Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 18 lis 2016, 20:58

maciek889 pisze:I jak chcesz krzesać duże moce to bierz wersje bez pompy powietrza, bo głowice od tych wersji mają mniejsze mniejsze kanały wydechowe.
A to do końca nie jest prawdą, dziś robi sie moce w okolicach 400ps na wąskich kanałach... nawet i zalecane jest przy mniejszych turbinach, w dodatku na żeliwnych kolektorach by turbo wcześniej wstawało...

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 18 lis 2016, 21:55

FranoF1, może wiesz jak wielkość kanałów z głowicy AEBa ma się do innych bez pompy powietrza?
Czy mit dużych kanałów AEBa wziął się z USA, gdzie jak czytałem na forach był to jedyny silnik bez pompy powietrza.

Krzych1.8T
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 18 lis 2016, 10:19

Post autor: Krzych1.8T » 19 lis 2016, 23:49

A wiecie cos na temat 2.0 tfsi rozmawialem z gosciem od tuningu mechanicznego mowil ze lepeij 2.0 wsadzic bo wiecej wytrzymuje 300km robi samym programem a po wymianie osprzetu silnik wytrzymuje 400-450 km motor skala jak to on powiedzial :-) rotfl orjentujecie sie jak jest ze spasowaniem 2.0 TFSI??
Ostatnio zmieniony 20 lis 2016, 08:27 przez Krzych1.8T, łącznie zmieniany 1 raz.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 20 lis 2016, 10:21

Krzych1.8T pisze: orjentujecie sie jak jest ze spasowaniem 2.0 TFSI??
Na skrzynie powinien wejść, resztę sam możesz dojść, udokumentować i wrzucić na forum dla potomności.

Raczej nikt nie montował do 80tki ze względu na cenę zakupu silnika. Podejrzewam że podobny koszt wyjdzie co zrobić 1.8T na 300KM (choć silnik będzie świeższy). A powyżej 300 pewnie się jeszcze bardziej opłaci.

I do TFSI nie zamontujesz tanio LPG.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 27 lis 2016, 13:04

Krzych1.8T pisze:A wiecie cos na temat 2.0 tfsi rozmawialem z gosciem od tuningu mechanicznego mowil ze lepeij 2.0 wsadzic bo wiecej wytrzymuje 300km robi samym programem a po wymianie osprzetu silnik wytrzymuje 400-450 km motor skala jak to on powiedzial :-) rotfl orjentujecie sie jak jest ze spasowaniem 2.0 TFSI??
na 2.0 TFSI bez przeróbek 300 KM wyciągniesz bez problemu,w swoim 2.0 TFSI mam 250 KM a nie bylo problemu z 300 KM tak więc jest to możliwe

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 11 gru 2016, 11:31

Gdzie jest najlepiej w b3 zamocować Ecu ?

Kamilloo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 11 cze 2014, 12:38

Post autor: Kamilloo » 11 gru 2016, 15:53

Witam. Mam pewien problem w trakcie swapa AEBA do b4 , wszystko podpiete wedlug opisow z tego tematu , i sprawa wyglada tak ze po wlaczeniu zaplonu nie startuje pompa paliwa ( nie slychac jej , napiecie tez nie dochodzi ) , silnik odpala na sekunde i gasnie zapewne przez immo ktore jutro jade usunać , po nocy silnik za pierwszym razem troche dluzej kreci a potem odpala od strzala przez co wnioskuje ze w czasie krecenia rozrusznikiem pompa dziala , dlaczego pompa nie włącza sie wraz z zaplonem ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 11 gru 2016, 16:17

A nie rozładowuje ci akumulatora? Może masz podłączony plus po zapłonie ECU do stałego plusa i ECU nie widzi momentu w którym wyłączasz zapłon.

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 11 gru 2016, 17:20

U mnie jest podobnie, ale odpala bez problemu. Przenoszę właśnie komputer to sprawdzę to co Maciek piszę.

Kamilloo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 11 cze 2014, 12:38

Post autor: Kamilloo » 11 gru 2016, 17:32

skwaromir pisze:U mnie jest podobnie, ale odpala bez problemu. Przenoszę właśnie komputer to sprawdzę to co Maciek piszę.
Bylbym wdzieczny za sprawdzenie :)
Z akumulatorem to jescze nie wiem bo na noc go narazie odłaczam dopoki wszystko nie bedzie gotowe , z stalym plusem to raczej nie podlaczalem wszystko wedlug opisu bodajze z 4 strony tego tematu i schematu na obrazku rowniez z tego tematu. Bo plus po zaplonie to ktory pin w skrzynce bezpiecznikow B15 ? chyba ze to moze immo jescze cos trzyma probowalem podlaczac ori immo boxa ale niestety bez skutku odpala na sekunde i gasnie. Jutro sciagnie to immo i pomierze czy jest prad na pompie podczas krecenia rozrusznikiem .

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 11 gru 2016, 17:52

Ja też podłączyłem wg opisów, ale może coś pomyliłem. Aczkolwiek działa ;-)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 11 gru 2016, 18:46

Jeszcze może być tak, że jak się nie odczeka kilkunastu sekund po wyłączeniu zapłonu przed ponownym włączeniem to pompa może nie wystartować za każdym razem.

Kamilloo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 11 cze 2014, 12:38

Post autor: Kamilloo » 11 gru 2016, 19:57

Jeszcze jej niestety ani raz nie słyszałem po włączeniu zapłonu , zobaczymy jak będzie dzialac po usunięciu immo. Bo gdyby wogole nie działała to by raczej sam nie zaciągnął paliwa i odpalił.

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 13 gru 2016, 21:08

Dysponuje ktoś opisem pin-ów do sterownika z AEB na 5 wytczek tylko nie taki jak w auto dacie.
Ten z początku tematu nie działa, a drugi jest od późniejszego stera.

[ Dodano: 2016-12-13, 21:08 ]
Mam taki problem, auto nie startuje ani nie można połączyć się z komputerem.
Podam - na przekaźnik pompy paliwa ( odpięty kabel od ecu) diagnostyka działa, auto odpala,
odłączam przewód. Auto pracuje... :D
Ktoś ma jakieś koncepcje ??? kable sprawdzałem już wielokrotnie i wydaje się ok...

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 13 gru 2016, 21:30

Wydaje mi się że pewnie masz podłączony plus po zapłonie pod przekaźnik pompy paliwa. Sprawdź dokładnie co powpinałeś w ten przekaźnika. Albo odłącz kostki od ECU załącz przekaźnik i sprawdzaj gdzie pojawił się plus na kostkach ECU i w to miejsce daj plus po zapłonie zamiast oryginalnego podłądzenia.

Normalnie przekaźnik pompy nie daje żadnego zasilania na ECU tylko na pompę i osprzęt silnika.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl