[B4 1.9 1Z] Pedał gazu - raz czuły, raz do dechy i nic się n
[B4 1.9 1Z] Pedał gazu - raz czuły, raz do dechy i nic się n
Witam wszystkich, kupiłem fajne B4 1Z 93r. na dojazdy do pracy. Tani, oszczędny ale co mnie już bardzo niepokoi, przeszperałem forum i okazało się że z nastawnikiem potencjometrycznym, przepływka bosch.....no i....zonk.
Niestety zauważyłem pewien problem. Mianowicie jak go kupiłem, miałem wrażenie, że pedał gazu działa od połowy zakresu, a do połowy zakresu reakcja o jakieś max 300obr. Podpiąłem więc VCDSa, żeby sprawdzić wskazania, o dziwo wskazania 0-255, czyli potencjometr gazu ok.
Mówie, może on tak ma......w sumie trochę uciążliwe no ale......jeżdżę. Potem wyczaiłem, ze jak jest zimny to jest masakra, jak już się rozgrzeje albo przegonie go ostro do 4tys. obr. sytuacja się polepsza. Gaz jest czulszy i "płytszy". Podpiąłem kompa jeszcze raz, dawka, kąt itp. Kąt, wszędzie czytam że dla 1Z ma być 52....u mnie 52 to kompletnie poniżej zakresu dla tego silnika. Dawka 28....chyba ok. Silnik palił....dobrze. Miałem kilka diesli ale PD i w porównaniu do nich palił dobrze. Ale mając do dyspozycji TDI Timing ustawiłem kąt na 69-72 włosek powyżej niebieskiej linii na wykresie czyli idealnie (silnik 90st). Teraz pali dosłownie na dotyk, najlepiej zimny z nocy. Ciepły też idealnie. Nie faluje, nie szarpie wszystko ok.....tylko ta czułość gazu.....
Tu zaskoczenie, po ustawieniu kąta, gaz lepiej reaguje, silnik inaczej pracuje ogólnie lepiej. ale po nocy znów gaz w podłogę, a on żyje swoim życiem, jak się nagrzeje polepsza się, chociaż nie tak jak bym tego chciał. Czyli ogólnie lipa. Spalanie nie przekroczyło mi 6,5L/100km czyli niby ok.
Chciałem zrobić logi, ale co mnie dziwi dostępna jest tylko grupa 0, i nic więcej. Najlepsze jest to, że po zalogowaniu wszyscy piszą że pojawia się dodatkowo 5 grup.
U mnie nawet nie da sie zalogować!!! Login 12233.....błędny login. Znalazłem kilkanaście innych, to samo. Brak możliwości zalogowania się. Co może być powodem?
Wracając do tego gazu, niestety obstawiam że klinuje się nastawnik......dobrze myślę?
Ogólnie potrafię wiele rzeczy, i nigdy w życiu żadnego auta nie oddałem do żadnego mechanika bo wszystko robię sam, ale nastawnika trochę się boje ruszać, chociaż przeczytałem już chyba cały internet na ten temat i wszystkie zdjęcia i filmy obejrzałem. Pewnie bym sobie poradził, ale boje się że ścieżki zdechną całkiem i będę musiał ścielić kasę zamiast cieszyć się tanim transportem do pracy.
Dlaczego nie mogę się zalogować żeby zrobić logi???
Pomoże mi ktoś z tym tematem? Będę bardzo wdzięczny.
Niestety zauważyłem pewien problem. Mianowicie jak go kupiłem, miałem wrażenie, że pedał gazu działa od połowy zakresu, a do połowy zakresu reakcja o jakieś max 300obr. Podpiąłem więc VCDSa, żeby sprawdzić wskazania, o dziwo wskazania 0-255, czyli potencjometr gazu ok.
Mówie, może on tak ma......w sumie trochę uciążliwe no ale......jeżdżę. Potem wyczaiłem, ze jak jest zimny to jest masakra, jak już się rozgrzeje albo przegonie go ostro do 4tys. obr. sytuacja się polepsza. Gaz jest czulszy i "płytszy". Podpiąłem kompa jeszcze raz, dawka, kąt itp. Kąt, wszędzie czytam że dla 1Z ma być 52....u mnie 52 to kompletnie poniżej zakresu dla tego silnika. Dawka 28....chyba ok. Silnik palił....dobrze. Miałem kilka diesli ale PD i w porównaniu do nich palił dobrze. Ale mając do dyspozycji TDI Timing ustawiłem kąt na 69-72 włosek powyżej niebieskiej linii na wykresie czyli idealnie (silnik 90st). Teraz pali dosłownie na dotyk, najlepiej zimny z nocy. Ciepły też idealnie. Nie faluje, nie szarpie wszystko ok.....tylko ta czułość gazu.....
Tu zaskoczenie, po ustawieniu kąta, gaz lepiej reaguje, silnik inaczej pracuje ogólnie lepiej. ale po nocy znów gaz w podłogę, a on żyje swoim życiem, jak się nagrzeje polepsza się, chociaż nie tak jak bym tego chciał. Czyli ogólnie lipa. Spalanie nie przekroczyło mi 6,5L/100km czyli niby ok.
Chciałem zrobić logi, ale co mnie dziwi dostępna jest tylko grupa 0, i nic więcej. Najlepsze jest to, że po zalogowaniu wszyscy piszą że pojawia się dodatkowo 5 grup.
U mnie nawet nie da sie zalogować!!! Login 12233.....błędny login. Znalazłem kilkanaście innych, to samo. Brak możliwości zalogowania się. Co może być powodem?
Wracając do tego gazu, niestety obstawiam że klinuje się nastawnik......dobrze myślę?
Ogólnie potrafię wiele rzeczy, i nigdy w życiu żadnego auta nie oddałem do żadnego mechanika bo wszystko robię sam, ale nastawnika trochę się boje ruszać, chociaż przeczytałem już chyba cały internet na ten temat i wszystkie zdjęcia i filmy obejrzałem. Pewnie bym sobie poradził, ale boje się że ścieżki zdechną całkiem i będę musiał ścielić kasę zamiast cieszyć się tanim transportem do pracy.
Dlaczego nie mogę się zalogować żeby zrobić logi???
Pomoże mi ktoś z tym tematem? Będę bardzo wdzięczny.
Ostatnio zmieniony 13 lis 2016, 14:34 przez Marcin B4, łącznie zmieniany 1 raz.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
żeby zrobić logi nie trzeba się logowaćMarcin B4 pisze:Dlaczego nie mogę się zalogować żeby zrobić logi???
coś czuję że i tak będziesz musiał i takMarcin B4 pisze:le boje się że ścieżki zdechną całkiem i będę musiał ścielić kasę zamiast cieszyć się tanim transportem do pracy.
Ja tam tdi za dobrze mnie czaję ale jak zjawi się Munior to wsio wyjaśni!
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Bo to pierwsze z TDI z potencjometrem i okrojoną diagnostyką.Marcin B4 pisze:U mnie nawet nie da sie zalogować!!! Login 12233.....błędny login. Znalazłem kilkanaście innych, to samo. Brak możliwości zalogowania się. Co może być powodem?
Kąt wtrysku był dobry , nie było az takiej konieczności przyśpieszania go.
Dawka 5,6 mg sporo za mała.
Ustaw na 3 mg czyli 15 jednostek
Powietrza w paliwie nie ma na zasilaniu :?:
Bo może pojawia sie potem ich zbyt dużo
Na koniec zostaje nastawnik nieszczęsny.
Powietrza nie ma w przewodach, czyli w pompie też nie ma. w grupie 0 dawka jest 23 a powinna być 15? Z pamięci pisałem, a teraz spojrzałem na screena i jest 23. No i teraz pewnie muszę ją zmienić nastawnikiem.....
To może być powodem takiego "głupiego"gazu? Bo tak jak mówię, pali od pół obrotu, nie kopci, nie szarpie, nie faluje. Tylko raz ma kopa, raz nie......raz jest dobry gaz, raz do deski i żyje swoim życiem. Błędów jakichkolwiek brak.
To może być powodem takiego "głupiego"gazu? Bo tak jak mówię, pali od pół obrotu, nie kopci, nie szarpie, nie faluje. Tylko raz ma kopa, raz nie......raz jest dobry gaz, raz do deski i żyje swoim życiem. Błędów jakichkolwiek brak.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Zabawa z dawką ,czy innymi regulacjami ,nic tu nie pomoże ,problem tkwi w nastawniku .Masz jeden z wielu objawów fiksującego nastawnika ,może nie tak typowy , ale takie objawy ,jak też wiele innych też już widziałem .Takze przyczyną jest nastawnik ,czego jestem pewien na 100%.Szukaj sprawnej używki ,albo oddaj do "regeneracji" .Jak masz większy budżet to przerób sobie na indukcyjny ,bo dwie pierwsze opcje gwarantują "powtórkę z rozrywki" wczesniej czy puzniejMarcin B4 pisze:Powietrza nie ma w przewodach, czyli w pompie też nie ma. w grupie 0 dawka jest 23 a powinna być 15? Z pamięci pisałem, a teraz spojrzałem na screena i jest 23. No i teraz pewnie muszę ją zmienić nastawnikiem.....
To może być powodem takiego "głupiego"gazu?
Ostatnio zmieniony 13 lis 2016, 14:59 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Z wykształcenia jestem elektrykiem, i drogą dedukcji dochodzę do wniosku, że jeśli maziucha z opiłkami oblepia całą płytkę, to powoduje zwarcia a co za tym idzie błędne odczyty potencjometru. Wytarte ścieżki to druga sprawa, ale gdyby podgiął grzebyki w bok w niewytarte miejsca, to na chwilę mogłoby to pomóc? Chociaż miał bym pewność, że jeśli kupie regenerowany nastawnik za 300 to rozwiąże problem. Tylko ciekawe jak oni rozwiązują problem tych ścieżek przy regeneracji......
Po kliknięciu na zdjęcie pojawi się zaznaczenie......teraz coś nie rychci.
Po kliknięciu na zdjęcie pojawi się zaznaczenie......teraz coś nie rychci.
Ostatnio zmieniony 13 lis 2016, 15:06 przez Marcin B4, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Próbuj ....z moich "prub " ,a próbowałem na rózne sposoby ,wynika tylko jeden wniosek ....pomaga na krótko ,albo wcale .W najgorszym przypadku będzie gorzej niż jest teraz .Ostatecznie stwierdziłem że szkoda czasu na zabawy w reanimację tego wynalazku ,bo problem i tak wróci .Najwiekszym problem jest to, że ta konstrukcja nie przewiduje rozbierania ,choć wiadomo polak potrafiMarcin B4 pisze:Wytarte ścieżki to druga sprawa, ale gdyby podgiął grzebyki w bok w niewytarte miejsca, to na chwilę mogłoby to pomóc? Chociaż miał bym pewność, że jeśli kupie regenerowany nastawnik za 300 to rozwiąże problem.
Zmieniają zakres pracy ,wlutowują oporniki,napylają sciezki ...rózne są metody .Okres gwarancji max 6 mcy ,mówi jednak sam za siebie ,czy to trwała "naprawa".Wiec jeśli ktoś liczy że pojęzdzi po takiej zabawie kilka lat ,to zapewniam że się przeliczy .Leży u mnie cale pudlo takich "regenerowanych " widać że jedne są profesjonalnie zrobione ,inne metoda "tu się dognie ,tam przesunie " Mam nawet jeden z wymienioną płytka na całkiem nową ,tyle że raczej zrobioną przez małe sprytne rączki z dalekiej azji ,bo długo nie wytrzymała ...wszystkie skończyły tak samo ,objawy wróciły ,nierzadko przed okresem 6 mcy gwarancji ...tylko własciciel raz "zrobiony " w taką kilkuset złotową regenerację ,nie chciał juz wiecej słyszeć o zadnych "regeneracjach "Tylko ciekawe jak oni rozwiązują problem tych ścieżek przy regeneracji......
Ostatnio zmieniony 13 lis 2016, 15:21 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Tu kazdy musi sam zdecydować ,zalezy jak mu "zalezy" na tym aucie Chesz to się "pobaw" ze ścieżkami ,chcesz to regeneruj ,chcesz po szukaj uzywki ,albo przerób na indukcyjny .Jednak tylko ostatnia opcja gwarantuje trwałe rozwiązanie problemu i wydanie kasy tylko raz.Rekordzista z którym mialem do czynienia ,opamietał się dopiero przy wymianie trzeciego uzywanego ,który oczywiscie miał być sprawny ,a nie był.Na jego "szczeście " płacił za nie po 100-150 złMarcin B4 pisze:To co kolega radzi w tym przypadku? Ruszać czy nie ruszać, czyścić chociaż płytkę czy nie czyścić i jeździć tak jak jest i się przyzwyczaić do tego?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Taaa Moja własna autorska .Prucz softu ,bo tuningowy soft to dzieło Kostrza . Wymieniasz tylko nastawnik i komputer ,ktory pasuje pod twoją wtykę ,przepinasz jeden kabelek we wtyczce i po pół godzinie smigasz na indukcyjnym ,ale już autem które ma trochę wiecej koników do dyspozycjiKrzysiek 84 pisze:Munior ma inne patenty:
Np: uproszczona przekładka która sam zrobisz.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Marcin B4, trzeba ciut poszperać wsio jest opisane https://audi80.pl/topics87/b4-19-1z- ... t86935.htm