[B4 1.9 1Z] Elektryczno hydrauliczne wspomaganie układu kier
[B4 1.9 1Z] Elektryczno hydrauliczne wspomaganie układu kier
Witam!
Po rozkodowaniu tabliczki znamionowej dowiedziałem się, że mam elektryczno hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego.
Wychodziło coś takiego czy to poprostu błąd podczas rozkodowania??
Moje Audi pochodzi z grudnia 1995r. i jest w wersji colour edition, na osprzęcie Pierburga ( jeśli to istotne)
Po rozkodowaniu tabliczki znamionowej dowiedziałem się, że mam elektryczno hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego.
Wychodziło coś takiego czy to poprostu błąd podczas rozkodowania??
Moje Audi pochodzi z grudnia 1995r. i jest w wersji colour edition, na osprzęcie Pierburga ( jeśli to istotne)
to nie jest elektryczne wspomaganie tylko hydrauliczene z regulowaną siłą, a działa to na zasadzie zaworu upustowego zmniejszającego ciśnienie, dokładnie to powinno pisać wspomaganie hydrauliczne z regulowaną siła, a nazywa się to SERVOTRONIC http://pl.realoem.me/Audi/RDW/A80/1994/ ... 422/422040 numer 26Jarewa pisze:Bo jest, ale elektryczne to chodzi o to że im większa prędkość tym mniejsze wspomaganie
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Ta nazwa w tamtych czasach miała inne podejście bo nie było w ogóle elektrycznych wspomagań. Pojawiło się to dopiero po 96-7 roku jako pompy elektryczne-hydrauliczne jak i wspomaganie tylko elektryczne.
A SERVOTRONIC to w tłumaczeniu system zapewniający elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego
A SERVOTRONIC to w tłumaczeniu system zapewniający elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego
regułka w wiki i tyczy się nowoczesnych układów a nie systemu poprzedniego wiekuJarewa pisze:A SERVOTRONIC to w tłumaczeniu system zapewniający elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego
Servotronic to układ będący rozszerzeniem standardowego wspomagania układu kierowniczego. Servotronic zmniejsza siłę wspomagania wraz ze wzrostem prędkości, dzięki czemu kierowanie autem jest łatwiejsze. W stosunku do konwencjonalnego wspomagania, Servotronic charakteryzuje się większą oszczędnością paliwa oraz cichszą pracą.
W mercedesach, peugeotach, citroenach. Servotronic to dokładnie tak jak wyżej koledzy opisali, bardzo sprytne rozwiązanie, które stabilizuje tor jazdy przy większych prędkościach poprzez znaczne ograniczenie wspomagania - pompa czesiowo pracuje w obiegu zamkniętym, a więc i ciężej wykonywać ruchy kierownicą, zwłaszcza te niekontrolowane. W TDI nie montowano czegoś takiego. Tylko V6 i obniżone zawieszenie sportowe, S2 i RS2. Łatwo to sprawdzić czy posiadasz - zauwazysz wtyczkę elektryczna biegnącą na maglownicy koło przegubu kolumny kierowniczej.
[ Dodano: 2016-11-16, 22:11 ]
O wiele lepszym rozwiązaniem od servotronic jest pompa o zmiennej wydajności ciśnienia w funkcji obrotów rpm.
[ Dodano: 2016-11-16, 22:11 ]
O wiele lepszym rozwiązaniem od servotronic jest pompa o zmiennej wydajności ciśnienia w funkcji obrotów rpm.