[80 B4 2.0 90KM ABT] Obroty 1000-1100 na biegu jałowym
[80 B4 2.0 90KM ABT] Obroty 1000-1100 na biegu jałowym
Witam. Potrzebuję podpowiedzi. Audi 80 b4 2.0 90 km b/g. Obroty silnika w przedziale 1000-1100 na biegu jałowym bez względu czy silnik zimny czy ciepły. Od momentu usterki zauważyłem ze mocno kopci (wykluczam uszczelke). Dzisiaj probowałem zmniejszyc dawkę gazu aczkolwiek misja zakończyła się niepowodzeniem. Spalanie: bp-ok 10l gazu-15 to wszystko na 100km przy spokojnej jezdzie. Panie/Panowie co proponujecie? od czego zacząć? co wziąć pod uwagę? Z góry dziękuję. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 30 lis 2016, 16:33 przez Krakowiak, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Pewnie chciałeś zdławiając mieszankę obniżyć obroty. Raz że obroty samą dawką paliwa to w dieslu gdzie dostaje on max powietrza się reguluje. W silniku benzynowym mieszanka musi być stechiometryczna czyli dobrana do ilości powietrza, która jest wpuszczana przez przepustnicę.Krakowiak pisze:Dzisiaj probowałem zmniejszyc dawkę gazu aczkolwiek misja zakończyła się niepowodzeniem.
Jak silnik usilnie próbować utrzymać te 1100 obrotów mimo zmniejszania dawki paliwa to znaczy, że pewnie czujnik jak kolega wyżej napisał.
[B4 2.0 ABT] Pin nr 2 z wtyczki nastawnika przepustnicy
Witam. Moja 80-tka bez rożnicy czy trasa czy miasto pali 15l gazu/100km przy spokojnej jezdzie. Dodatkowo ostatnimi czasy mocno kopci na biało podczas postoju. Gazownik nie wyregulował mi twierdząc ze mam zbyt wysokie obroty (1000-1100). Czytając na forum znalazlem ciekawą sytuacje jak dla mnie. Chodzi o wyjęcie przewodu pinu 2-go z wtyczki nastawnika przepustnicy. Co sądzicie na ten temat? są jakieś szanse? Jeżeli tak prosiłbym o fotki gdzie ta wtyczka dokładnie się znajduje. Dziękuję i pozdrawiam
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Krakowiak, powiem szczerze że nie wiem co by ci doradzić bez zajrzenia w dane ecu.
Sprawdź może podstawę trysku, może sonda daję jakieś skrajne wskazania i ecu podlewa paliwem, może tps coś dziwnie pokazuje a może silniczek krokowy nie działa w pełnym zakresie.
Masz jakby ewidentnie bogatszą mieszankę i dlatego pierwsza rzecz to czujnik a u ciebie coś innego wychodzi na to.
Sprawdź może podstawę trysku, może sonda daję jakieś skrajne wskazania i ecu podlewa paliwem, może tps coś dziwnie pokazuje a może silniczek krokowy nie działa w pełnym zakresie.
Masz jakby ewidentnie bogatszą mieszankę i dlatego pierwsza rzecz to czujnik a u ciebie coś innego wychodzi na to.