15:45

Witam i proszę o pomoc.
Od jakiegoś czasu mam cholerny problem z odpaleniem auta. Często kończący się niepowodzeniem (rozładowaniem akumulatora).
Sprawdzone:
- Kopułka i palec rozdzielacza (wymienione na nowe)
- Świece (nowe)
- Regulator ładowania (nowy z prądem 14,7 V)
- Przewody ok
Iskra jest duża i wyraźna na każdej świecy
Auto czy zimne czy gorące kręci rozrusznikiem i nie chce palić. Na monowtrysku tryska benzyną jak fontanny na podzamczu, stanowczo za dużo! Po prostu zalewa świece, silnik czy co tam może jeszcze zalać i czuć wyraźnie zapach etyliny. Jeśli wcisnę pedał gazu do oporu i mam świeży, mocny akumulator, po kilku minutach kręcenia zaczyna coś łapać i czasem silnik się z wielkim trudem uruchomi. Mam wrażenie, że uruchamia się bardzo "miękko" bez wyraźnej granicy między kręceniem przez rozrusznik a samoczynnym kręceniem już od spalania paliwa. Zapala też z linki. Trzyma bardzo niskie obroty ale nie gaśnie. Gdy już nieco się zagrzeje obroty jałowe wchodzą nawet na 2500 i więcej. Gdy się zagrzeje i przełączy na LPG obroty się normalizują i nie gaśnie. Po wyłączeniu silnika wszystko się powtarza ale już na ciepłym silniku. Kilka minut kręcenie i może się uda!
Dodam, że gdy odłączyłem kostkę monowtrysku i zadałem nieco samostartu, silnik zagadał od razu jak za dawnych dobrych czasów. Co za czort kontroluje ilość paliwa podawanego do monowtrysku? To pewnie jakaś elektronika (jaka?) ale za mało mam wiedzy, by stwierdzić na pewno!
Czekam na propozycje naprawy od klubowiczów, którzy zetknęli się z podobnym problemem.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 02 lis 2016, 16:03

Opcji jest kilka ale najprostsza do sprawdzenia to odłączenie akumulatora przed odpalaniem na kilka minut i odpalanie. Sterownik tego silnika ma bardzo dużo algorytmów nauki podawania paliwa i jak od pracy na gazie źle skalibuje sobie podawania paliwa to są takie problemy.

Jeszcze możliwą przyczyną może być:
- niesprawny czujnik temperatury cieczy dla ECU (ten niebieski 2 pinowy)
- zalewa dolot gazem po zgaszeniu (przez nieszczelny elektrozawór na parowniku)
- zalewa silnik benzyną przez nieszczelny mono-wtrysk ale to można wykluczyć jeśli pali na samostarcie.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 lis 2016, 16:05

Cocobongo, a próbowałeś zrobić reset ecu? jeśli nie to zrób.
Odłącz aku na 15 min i później odpal auto i niech pracuje na wolnych obrotach aż do włączenia wentylatorów oczywiście na bp.

czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 02 lis 2016, 17:06

a próbowałeś odpalić z gazu ?

Awatar użytkownika
Lichy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 19 sie 2012, 14:38
Lokalizacja: Włoszczowa TLW

Post autor: Lichy » 02 lis 2016, 18:26

Odepnij aku jak mówi PieterB na pewno nie zaczkodzi.

Filip 2.0 8v
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 04 paź 2016, 19:16
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: Filip 2.0 8v » 02 lis 2016, 19:46

Regulator ciśnienia paliwa ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 lis 2016, 23:01

TPS

Awatar użytkownika
Cocobongo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 17 kwie 2013, 09:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Cocobongo » 30 lis 2016, 12:10

maciek889 pisze:Opcji jest kilka ale najprostsza do sprawdzenia to odłączenie akumulatora przed odpalaniem na kilka minut i odpalanie. Sterownik tego silnika ma bardzo dużo algorytmów nauki podawania paliwa i jak od pracy na gazie źle skalibuje sobie podawania paliwa to są takie problemy.

Jeszcze możliwą przyczyną może być:
- niesprawny czujnik temperatury cieczy dla ECU (ten niebieski 2 pinowy)
- zalewa dolot gazem po zgaszeniu (przez nieszczelny elektrozawór na parowniku)
- zalewa silnik benzyną przez nieszczelny mono-wtrysk ale to można wykluczyć jeśli pali na samostarcie.
Dzięki. Po odpięciu czujnika temperatury cieczy dla ECU odpala za każdym razem na "dotyk". Czy ten czujnik to coś koniecznego do codziennej jazdy? Wymienić go, czy jeździć z odpiętym? Jaki to koszt "pi razy oko"?

popkuszdw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 17 cze 2014, 15:26
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: popkuszdw » 30 lis 2016, 13:18

Bez tego czujnika ECU nie będzie wiedział jaka jest temperatura silnika więc pewnie będziesz miał większe spalanie, czujnik nie jest drogi od 40 zł w górę.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 lis 2016, 15:34

Cocobongo pisze:Wymienić go, czy jeździć z odpiętym?
twoja chęć i wola
I napisze po raz tysięczny jak się zdecydujesz to tylko nie tanie gówno tylko dobry.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl