Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1z] Utrata mocy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Grigorij
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 17 sie 2015, 02:41

[B4 1.9 TDI 1z] Utrata mocy

Post autor: Grigorij » 06 lis 2016, 19:15

Koledzy od niedawna mam pewien problem z moim audi mianowicie straciła moc. W audicy pewien czas temu zamontowałem wtryski od AFNa i komputer od MUNIORA. Auto szło wtedy genialnie jednak niedawno gdy wracałem ze szrotu wciskając gaz reakcja była niewielka. Turbina zaczęła dawać tylko 0,6 bara. Na początek przejrzałem wszystkie wężyki w poszukiwaniu jakiejś dziurki jednak nic nie znalazłem. Jedyny niepokojący punkt jaki znalazłem to czarny silikon na złotej puszce do której wpięty jest jeden z wężyków. Jeżeli zrobiłaby się tam nieszczelność to mogłoby być to przyczyną utraty mocy?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 lis 2016, 19:53

Jeżeli od samego ruszenia z miejsca jedzie cały czas słabo ,to zwykle wina przepływomierza ,albo nieszczelnego dolotu i zupełnego braku doładowania .Jeżeli jedzie dobrze do jakiejś prędkości i wtedy łapie "muła" ,czyli standardowy tryb " awaryjny" ,to spowodowane jest to zwykle zbyt dużym ciśnieniem doladowania ,ewentualnie tym ze ECU nie "widzi " doładowania wcale ,bo jest nieszczelny węzyk do mapsensora .Podepnij vaga ,tam na pewno będzie widać przyczynę wszystkich tych opisanych możliwych przyczyn.Przeładowanie to najbardziej banalny ,szybki do zdiagnozowania i usunięcia problem ,bo praktycznie w 100% przypadków winny jest n75 ,albo nieszczelny któryś z jego weżyków.W naszych 80 tkach po tuningu ,często w krótkim czasie pękają zmęczone czasem węże ciśnieniowe w dolocie ,nie wytrzymujące zwiększonego doładowania .I ma to miejsce zwykle w dwóch miejscach .Pierwsze to wąż idący z turbiny do ic ,pęka zawsze w tym samym miejscu ,zaraz przy wyjściu z turbiny ,od strony silnika , kilka cm za opaską ,łatwo sprawdzić wystarczy włożyć rekę i jechać od strony silnika w doł palcami po wężu .Drugi to ten krótki u góry ,wchodzący do alu kolanka dolotu ,ten również pęka zawsze tak samo,czyli od spodu krótkie pęknięcie wzdłuż

Awatar użytkownika
Grigorij
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 17 sie 2015, 02:41

Post autor: Grigorij » 06 lis 2016, 20:49

Dzięki za rady okok

hubert26w
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 408
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:34
Imię: Hubert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Szydłowiec/Maz.

Post autor: hubert26w » 07 lis 2016, 12:58

Siemanko! Podepnę się pod temat... Też jestem świeżo po wymianie kompa i zastanawia mnie ile w mojej babce też wytrzymają te węże? Górny wymieniałem z pół roku temu na nowy oczywiście. Czy zawsze pękają i od czego to zależy? Wieku stylu jazdy?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 lis 2016, 13:54

hubert26w pisze:Czy zawsze pękają i od czego to zależy? Wieku stylu jazdy?
Pękają raczej rzadko,szczególnie ten wychądzący z turbiny .Styl jazdy nie ma tu nic do rzeczy,tylko olej w dolocie i zmęczenie materiału ,czyli przebieg

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl