Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Chrobotanie - pasek, pompa wodna i wspomaganie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
rafgc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 17 cze 2007, 16:43
Lokalizacja: Morąg

[B4 ABT] Chrobotanie - pasek, pompa wodna i wspomaganie

Post autor: rafgc » 07 lis 2016, 20:54

Witam!

Czy miał już ktoś przypadek z chrobotaniem generowanym z jakiegoś powodu w obwodzie napędu pompy wodnej i pompy wspomagania?

Patrząc się z góry widzę, że pompa wspomagania jest przesunięta 2-3mm w stronę silnika, spryskując pasek płynem do tapicerki (akurat miałem w bagażniku), chrobotanie ustępuje na chwilę by powrócić ze zdwojoną siłą i teraz ciekawostka, jeśli podczas pracy silnika nacisnę pasek klinowy w stronę silnika między pompą wody a pompa wspomagania, to chrobotanie ustępuje, natomiast w stronę chłodnicy zwiększa się. Kiedyś już to miałem i wymiana paska nie specjalnie pomagała, przez chwilę było cicho , a potem chrobotanie wracało. Sama pompa wspomagania nie ma zbyt wielkiej regulacji aby zniwelować różnicę osi. Kiedyś mechanik próbował mi jakoś ustawiać ta pompę w ramach owej regulacji i chrobotanie ustąpiło, choć wizualnie ustawienie pompy się praktycznie nie zmieniło, a niedawno to powróciło. Myślę o tym, aby może zdjąć koło pasowe z pompy wspomagania i coś tam podłożyć, ale nie wiem, czy np. nie sprawię tym, że koło zacznie pracować mimośrodowo.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 lis 2016, 20:58

Za luźny pasek. Ale stawiał bym za wąski jakiej szerokości masz?

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 08 lis 2016, 08:18

Witam! miałem identyczne objawy, moja pompa układu wspomagania, również była źle ustawiona względem pozostałych kół pasowych. Problem zniwelowałem stosując różnej grubości podkładki między pompa a jej mocowanie ( w śrubie) . Po tej operacji i wymianie paska, problem zniknął:)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 08 lis 2016, 19:43

Moja jest krzywo i nic się nie dzieje.

Awatar użytkownika
rafgc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 17 cze 2007, 16:43
Lokalizacja: Morąg

Post autor: rafgc » 09 lis 2016, 17:15

Pasek jaki mam założony to Contitech AVX 10x910la. Nie wiem od kiedy mi znów hałasuje, bo w samochodzie tego nie słychać, tylko na wolnych obrotach jak się wyjdzie na zewnątrz, wystarczy delikatnie nacisnąć pasek w stronę silnika i jest cicho.

Możecie mi powiedzieć, jakiego rozmiaru śrubami jest przykręcone to koło pasowe?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 09 lis 2016, 20:13

M8x14, szkoda że nie masz jakiegoś starego paska bo może być to jego wina.

Awatar użytkownika
rafgc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 17 cze 2007, 16:43
Lokalizacja: Morąg

Post autor: rafgc » 14 lis 2016, 09:30

Gdy pierwszy raz pasek zaczął chrobotać, a jeździłem na nim z 7 lat, to wymieniłem na nowy i efekt wrócił całkiem szybko, wtedy zauważyłem właśnie tą nieliniowość i że jak popycham pasek to hałas znika, albo rośnie gdy się to robi w przeciwną stronę. Więc pasek był znów wymieniany i znów to samo, po próbie przesunięcia pompy, choć praktycznie niewiele się dało z tym zrobić, ostatecznie musiała ustawić się pod jakimś innym katem, bo hałasu nie było aż do teraz.

Ciekawe, czy będę w stanie zdjąć to koło pasowe bez mocnego bicia, mam nadzieję, że nie przyrdzewiało.

Temat dość rzadki, ale się zdarza. Może u Ciebie ta nieliniowość jest delikatnie mniejsza niż u mnie, zastanawiam się, czemu ona w ogóle występuje.

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 14 lis 2016, 12:02

rafgc pisze:Ciekawe, czy będę w stanie zdjąć to koło pasowe bez mocnego bicia, mam nadzieję, że nie przyrdzewiało
Nie zdejmuj koła pasowego...
Zdejmij całą pompę i ustaw ją na śrubach mocujących,wkładając podkładki ;-)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 14 lis 2016, 21:30

Nie ustawi pompy inaczej. Brak możliwości. Jak już tylko na kole.

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 15 lis 2016, 11:49

Nie ustawi pompy inaczej. Brak możliwości. Jak już tylko na kole.
_________________
Ja ustawiłem, jeśli chcesz ustawić na kole, trzeba idealnie, aby koło nie miało bić

jenolo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 12 sty 2011, 18:41

Post autor: jenolo » 16 lis 2016, 21:13

A czy kolo pasowe na pompie wspom. jest na pewno do Twojego silnika...kupilem kiedys pompe od diesla i tam kolo jest inne...
Troche dziwne ze kola nie sa w osi...wg mnie albo jakas czesc jest inna,zle zamocowana albo ktores z mocowan krzywe.
2mm to duza rozbieznosc w motoryzacji jesli chodzi o tego rodzaju pasownosci czesci

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl