[B4 1.9 TDI 1z] Utrata mocy
[B4 1.9 TDI 1z] Utrata mocy
Koledzy od niedawna mam pewien problem z moim audi mianowicie straciła moc. W audicy pewien czas temu zamontowałem wtryski od AFNa i komputer od MUNIORA. Auto szło wtedy genialnie jednak niedawno gdy wracałem ze szrotu wciskając gaz reakcja była niewielka. Turbina zaczęła dawać tylko 0,6 bara. Na początek przejrzałem wszystkie wężyki w poszukiwaniu jakiejś dziurki jednak nic nie znalazłem. Jedyny niepokojący punkt jaki znalazłem to czarny silikon na złotej puszce do której wpięty jest jeden z wężyków. Jeżeli zrobiłaby się tam nieszczelność to mogłoby być to przyczyną utraty mocy?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jeżeli od samego ruszenia z miejsca jedzie cały czas słabo ,to zwykle wina przepływomierza ,albo nieszczelnego dolotu i zupełnego braku doładowania .Jeżeli jedzie dobrze do jakiejś prędkości i wtedy łapie "muła" ,czyli standardowy tryb " awaryjny" ,to spowodowane jest to zwykle zbyt dużym ciśnieniem doladowania ,ewentualnie tym ze ECU nie "widzi " doładowania wcale ,bo jest nieszczelny węzyk do mapsensora .Podepnij vaga ,tam na pewno będzie widać przyczynę wszystkich tych opisanych możliwych przyczyn.Przeładowanie to najbardziej banalny ,szybki do zdiagnozowania i usunięcia problem ,bo praktycznie w 100% przypadków winny jest n75 ,albo nieszczelny któryś z jego weżyków.W naszych 80 tkach po tuningu ,często w krótkim czasie pękają zmęczone czasem węże ciśnieniowe w dolocie ,nie wytrzymujące zwiększonego doładowania .I ma to miejsce zwykle w dwóch miejscach .Pierwsze to wąż idący z turbiny do ic ,pęka zawsze w tym samym miejscu ,zaraz przy wyjściu z turbiny ,od strony silnika , kilka cm za opaską ,łatwo sprawdzić wystarczy włożyć rekę i jechać od strony silnika w doł palcami po wężu .Drugi to ten krótki u góry ,wchodzący do alu kolanka dolotu ,ten również pęka zawsze tak samo,czyli od spodu krótkie pęknięcie wzdłuż