Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] Nierówna praca silnika na zimnym silniku na benz

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Vonziu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 27 maja 2016, 23:33

[B3 1.8 PM] Nierówna praca silnika na zimnym silniku na benz

Post autor: Vonziu » 07 gru 2016, 23:07

Witam!
Mam problem z moją Audiczką. W sierpniu wrzuciłem do niej gaz, pech chciał że gazownik który to robił to porażka, ale mniejsza. Po 2 tygodniach od odebrania szlag trafił mi wtryskiwacz(w każdym razie owy mechanik tak mówił), rezultatem tego było lanie z wtrysku czyli spalanie rzędu 20lPB +20l Gazu na 200km. Gościu skombinował wtryskiwacz używany. Od tej wymiany mam szereg problemów z samochodem. Mianowicie na zimnym silniku brzmi bardziej jak traktor niż samochód, oraz przy obrotach rzędu 1500-2000 coś jakby mi blokowało silnik(nie wiem do końca jak to nazwać, dodaję gazu a samochód w ww przedziale obrotów silnik jakby się zalewał(?)), podobne problemy miałem na starym wtrysku z tą różnicą, że wtedy na PB się nie dało jechać, bo silnik nie reagował na gaz.
Ponadto silnik na zimnej benzynie szarpie strasznie na biegu bez dodawania gazu.
Podrzucę jeszcze mój drugi problem: Po powrocie od owego mechanika pedał gazu zaczął bardzo ciężko chodzić, a następstwem tego było blokowanie się przepustnicy, co sprawiało że nie odbijała i auto leciało z otwartą przepustnicą dopóki go nie zgasiłem, z moich spostrzeżeń wynika że raczej nie jest to sprężyna na przepustnicy. Póki co załatwiłem to typowo Januszową prowizorką dorzucając sprężynę na koniec linki przy zbiorniku na płyn chłodniczy :-D Chciałbym się tego pozbyć i liczę na jakieś wskazówki na ten temat :-)
PS. Wymienione zostały:
Kopułka, paluch, przewody wysokiego napięcia, świece, silnik krokowy, filtr powietrza, uszczelka przy przepustnicy, czujnik temperatury.
Gdzieś jutro podrzucę filmik z pracy silnika
Liczę na jakieś podpowiedzi
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 09 gru 2016, 14:14 przez Vonziu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 gru 2016, 08:22

Vonziu, powiedz jaki masz tam gaz założony, I czy II gen.? Zobacz też w jakim stanie i jakim położeniu jest kalpa spiętrzająca. Który wtryskiwacz tak lał?
Dość dziwna przygoda by tuż po założeniu lpg takie cyrki się robiły, nie wiem komu ty to auto oddałeś do roboty ale podejrzewam że chyba go to przerosło.

Vonziu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 27 maja 2016, 23:33

Post autor: Vonziu » 08 gru 2016, 08:55

Gaz jest firmy STAG, nie pamiętam dokładnie modelu. Jest to II generacja. Mam monowtrysk, więc możliwość jest tylko jedna :-D Auto oddałem gościowi którego wszyscy znajomi polecali bo dobrze robił :D

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 08 gru 2016, 09:04

Vonziu pisze:Gaz jest firmy STAG
Pewnie tylko przełącznik albo elektronikę masz stag, bo ta firma nie produkuje reduktorów do I lub II generacji. A firma produkująca staga to AC a stag to nazwa produktu,
Vonziu pisze:Mam monowtrysk
To jaki masz w końcu silnik? Bo w tytule wpisałeś JN a to jest mechaniczny wtrysk i to już jest zupełnie inny typ wtrysku.

Jak masz jednak monowtrysk to przed odpaleniem zimnego silnika odłącz akumulatora na 15 minut i po tym czasie podłącz i zobacz jak pracuje na beznynie.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 gru 2016, 09:05

Vonziu pisze: Mam monowtrysk, więc możliwość jest tylko jedna
tak, to czemu w temacie jest JN? to nie jest monowtrysk a to wiele zmienia

Vonziu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 27 maja 2016, 23:33

Post autor: Vonziu » 08 gru 2016, 21:03

Dobra, mój błąd. Laikiem jestem, proszę o wybaczenie. Gwoli ścisłości: Mój silnik ma oznaczenie PM skoro monowtrysk ?
Więc tak:
Odłączyłem klemy, zapalę go jutro i zobaczę co i jak. Poniżej wrzucam filmik z dźwiękiem pracy mojego silnika(z góry przepraszam ale strasznie u mnie wieje i na nic lepszej jakości mnie nie stać :D) oraz zdjęcia z wypisem części jaki dostałem od mojego gazownika, i ciekawą rzecz: mianowicie zauważyłem że jest mokro w okolicy jednej świecy(może cieknie z uszczelki pod klawiaturą zaworów?).
Jeżeli chodzi o problem z przepustnicą czy dałoby się coś z nią zrobić ?
Pozdrawiam
Drugie zdjęcie nie chce się wrzucić więc daję link
http://ifotos.pl/zobacz/154095061_anweans.jpg

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 09 gru 2016, 14:16

Vonziu pisze:Odłączyłem klemy, zapalę go jutro i zobaczę co i jak
jeśli to pomoże to będzie sprawa oczywista i na forum jest już masa tematów w których jest opis rozwiązania tego problemu, bo nie ty pierwszy masz z tym problem.

Vonziu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 27 maja 2016, 23:33

Post autor: Vonziu » 10 gru 2016, 22:21

Odłączyłem klemy i silnik działa dobrze. Chciałbym jeszcze załatwić tą przepustnicę bo coś ją blokuje mechanicznie, nie elektronicznie. Czuję pod pedałem że chodzi ciężko jakbym jechał jakimś traktorem. Tylko się pytam czy coś można z tym zrobić chałupniczo :)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 11 gru 2016, 08:41

Vonziu pisze:Tylko się pytam czy coś można z tym zrobić chałupniczo :)
a skąd mnie to wiedzieć? Skoro stwierdziłeś że mechanicznie sie blokuje to musisz sam najpierw sprawdzić co tam się dzieje bo równie dobrze linka w pancerzu może się gdzieś przycinać. Jest zestaw cięgien, jest tam taki tłumik, a może sama przepustnica, trzeba wsio sprawdzić bezradny_

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 11 gru 2016, 09:56

Vonziu pisze:Odłączyłem klemy i silnik działa dobrze.
Tylko pamiętaj że to może wrócić po jakimś czasie i będziesz musiał jeszcze raz odłączać. Tutaj masz opisane rozwiązanie nie wymagające częstego odłączania akumulatora: https://audi80.pl/topics80/b4-abt-lp ... htm#440161

Co do gazu to musisz spradzić czy to się zacina linka czy pedał gazu (przepustnicy chyba wykluczyłeś). Z linką za dużo nie zrobisz, co najwyżej zobacz czy nie jest gdzieś załamana, można próbować smarować.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl