Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] przepustnica? skacza obroty, po wymianie dodatk

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
subik

[B4 2.0 ABK] przepustnica? skacza obroty, po wymianie dodatk

Post autor: subik » 24 paź 2016, 21:13

Witam od bardzo dlugiego czasu mam problem z obrotami na zimnym silniku na PB. Wymienialem czesci lub podmienialem z kolega, ktory tez ma ABK , juz wszystko chyba i dalej to samo. Byly to przekaznik 30, kable, swiece, silniczek krokowy, przeplywomierz, czujnik temp.,...
Teraz kupiłem uzywana przepustnice i doszlo szarpanie. Czy trzeba zaplon ustawiac pod ta przepustnice ? czy zrypana ona jest?

tu filmik https://youtu.be/s2TPJEETtVc

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 paź 2016, 18:39

A było kiedykolwiek dobrze czy masz ten problem od początku?

Przepustnicę kupiłeś razem z nieruszanym czujnikiem położenia przepustnicy?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 paź 2016, 19:30

subik, a przy zmianach przepustnicy adaptacji nie robiłeś?
subik pisze:Witam od bardzo dlugiego czasu mam problem z obrotami na zimnym silniku na PB.
jakie problemy? od kiedy?

subik

Post autor: subik » 02 lis 2016, 20:13

Witam kurcze nie powiadomilo mnie na mejlu o nowym wpisie...

Problem mam od zakupu tego auta czyli 2-3lata, taki że faluja obroty ponizej normy(900x obr.), wczesniej to mialem tak ze az lampy przygasaly.Dodalem filmik. Latem praktycznie nie odczuwam bo auto nagrzane od slonca i problem nie wystepuje albo na krotko a zima to roznie, na poczatku sie powkurzam a pozniej przelacze na gaz i jest dobrze.

Dodam ze auto jest z gazem manualnym 1wszej generacji pewnie

Adaptacji sie nie robi na ABK z tego co wiem
.
Pojechalem do goscia gdzie kupilem przepustnice bo mam 40km do Namyslowa a tam gosc tylko audi szrotuje. Wymienilem na inna przepustnice, zalozyłem i jezdzi jakby "gładziej" mam wrazenie ze teraz jest wieksza predkosc na nizszych obrotach, nie szarpie juz ale dalej faluja obroty juz nie tak mocno tylko delikatnie ale za to nie zawsze odpali za pierwszym razem :(
Zastanawiam sie jeszcze na listwa wtryskowa czy wtryskiem rozruchowym

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 lis 2016, 20:16

subik pisze:Adaptacji sie nie robi na ABK z tego co wiem
to jesteś w błędzie

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 02 lis 2016, 20:55

subik pisze:mam wrazenie ze teraz jest wieksza predkosc na nizszych obrotach
No tak wymiana przepustnicy zmieniła fizycznie koła zębate w skrzyni biegów na inne.

A jak falują na benzynie to zainteresuj się przepływomierzem szczególnie jak masz zwykły gaz. Nawet bez vaga sprawdź jakie masz napięcie na 2gim pinie wtyczki na wolnych obrotach. Powinno być w okolicy 0,8-1,2V.

subik

Post autor: subik » 03 lis 2016, 18:56

Maciek nie wiem moze lepszy ciag ma, inaczej powietrze podaje? nie znam sie az tak
Przeplywomierz zaraz po zakupie auta wymienialem bo szarpalo czasem autem a jakis czas temu podmienialem z kolega przeplywomierz z obudowa filtra i nic nie dalo

czytalem na forum ze w ABT tylko sie adaptacje robi .... to juz sam nie wiem, mam auto z 92roku

Zaplon moze poprawic trzeba?

nowy wtrysk rozruchowy nic nie da?

Czy zostajecie na adaptacji? jakies linki jak to sie robi mozna prosic?

Jeszcze własnie czytam b4-20-abk-male-kompendium-na-temat-abk i jest tam o czujniku spalania stukowego, od jakiegos czasu dzwoni wlasnie gdzies na granicy 2000? obrotow chyba, ale jak auto stoi i przygazuje to nie ma tego...

az mi sie odechciewa tego samochodu ;/ a szkoda go bo robilem remont silnika 2lata temu i oleju nic nie bierze. Moze znacie koogos dobrego fachowca z woj Dolnoslaskiego lub Opolskiego. Jestem z Okolic Wroclawia

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 lis 2016, 19:25

subik pisze:Zaplon moze poprawic trzeba?
powiem ci że jest bardzo mało prawdopodobne byś miał go dobrze ustawiony więc sprawdzić nie zaszkodzi ale za nim się za to weźmiesz a widzę że jesteś zielony w temacie to poczytaj jest masa postów
subik pisze:Czy zostajecie na adaptacji?
nie rozumiem
subik pisze:jakies linki jak to sie robi mozna prosic?
a masz vag'a?

odnośnie adaptacji https://cse.google.com/cse?cx=partner-p ... acja%20tps

subik

Post autor: subik » 04 lis 2016, 21:48

Witam. co do zaplonu to ustawialem tak jak trzeba , z odpinaniem czujnika , przygazowaniem 3x i potem trzymajac obr. okolo 2300x. Punkty na kole nie uciekaja wiec zapisane tak jak trzeba mysle.
Chodzilo mi czy wtrysk rozruchowy narazie odpada

Adaptacja TPS. Wersje ABK do 1993 roku nie posiadają tej możliwości w vagu jednakże późniejsze już tak (jak nie mamy pewności starsze mają 0 na kole zamachowym a nowsze I).
ja mam 92rok

nie mam vaga, to jest inaczej podpiecie do komputera? cos znajomy ma bo zagladal czy mam bledy. chyba ze to nie to?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 04 lis 2016, 21:52

W starszym ABK możesz sprawdzić na środkowymi pienie TPSu czy masz 1V przy zamkniętej przepustnicy.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 lis 2016, 22:57

subik pisze:czytalem na forum ze w ABT tylko sie adaptacje robi
brednie czytałeś.

subik

Post autor: subik » 07 lis 2016, 12:29

przelecialem kilka tematow i pisza ze z vagiem sie nie da w starszych autach niz 93r tylko mechanicznie

maciek a jak moge sprawdzic? musze znow przepustnice zdejmowac? albo gumowy dolot? bo probowalem dzis i nie wiem jak sie tam dostac, wyjalem aku to wtedy jakos tako ale bez napiecia

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 07 lis 2016, 20:57

No dostęp ciężki, najlepiej jak wyjęty akumulator to wsuń sobie szpilkę/igłę/kawałek cienkiego drutu wzdłuż kabla do styków kostki od tyłu. Tam kabel jest uszczelniony takimi gumkami i pod nią musisz wsunąć coś co będzie kontaktowało. Przedłóż sobie kabel i wstaw akumulator.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 07 lis 2016, 21:11

maciek889, ja to robiłem bez wyciągania aku, więc bez przesady
subik pisze:przelecialem kilka tematow i pisza ze z vagiem sie nie da w starszych autach niz 93r tylko mechanicznie
ale jest jakby nie było

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl