[80 B4 1,9TDI 1Z] Montaż klimatyzacji części i podłączenie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 21
- Rejestracja: 27 lis 2014, 11:49
-
- Forum Audi 80
- Posty: 21
- Rejestracja: 27 lis 2014, 11:49
obecnie z tego co widzę po ogłoszeniach to za klimę manualną chcą w granicach 800-1000zł a taniej nie kupi.
Wiem ,że cena 280zł w porównaniu do ok 1000zł to bardzo niska cena ale chciałbym się przyjrzeć tej ofercie bo może będzie się opłacało kupić te rzeczy plus tak jak kolega wspomniał chłodnice. Kolega z forum podpowiedział ,że brakuje jeszcze " Brak reszty wiązki spod deski i spod maski.Do pełni szczęścia potrzebujesz jeszcze wentylatory podwójne, inną belkę przednią i chłodnicę wody. Nie zapomnij o mocniejszym alternalorze"
autor: Audi Sport któremu bardzo dziękuję za informacje
Także z 280zł robi się cena dużo większa.
Swoją drogą za manualną klimę planuje wydać do 1500zł. Bardzo dużo kilometrów pokonuje w ciągu miesiąca i na lato chciałbym klimę i dlatego zastanawiam się czy zainwestować w to Audi czy czasem nie kupię jakąś a3,a6,a8 już z wbudowaną klimą. Takie ostatnio mam przemyślenia Oczywiście Audi zostałoby w domu bo szkoda je sprzedać
Wiem ,że cena 280zł w porównaniu do ok 1000zł to bardzo niska cena ale chciałbym się przyjrzeć tej ofercie bo może będzie się opłacało kupić te rzeczy plus tak jak kolega wspomniał chłodnice. Kolega z forum podpowiedział ,że brakuje jeszcze " Brak reszty wiązki spod deski i spod maski.Do pełni szczęścia potrzebujesz jeszcze wentylatory podwójne, inną belkę przednią i chłodnicę wody. Nie zapomnij o mocniejszym alternalorze"
autor: Audi Sport któremu bardzo dziękuję za informacje
Także z 280zł robi się cena dużo większa.
Swoją drogą za manualną klimę planuje wydać do 1500zł. Bardzo dużo kilometrów pokonuje w ciągu miesiąca i na lato chciałbym klimę i dlatego zastanawiam się czy zainwestować w to Audi czy czasem nie kupię jakąś a3,a6,a8 już z wbudowaną klimą. Takie ostatnio mam przemyślenia Oczywiście Audi zostałoby w domu bo szkoda je sprzedać
Kolego to lepiej zainwestuj i kup sobie coś innego także do latania z klimą. Ale jak już planujesz wydać tyle to szedł bym w klimatronik. Podejrzewam ze 1500zł lub trochę więcej wszyło by z montażem u Jugo ale to byś musiał dopytać co i jak. Widziałem ze kolega zzagubiony ma za 1000 klimatronik to opylenia, napisz do niego.ForzaMaciej pisze:obecnie z tego co widzę po ogłoszeniach to za klimę manualną chcą w granicach 800-1000zł a taniej nie kupi.
Wiem ,że cena 280zł w porównaniu do ok 1000zł to bardzo niska cena ale chciałbym się przyjrzeć tej ofercie bo może będzie się opłacało kupić te rzeczy plus tak jak kolega wspomniał chłodnice. Kolega z forum podpowiedział ,że brakuje jeszcze " Brak reszty wiązki spod deski i spod maski.Do pełni szczęścia potrzebujesz jeszcze wentylatory podwójne, inną belkę przednią i chłodnicę wody. Nie zapomnij o mocniejszym alternalorze"
autor: Audi Sport któremu bardzo dziękuję za informacje
Także z 280zł robi się cena dużo większa.
Swoją drogą za manualną klimę planuje wydać do 1500zł. Bardzo dużo kilometrów pokonuje w ciągu miesiąca i na lato chciałbym klimę i dlatego zastanawiam się czy zainwestować w to Audi czy czasem nie kupię jakąś a3,a6,a8 już z wbudowaną klimą. Takie ostatnio mam przemyślenia Oczywiście Audi zostałoby w domu bo szkoda je sprzedać
-
- Forum Audi 80
- Posty: 21
- Rejestracja: 27 lis 2014, 11:49
Panowie odświeżam temat.
Dotyczy silnika 1Z Pierburg,94r.
Czy, któryś z Szanownych Panów mógłby mi wyjaśnić "tak po chłopsku", gdzie, albo w którym miejscu wiązka od klimy z łączy się z wiązką od wentylatorów? W jaki sposób (którym kablem, przekaźnikiem) sterownik klimy załącza te wentylatory od razu po włączeniu klimatyzacji?
Drugie pytanie.
W aucie, które nie miało klimatyzacji, jest przewód z wtyczką do czujnika temp umiejscowionego na dole chłodnicy. Taka sama wtyczka jest w wiązce prowadzącej do kompresora. Czy tą "stara" wtyczkę wystarczy odpiąć i podłączyć nową?
Czy jest różnica w instalacji elektrycznej klimatyzacji zamontowanej w TDI z nastawnikiem potencjometrycznym a instalacji w aucie z nastawnikiem indukcyjnym?
Studiuję te schematy ale nie potrafię tego rozgryźć.
Link do schematu w kolorze KLIK strona 4
Dotyczy silnika 1Z Pierburg,94r.
Czy, któryś z Szanownych Panów mógłby mi wyjaśnić "tak po chłopsku", gdzie, albo w którym miejscu wiązka od klimy z łączy się z wiązką od wentylatorów? W jaki sposób (którym kablem, przekaźnikiem) sterownik klimy załącza te wentylatory od razu po włączeniu klimatyzacji?
Drugie pytanie.
W aucie, które nie miało klimatyzacji, jest przewód z wtyczką do czujnika temp umiejscowionego na dole chłodnicy. Taka sama wtyczka jest w wiązce prowadzącej do kompresora. Czy tą "stara" wtyczkę wystarczy odpiąć i podłączyć nową?
Czy jest różnica w instalacji elektrycznej klimatyzacji zamontowanej w TDI z nastawnikiem potencjometrycznym a instalacji w aucie z nastawnikiem indukcyjnym?
Studiuję te schematy ale nie potrafię tego rozgryźć.
Link do schematu w kolorze KLIK strona 4
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Zielona mała wtyczka w rzędzie koło kolumny kierowniczej. Kabelek brązowo/czarnyaudico pisze:Czy, któryś z Szanownych Panów mógłby mi wyjaśnić "tak po chłopsku", gdzie, albo w którym miejscu wiązka od klimy z łączy się z wiązką od wentylatorów? W jaki sposób (którym kablem, przekaźnikiem) sterownik klimy załącza te wentylatory od razu po włączeniu klimatyzacji?
Tak czy siak musisz zmieniać cała wiązkę od wentylatora do wersji z klimą bo masz wtedy ta zieloną wtyczkę jak i pozostałe wtyczki i kabelki.Drugie pytanie.
W aucie, które nie miało klimatyzacji, jest przewód z wtyczką do czujnika temp umiejscowionego na dole chłodnicy. Taka sama wtyczka jest w wiązce prowadzącej do kompresora. Czy tą "stara" wtyczkę wystarczy odpiąć i podłączyć nową?
audico pisze:Czy jest różnica w instalacji elektrycznej klimatyzacji zamontowanej w TDI z nastawnikiem potencjometrycznym a instalacji w aucie z nastawnikiem indukcyjnym?
Wiązka silnika nie ma nic wspólnego z klimatyzacją. No oprócz podłączenie klimy do ECU wiec to sa rożne sterowniki i inne piny.
Kurczę gdybym wiedział, że wiązka od wentylatorów z auta dawcy będzie potrzebna to bym jej nie ciął.Tak czy siak musisz zmieniać cała wiązkę od wentylatora do wersji z klimą bo masz wtedy ta zieloną wtyczkę jak i pozostałe wtyczki i kabelki.
W żadnym temacie na temat klimy nie wyczytałem o wiązce od wentylatorów jako części potrzebnej do prawidłowego montażu klimatyzacji.
W jaki sposób dosztukować swoją wiązkę ? (Wtyczkę zieloną z kabiny mam ale to co za ścianą grodziową już obcięte).
Czy ta wiązka na tych zdjęciach jest dobra do podłączenia wentylatorów?
Dziś patrzyłem na dawcę i do wentylatorów chłodnicy idą po dwa kable. Prąd i masa do każdego z wiatraków. Prądowy jest przykręcony do opornicy a masa do podłużnicy.
Na ostatnim zdjęciu w tej wiązce widać dwa kable z oczkowym zakończeniem.
W aucie dawcy były one przykręcone do opornicy.
Tak samo jak kable "plusowe" od wiatraków.
Czy dobrze rozumiem, że w tej wiązce od dawcy, która ciągnie się pod chłodnicą aż do kompresora, te dwa kabelki z oczkowym zakończeniem podają prąd na opornice i stamtąd idzie on do wentylatorów?
Ta kostka czarno-zielona widoczna na pierwszych trzech zdjęciach obok przekaźnika 217 gdzie jest połączona? czy druga kostkę posiada moja wiązka w aucie?
Z uwagi na to, że miałem mało czasu podczas "wykręcania" klimatyzacji to nie zrobiłem zdjęć połączeń wiązki wewnątrz auta z wiązką z obudowy nawiewu.
Które kostki będą się łączyć z wiązką od nawiewu?
Dziś patrzyłem na dawcę i do wentylatorów chłodnicy idą po dwa kable. Prąd i masa do każdego z wiatraków. Prądowy jest przykręcony do opornicy a masa do podłużnicy.
Na ostatnim zdjęciu w tej wiązce widać dwa kable z oczkowym zakończeniem.
W aucie dawcy były one przykręcone do opornicy.
Tak samo jak kable "plusowe" od wiatraków.
Czy dobrze rozumiem, że w tej wiązce od dawcy, która ciągnie się pod chłodnicą aż do kompresora, te dwa kabelki z oczkowym zakończeniem podają prąd na opornice i stamtąd idzie on do wentylatorów?
Ta kostka czarno-zielona widoczna na pierwszych trzech zdjęciach obok przekaźnika 217 gdzie jest połączona? czy druga kostkę posiada moja wiązka w aucie?
Z uwagi na to, że miałem mało czasu podczas "wykręcania" klimatyzacji to nie zrobiłem zdjęć połączeń wiązki wewnątrz auta z wiązką z obudowy nawiewu.
Które kostki będą się łączyć z wiązką od nawiewu?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Nie i nie widzę w tym wiązki deski i będziesz musiał szukać tego odcinka. Czyli wiązka pod deską dla kmimatronika czyli w skrócie odcinek od tej małej zielonej wtyczki do tych na dmuchawie.audico pisze:Ta kostka czarno-zielona widoczna na pierwszych trzech zdjęciach obok przekaźnika 217 gdzie jest połączona? czy druga kostkę posiada moja wiązka w aucie?
Daj jeszcze zdjęcie dalszego odcinka poza tymi oczkami. nie widzę wtyczki dla czujnika G17 a o G110 rozmawialiśmy lepiej zrób jak w ABK.ABT
Tu masz u Grzegorza podgląd http://allegro.pl/klimatyzacja-wiazka-i ... ml#thumb/5
Pewnie o czujniku w lampce i wiązce też zapomniałeś. Jak tak to nawet bym się nie zastanawiał i brał puki jest no chyba ze jeszcze masz dojście do dawcy. I czy pamiętałeś o czujniku pulpitu? tą kratkę na środku z silniczkiem??
Bo mówimy o klimatroniku nie o klimie manualnej??
Jarewa ja chcę założyć manualną klimatyzację i taką też wykręcałem z auta dawcy.
Teraz po przeanalizowaniu wiem, że mam wiązkę od kompresora i wentylatorów.
Po rozmowie z Tobą może jedynie skusiłbym się zamienić tą wiązkę na taką z silnia V6, gdyż wtedy są te trzy "biegi" wentylatorów i na pierwszych chodzi trochę ciszej.
Z tą wiązką na zdjęciach wyciągnąłem też ten czujnik czarny (bańkę). Musze tylko sprawdzić jego rezystancję to będę wiedział czy jest sprawny, aczkolwiek nie wykluczam małej zmiany na czujnik temp. od benzynowych ABK lub ABT.
Musze teraz porozgryzać jak to wszystko w środku połączyć bo na razie nie mam zielonego pojęcia.
Ps. czujnik G17 mam zamontowany i podłączony. Zrobiłem to kilka lat temu ale te podłączenie i tak by nie dawało sygnału do sterownika klimatyzacji automatycznej.
Podłączenie robiłem zgodnie z instrukcją z forum, m.in. do wtyczki przy zegarach i oczywiście do wyświetlacza temp. zewnętrznej. Ale to tak na marginesie bo montaż klimatronika to ponad moja "elektryczną" wiedzę i raczej się tego nie podejmę.
Jak uda mi się tą manualną założyć do mojego TDI i będę miał fotografa, to może jakieś małe fotostory wpadnie na forum dla potomnych.
Zdjęcia wiązki.
Teraz po przeanalizowaniu wiem, że mam wiązkę od kompresora i wentylatorów.
Po rozmowie z Tobą może jedynie skusiłbym się zamienić tą wiązkę na taką z silnia V6, gdyż wtedy są te trzy "biegi" wentylatorów i na pierwszych chodzi trochę ciszej.
Z tą wiązką na zdjęciach wyciągnąłem też ten czujnik czarny (bańkę). Musze tylko sprawdzić jego rezystancję to będę wiedział czy jest sprawny, aczkolwiek nie wykluczam małej zmiany na czujnik temp. od benzynowych ABK lub ABT.
Musze teraz porozgryzać jak to wszystko w środku połączyć bo na razie nie mam zielonego pojęcia.
Ps. czujnik G17 mam zamontowany i podłączony. Zrobiłem to kilka lat temu ale te podłączenie i tak by nie dawało sygnału do sterownika klimatyzacji automatycznej.
Podłączenie robiłem zgodnie z instrukcją z forum, m.in. do wtyczki przy zegarach i oczywiście do wyświetlacza temp. zewnętrznej. Ale to tak na marginesie bo montaż klimatronika to ponad moja "elektryczną" wiedzę i raczej się tego nie podejmę.
Jak uda mi się tą manualną założyć do mojego TDI i będę miał fotografa, to może jakieś małe fotostory wpadnie na forum dla potomnych.
Zdjęcia wiązki.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 24 kwie 2017, 21:00
- Lokalizacja: poznan
Cześć...witam wszystkich bardzo serdecznie...
Mam na imię zbyszek i posiadam audi 80 avant tdi z 1994 roku...
Wcześniej dużżżo lat miałem klasyka WaZ2107...
Potrzebowałem bardziej nowoczesnego auta ale z nutką klasyki oczywiście bo nie lubie plastików i wybór padł na ten właśnie model...
Podjąłem się właśnie powolnego dokładania klimatyzacji...podpiąłem już cały moduł nawiewu pod deske...i prosiłbym o lekka pomoc ...bo widze że jest tu sporo osób które mają taki myk za soba...
Nie podpiąłem jeszcze elektryki...i to włąśnie jest pierwsze pytanie...
Jak pospinam kable sterownik itd...czy da się sprawdzić czy elektryka jest dobrze podpięta...podając jakieś lewe sygnały na czujniki...bez nabijania klimy-bo do tego jeszcze droga daleka...?????
pozdr
Mam na imię zbyszek i posiadam audi 80 avant tdi z 1994 roku...
Wcześniej dużżżo lat miałem klasyka WaZ2107...
Potrzebowałem bardziej nowoczesnego auta ale z nutką klasyki oczywiście bo nie lubie plastików i wybór padł na ten właśnie model...
Podjąłem się właśnie powolnego dokładania klimatyzacji...podpiąłem już cały moduł nawiewu pod deske...i prosiłbym o lekka pomoc ...bo widze że jest tu sporo osób które mają taki myk za soba...
Nie podpiąłem jeszcze elektryki...i to włąśnie jest pierwsze pytanie...
Jak pospinam kable sterownik itd...czy da się sprawdzić czy elektryka jest dobrze podpięta...podając jakieś lewe sygnały na czujniki...bez nabijania klimy-bo do tego jeszcze droga daleka...?????
pozdr