[B4 ABT] Chrobotanie - pasek, pompa wodna i wspomaganie
[B4 ABT] Chrobotanie - pasek, pompa wodna i wspomaganie
Witam!
Czy miał już ktoś przypadek z chrobotaniem generowanym z jakiegoś powodu w obwodzie napędu pompy wodnej i pompy wspomagania?
Patrząc się z góry widzę, że pompa wspomagania jest przesunięta 2-3mm w stronę silnika, spryskując pasek płynem do tapicerki (akurat miałem w bagażniku), chrobotanie ustępuje na chwilę by powrócić ze zdwojoną siłą i teraz ciekawostka, jeśli podczas pracy silnika nacisnę pasek klinowy w stronę silnika między pompą wody a pompa wspomagania, to chrobotanie ustępuje, natomiast w stronę chłodnicy zwiększa się. Kiedyś już to miałem i wymiana paska nie specjalnie pomagała, przez chwilę było cicho , a potem chrobotanie wracało. Sama pompa wspomagania nie ma zbyt wielkiej regulacji aby zniwelować różnicę osi. Kiedyś mechanik próbował mi jakoś ustawiać ta pompę w ramach owej regulacji i chrobotanie ustąpiło, choć wizualnie ustawienie pompy się praktycznie nie zmieniło, a niedawno to powróciło. Myślę o tym, aby może zdjąć koło pasowe z pompy wspomagania i coś tam podłożyć, ale nie wiem, czy np. nie sprawię tym, że koło zacznie pracować mimośrodowo.
Czy miał już ktoś przypadek z chrobotaniem generowanym z jakiegoś powodu w obwodzie napędu pompy wodnej i pompy wspomagania?
Patrząc się z góry widzę, że pompa wspomagania jest przesunięta 2-3mm w stronę silnika, spryskując pasek płynem do tapicerki (akurat miałem w bagażniku), chrobotanie ustępuje na chwilę by powrócić ze zdwojoną siłą i teraz ciekawostka, jeśli podczas pracy silnika nacisnę pasek klinowy w stronę silnika między pompą wody a pompa wspomagania, to chrobotanie ustępuje, natomiast w stronę chłodnicy zwiększa się. Kiedyś już to miałem i wymiana paska nie specjalnie pomagała, przez chwilę było cicho , a potem chrobotanie wracało. Sama pompa wspomagania nie ma zbyt wielkiej regulacji aby zniwelować różnicę osi. Kiedyś mechanik próbował mi jakoś ustawiać ta pompę w ramach owej regulacji i chrobotanie ustąpiło, choć wizualnie ustawienie pompy się praktycznie nie zmieniło, a niedawno to powróciło. Myślę o tym, aby może zdjąć koło pasowe z pompy wspomagania i coś tam podłożyć, ale nie wiem, czy np. nie sprawię tym, że koło zacznie pracować mimośrodowo.
Pasek jaki mam założony to Contitech AVX 10x910la. Nie wiem od kiedy mi znów hałasuje, bo w samochodzie tego nie słychać, tylko na wolnych obrotach jak się wyjdzie na zewnątrz, wystarczy delikatnie nacisnąć pasek w stronę silnika i jest cicho.
Możecie mi powiedzieć, jakiego rozmiaru śrubami jest przykręcone to koło pasowe?
Możecie mi powiedzieć, jakiego rozmiaru śrubami jest przykręcone to koło pasowe?
Gdy pierwszy raz pasek zaczął chrobotać, a jeździłem na nim z 7 lat, to wymieniłem na nowy i efekt wrócił całkiem szybko, wtedy zauważyłem właśnie tą nieliniowość i że jak popycham pasek to hałas znika, albo rośnie gdy się to robi w przeciwną stronę. Więc pasek był znów wymieniany i znów to samo, po próbie przesunięcia pompy, choć praktycznie niewiele się dało z tym zrobić, ostatecznie musiała ustawić się pod jakimś innym katem, bo hałasu nie było aż do teraz.
Ciekawe, czy będę w stanie zdjąć to koło pasowe bez mocnego bicia, mam nadzieję, że nie przyrdzewiało.
Temat dość rzadki, ale się zdarza. Może u Ciebie ta nieliniowość jest delikatnie mniejsza niż u mnie, zastanawiam się, czemu ona w ogóle występuje.
Ciekawe, czy będę w stanie zdjąć to koło pasowe bez mocnego bicia, mam nadzieję, że nie przyrdzewiało.
Temat dość rzadki, ale się zdarza. Może u Ciebie ta nieliniowość jest delikatnie mniejsza niż u mnie, zastanawiam się, czemu ona w ogóle występuje.
A czy kolo pasowe na pompie wspom. jest na pewno do Twojego silnika...kupilem kiedys pompe od diesla i tam kolo jest inne...
Troche dziwne ze kola nie sa w osi...wg mnie albo jakas czesc jest inna,zle zamocowana albo ktores z mocowan krzywe.
2mm to duza rozbieznosc w motoryzacji jesli chodzi o tego rodzaju pasownosci czesci
Troche dziwne ze kola nie sa w osi...wg mnie albo jakas czesc jest inna,zle zamocowana albo ktores z mocowan krzywe.
2mm to duza rozbieznosc w motoryzacji jesli chodzi o tego rodzaju pasownosci czesci