[B3 1.8 PM] Nierówna praca silnika na zimnym silniku na benz
[B3 1.8 PM] Nierówna praca silnika na zimnym silniku na benz
Witam!
Mam problem z moją Audiczką. W sierpniu wrzuciłem do niej gaz, pech chciał że gazownik który to robił to porażka, ale mniejsza. Po 2 tygodniach od odebrania szlag trafił mi wtryskiwacz(w każdym razie owy mechanik tak mówił), rezultatem tego było lanie z wtrysku czyli spalanie rzędu 20lPB +20l Gazu na 200km. Gościu skombinował wtryskiwacz używany. Od tej wymiany mam szereg problemów z samochodem. Mianowicie na zimnym silniku brzmi bardziej jak traktor niż samochód, oraz przy obrotach rzędu 1500-2000 coś jakby mi blokowało silnik(nie wiem do końca jak to nazwać, dodaję gazu a samochód w ww przedziale obrotów silnik jakby się zalewał(?)), podobne problemy miałem na starym wtrysku z tą różnicą, że wtedy na PB się nie dało jechać, bo silnik nie reagował na gaz.
Ponadto silnik na zimnej benzynie szarpie strasznie na biegu bez dodawania gazu.
Podrzucę jeszcze mój drugi problem: Po powrocie od owego mechanika pedał gazu zaczął bardzo ciężko chodzić, a następstwem tego było blokowanie się przepustnicy, co sprawiało że nie odbijała i auto leciało z otwartą przepustnicą dopóki go nie zgasiłem, z moich spostrzeżeń wynika że raczej nie jest to sprężyna na przepustnicy. Póki co załatwiłem to typowo Januszową prowizorką dorzucając sprężynę na koniec linki przy zbiorniku na płyn chłodniczy Chciałbym się tego pozbyć i liczę na jakieś wskazówki na ten temat
PS. Wymienione zostały:
Kopułka, paluch, przewody wysokiego napięcia, świece, silnik krokowy, filtr powietrza, uszczelka przy przepustnicy, czujnik temperatury.
Gdzieś jutro podrzucę filmik z pracy silnika
Liczę na jakieś podpowiedzi
Pozdrawiam!
Mam problem z moją Audiczką. W sierpniu wrzuciłem do niej gaz, pech chciał że gazownik który to robił to porażka, ale mniejsza. Po 2 tygodniach od odebrania szlag trafił mi wtryskiwacz(w każdym razie owy mechanik tak mówił), rezultatem tego było lanie z wtrysku czyli spalanie rzędu 20lPB +20l Gazu na 200km. Gościu skombinował wtryskiwacz używany. Od tej wymiany mam szereg problemów z samochodem. Mianowicie na zimnym silniku brzmi bardziej jak traktor niż samochód, oraz przy obrotach rzędu 1500-2000 coś jakby mi blokowało silnik(nie wiem do końca jak to nazwać, dodaję gazu a samochód w ww przedziale obrotów silnik jakby się zalewał(?)), podobne problemy miałem na starym wtrysku z tą różnicą, że wtedy na PB się nie dało jechać, bo silnik nie reagował na gaz.
Ponadto silnik na zimnej benzynie szarpie strasznie na biegu bez dodawania gazu.
Podrzucę jeszcze mój drugi problem: Po powrocie od owego mechanika pedał gazu zaczął bardzo ciężko chodzić, a następstwem tego było blokowanie się przepustnicy, co sprawiało że nie odbijała i auto leciało z otwartą przepustnicą dopóki go nie zgasiłem, z moich spostrzeżeń wynika że raczej nie jest to sprężyna na przepustnicy. Póki co załatwiłem to typowo Januszową prowizorką dorzucając sprężynę na koniec linki przy zbiorniku na płyn chłodniczy Chciałbym się tego pozbyć i liczę na jakieś wskazówki na ten temat
PS. Wymienione zostały:
Kopułka, paluch, przewody wysokiego napięcia, świece, silnik krokowy, filtr powietrza, uszczelka przy przepustnicy, czujnik temperatury.
Gdzieś jutro podrzucę filmik z pracy silnika
Liczę na jakieś podpowiedzi
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 09 gru 2016, 14:14 przez Vonziu, łącznie zmieniany 1 raz.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Vonziu, powiedz jaki masz tam gaz założony, I czy II gen.? Zobacz też w jakim stanie i jakim położeniu jest kalpa spiętrzająca. Który wtryskiwacz tak lał?
Dość dziwna przygoda by tuż po założeniu lpg takie cyrki się robiły, nie wiem komu ty to auto oddałeś do roboty ale podejrzewam że chyba go to przerosło.
Dość dziwna przygoda by tuż po założeniu lpg takie cyrki się robiły, nie wiem komu ty to auto oddałeś do roboty ale podejrzewam że chyba go to przerosło.
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Pewnie tylko przełącznik albo elektronikę masz stag, bo ta firma nie produkuje reduktorów do I lub II generacji. A firma produkująca staga to AC a stag to nazwa produktu,Vonziu pisze:Gaz jest firmy STAG
To jaki masz w końcu silnik? Bo w tytule wpisałeś JN a to jest mechaniczny wtrysk i to już jest zupełnie inny typ wtrysku.Vonziu pisze:Mam monowtrysk
Jak masz jednak monowtrysk to przed odpaleniem zimnego silnika odłącz akumulatora na 15 minut i po tym czasie podłącz i zobacz jak pracuje na beznynie.
Dobra, mój błąd. Laikiem jestem, proszę o wybaczenie. Gwoli ścisłości: Mój silnik ma oznaczenie PM skoro monowtrysk ?
Więc tak:
Odłączyłem klemy, zapalę go jutro i zobaczę co i jak. Poniżej wrzucam filmik z dźwiękiem pracy mojego silnika(z góry przepraszam ale strasznie u mnie wieje i na nic lepszej jakości mnie nie stać ) oraz zdjęcia z wypisem części jaki dostałem od mojego gazownika, i ciekawą rzecz: mianowicie zauważyłem że jest mokro w okolicy jednej świecy(może cieknie z uszczelki pod klawiaturą zaworów?).
Jeżeli chodzi o problem z przepustnicą czy dałoby się coś z nią zrobić ?
Pozdrawiam
Drugie zdjęcie nie chce się wrzucić więc daję link
http://ifotos.pl/zobacz/154095061_anweans.jpg
Więc tak:
Odłączyłem klemy, zapalę go jutro i zobaczę co i jak. Poniżej wrzucam filmik z dźwiękiem pracy mojego silnika(z góry przepraszam ale strasznie u mnie wieje i na nic lepszej jakości mnie nie stać ) oraz zdjęcia z wypisem części jaki dostałem od mojego gazownika, i ciekawą rzecz: mianowicie zauważyłem że jest mokro w okolicy jednej świecy(może cieknie z uszczelki pod klawiaturą zaworów?).
Jeżeli chodzi o problem z przepustnicą czy dałoby się coś z nią zrobić ?
Pozdrawiam
Drugie zdjęcie nie chce się wrzucić więc daję link
http://ifotos.pl/zobacz/154095061_anweans.jpg
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
a skąd mnie to wiedzieć? Skoro stwierdziłeś że mechanicznie sie blokuje to musisz sam najpierw sprawdzić co tam się dzieje bo równie dobrze linka w pancerzu może się gdzieś przycinać. Jest zestaw cięgien, jest tam taki tłumik, a może sama przepustnica, trzeba wsio sprawdzićVonziu pisze:Tylko się pytam czy coś można z tym zrobić chałupniczo
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Tylko pamiętaj że to może wrócić po jakimś czasie i będziesz musiał jeszcze raz odłączać. Tutaj masz opisane rozwiązanie nie wymagające częstego odłączania akumulatora: https://audi80.pl/topics80/b4-abt-lp ... htm#440161Vonziu pisze:Odłączyłem klemy i silnik działa dobrze.
Co do gazu to musisz spradzić czy to się zacina linka czy pedał gazu (przepustnicy chyba wykluczyłeś). Z linką za dużo nie zrobisz, co najwyżej zobacz czy nie jest gdzieś załamana, można próbować smarować.