Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 90KM ABT] Obroty 1000-1100 na biegu jałowym

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Krakowiak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 30 lis 2016, 15:30
Lokalizacja: Kutno

[80 B4 2.0 90KM ABT] Obroty 1000-1100 na biegu jałowym

Post autor: Krakowiak » 30 lis 2016, 15:47

Witam. Potrzebuję podpowiedzi. Audi 80 b4 2.0 90 km b/g. Obroty silnika w przedziale 1000-1100 na biegu jałowym bez względu czy silnik zimny czy ciepły. Od momentu usterki zauważyłem ze mocno kopci (wykluczam uszczelke). Dzisiaj probowałem zmniejszyc dawkę gazu aczkolwiek misja zakończyła się niepowodzeniem. Spalanie: bp-ok 10l gazu-15 to wszystko na 100km przy spokojnej jezdzie. Panie/Panowie co proponujecie? od czego zacząć? co wziąć pod uwagę? Z góry dziękuję. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 30 lis 2016, 16:33 przez Krakowiak, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 lis 2016, 16:17

Krakowiak, po pierwsze to masz 90 koni czy ABK? bo to się nie zgadza. Abk ma 115 koni.
Poszukaj informacji o niebieskim czujniku temperatury w pierwszej kolejności trzeba by go sprawdzić - na forum masa tematów.

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 30 lis 2016, 18:33

Krakowiak pisze:Dzisiaj probowałem zmniejszyc dawkę gazu aczkolwiek misja zakończyła się niepowodzeniem.
Pewnie chciałeś zdławiając mieszankę obniżyć obroty. Raz że obroty samą dawką paliwa to w dieslu gdzie dostaje on max powietrza się reguluje. W silniku benzynowym mieszanka musi być stechiometryczna czyli dobrana do ilości powietrza, która jest wpuszczana przez przepustnicę.

Jak silnik usilnie próbować utrzymać te 1100 obrotów mimo zmniejszania dawki paliwa to znaczy, że pewnie czujnik jak kolega wyżej napisał.

Krakowiak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 30 lis 2016, 15:30
Lokalizacja: Kutno

Post autor: Krakowiak » 01 gru 2016, 08:33

Co do gazu to ja się nie tykam. Wczoraj byłem u gazownika, aczkolwiek stwierdzil ze nie da rady zrobic bo obroty za wysokie.

Krakowiak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 30 lis 2016, 15:30
Lokalizacja: Kutno

[B4 2.0 ABT] Pin nr 2 z wtyczki nastawnika przepustnicy

Post autor: Krakowiak » 02 gru 2016, 00:51

Witam. Moja 80-tka bez rożnicy czy trasa czy miasto pali 15l gazu/100km przy spokojnej jezdzie. Dodatkowo ostatnimi czasy mocno kopci na biało podczas postoju. Gazownik nie wyregulował mi twierdząc ze mam zbyt wysokie obroty (1000-1100). Czytając na forum znalazlem ciekawą sytuacje jak dla mnie. Chodzi o wyjęcie przewodu pinu 2-go z wtyczki nastawnika przepustnicy. Co sądzicie na ten temat? są jakieś szanse? Jeżeli tak prosiłbym o fotki gdzie ta wtyczka dokładnie się znajduje. Dziękuję i pozdrawiam

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 gru 2016, 08:36

Krakowiak, po co założyłeś kolejny temat o tym samym?
Moim zdaniem zaczynasz szukac od dupy strony ale to już twój problem bo napisałem ci już raz co najpierw sprawdzić.

Krakowiak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 30 lis 2016, 15:30
Lokalizacja: Kutno

Post autor: Krakowiak » 02 gru 2016, 10:05

Wymiana czujnika niestety nie pomogła

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 gru 2016, 10:16

Krakowiak pisze:Wymiana czujnika niestety nie pomogła
no to trzeba było napisać(a chociaż dobry - niebieski)? no i mam nadzieję że nie kupiłeś takiego za 20-30 zł bo to złom

Aku był odłączany i ewentualnie robiona adaptacja?

Krakowiak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 30 lis 2016, 15:30
Lokalizacja: Kutno

Post autor: Krakowiak » 05 gru 2016, 22:49

Czujnik wymieniony (nowy), przekaznik szary wymieniony, kostki na czujniki(szary i niebieski) wymienione bo byly juz w stanie lipnym, akumulator odlaczony a on dalej trzyma obroty. Co jeszcze moze byc?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 gru 2016, 18:11

Krakowiak, powiem szczerze że nie wiem co by ci doradzić bez zajrzenia w dane ecu.
Sprawdź może podstawę trysku, może sonda daję jakieś skrajne wskazania i ecu podlewa paliwem, może tps coś dziwnie pokazuje a może silniczek krokowy nie działa w pełnym zakresie.
Masz jakby ewidentnie bogatszą mieszankę i dlatego pierwsza rzecz to czujnik a u ciebie coś innego wychodzi na to.

czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 06 gru 2016, 18:57

od siebie dodam że wraz z obniżeniem się temperatur na zewnątrz obrotomierz czasami się przycina i pokazuje np 1500 na zimnym a na ciepłym 1100 pomimo że silnik na ucho trzyma takie obroty jak wcześniej

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 gru 2016, 19:14

czarekHD, a widzisz faktycznie o takiej możliwości zapomniałem że licznik może okłamywać ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl