Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Elektryczno hydrauliczne wspomaganie układu kier

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

[B4 1.9 1Z] Elektryczno hydrauliczne wspomaganie układu kier

Post autor: Dawid1995 » 12 lis 2016, 08:41

Witam!
Po rozkodowaniu tabliczki znamionowej dowiedziałem się, że mam elektryczno hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego.
Wychodziło coś takiego czy to poprostu błąd podczas rozkodowania?? bezradny_
Moje Audi pochodzi z grudnia 1995r. i jest w wersji colour edition, na osprzęcie Pierburga ( jeśli to istotne) :-)

Fazziu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 15 paź 2016, 19:40
Lokalizacja: K-Koźle

Post autor: Fazziu » 12 lis 2016, 11:28

nie sądzą aby audi 80 miało coś współnego z elektrycznym wspomaganiem, hydrauliczne jak najbardziej

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 12 lis 2016, 12:50

Fazziu pisze:nie sądzą aby audi 80 miało coś współnego z elektrycznym wspomaganiem, hydrauliczne jak najbardziej
to czemu jest wg tabliczki? mysli_

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 lis 2016, 13:07

Bo jest, ale elektryczne to chodzi o to że im większa prędkość tym mniejsze wspomaganie. Ciśnienie na maglownicy jest regulowane.

Tylko dziwne bo było to przeważnie przy V6.

Zrób zdjęcie maglownicy a się okaże. Szczególnie koło przekładni ślimakowej.

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 12 lis 2016, 13:21

Jarewa pisze:Zrób zdjęcie maglownicy a się okaże. Szczególnie koło przekładni ślimakowej.
Zrobię zdjęcie przekładni i tabliczki, tak szybko jak się da:)


Dzięki za informacje

Fazziu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 15 paź 2016, 19:40
Lokalizacja: K-Koźle

Post autor: Fazziu » 12 lis 2016, 20:40

Jarewa pisze:Bo jest, ale elektryczne to chodzi o to że im większa prędkość tym mniejsze wspomaganie
to nie jest elektryczne wspomaganie tylko hydrauliczene z regulowaną siłą, a działa to na zasadzie zaworu upustowego zmniejszającego ciśnienie, dokładnie to powinno pisać wspomaganie hydrauliczne z regulowaną siła, a nazywa się to SERVOTRONIC http://pl.realoem.me/Audi/RDW/A80/1994/ ... 422/422040 numer 26

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 lis 2016, 21:20

Ta nazwa w tamtych czasach miała inne podejście bo nie było w ogóle elektrycznych wspomagań. Pojawiło się to dopiero po 96-7 roku jako pompy elektryczne-hydrauliczne jak i wspomaganie tylko elektryczne.

A SERVOTRONIC to w tłumaczeniu system zapewniający elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego

Fazziu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 15 paź 2016, 19:40
Lokalizacja: K-Koźle

Post autor: Fazziu » 12 lis 2016, 21:38

Jarewa pisze:A SERVOTRONIC to w tłumaczeniu system zapewniający elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego
regułka w wiki i tyczy się nowoczesnych układów a nie systemu poprzedniego wieku
Servotronic to układ będący rozszerzeniem standardowego wspomagania układu kierowniczego. Servotronic zmniejsza siłę wspomagania wraz ze wzrostem prędkości, dzięki czemu kierowanie autem jest łatwiejsze. W stosunku do konwencjonalnego wspomagania, Servotronic charakteryzuje się większą oszczędnością paliwa oraz cichszą pracą.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 lis 2016, 22:13

SERVOTRONIC tyczy się tamtego wieku był montowany w BMW Audi i jeszcze innych markach, ze nie tylko w audi był montowany elektrozawór w maglownicy

Awatar użytkownika
win386
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 27 sie 2012, 14:30
Lokalizacja: WLKP PWR

Post autor: win386 » 16 lis 2016, 22:11

W mercedesach, peugeotach, citroenach. Servotronic to dokładnie tak jak wyżej koledzy opisali, bardzo sprytne rozwiązanie, które stabilizuje tor jazdy przy większych prędkościach poprzez znaczne ograniczenie wspomagania - pompa czesiowo pracuje w obiegu zamkniętym, a więc i ciężej wykonywać ruchy kierownicą, zwłaszcza te niekontrolowane. W TDI nie montowano czegoś takiego. Tylko V6 i obniżone zawieszenie sportowe, S2 i RS2. Łatwo to sprawdzić czy posiadasz - zauwazysz wtyczkę elektryczna biegnącą na maglownicy koło przegubu kolumny kierowniczej.

[ Dodano: 2016-11-16, 22:11 ]
O wiele lepszym rozwiązaniem od servotronic jest pompa o zmiennej wydajności ciśnienia w funkcji obrotów rpm.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl