[B4 2.0 ABK] zawór pompy oleju? / Pompa nie zasysa oleju z m
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg
[B4 2.0 ABK] zawór pompy oleju? / Pompa nie zasysa oleju z m
Witam. Pacjent, to 2.0E ABK. Z racji, że wymieniałem uszczelniacze na wale korbowym demontowałem silnik z samochodu, odkręcałem miskę oleju i zmieniałem uszczelkę (samej pompy i ssaka nie ruszałem). Problem jest następujący - nie ma kompletnie żadnego ciśnienia oleju. Wykręciłem aparat zapłonowy oraz czujnik ciśnienia oleju i z pomocą wiertarki kręciłem bezpośrednio pompą bez żadnego reultatu. W misce jest maksymalny stan oleju 10W40 Motula, filtr oleju też jest raczej pełen. Silnik stał około 3 tygodnie bez oleju - czy właśnie to jest powodem niemocy zassania oliwy? Co myślicie o odkręceniu podstawy filtra oleju i wlania go bezpośrednio na pompę aby się uszczelniła i zaciągnęła oliwę? Łatwiejsze to jak podnoszenie przodu i luzowanie trawersu żeby dobrać się do miski
Ostatnio zmieniony 20 gru 2016, 00:40 przez Aleksander_PL, łącznie zmieniany 2 razy.
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg
Dziękuję Panowie za pomoc! Problem rozwiązany.
Sprawa wygląda tak: kupiłem dwie uszczelki - pod chłodniczkę oleju i pod podstawę filtra. Odkręciłem wszystkie te elementy i wlałem 10ml oleju w kanał który jest najniżej w korpusie silnika. Nałożyłem na nasadkę 13 dwie przedłużki i palcem przekręciłem zgodnie ze wskazówkami zegara. Po chwili z górnego otwory olej wręcz wybił, wystarczy niewielki obrót a pompa tłoczy olej jak szalona. Po kilku obrotach palcem gaśnie kontrolka ciśnienia oleju na wyłączonym silniku. Według mnie jest bajlando
____________________________________________________________________
Noooo niestety piszę do Was jeszcze raz w sprawie rzeczonej pompy. Po 400km znowu siadły simeringi na wale korbowym i olej sączy się z głowicy po stronie przepływomierza tuż obok znaku 2.0. Przeszukując forum znalazłem dwa możliwe przypadki - zbyt wysokie ciśnienie oleju lub niedrożna odma odpowietrzania skrzyni korbowej. O ile w odmę dmuchałem przez bagnet i korkiem wlewu powietrze uchodzi, na odpalonym silniku zasysa odkręcony korek wlewu oleju o tyle co do pompy pewien nie jestem. Dałem silnikowi kilka razy do tych 5-6 tysięcy obrotów i po tygodniu znów są plamy spod uszczelniaczy wału. Będę miał tylko jedną szansę podnieść auto na podnośniku, więc diagnoza musi być prawidłowa. Czy myślicie, że coś innego może rozszczelnić silnik (padły wszystkie uszczelki) poza zbyt dużym ciśnieniem oleju? Muszę upewnić się w diagnozie
[ Dodano: 2016-12-20, 01:05 ]
Ręce opadają
Sprawa wygląda tak: kupiłem dwie uszczelki - pod chłodniczkę oleju i pod podstawę filtra. Odkręciłem wszystkie te elementy i wlałem 10ml oleju w kanał który jest najniżej w korpusie silnika. Nałożyłem na nasadkę 13 dwie przedłużki i palcem przekręciłem zgodnie ze wskazówkami zegara. Po chwili z górnego otwory olej wręcz wybił, wystarczy niewielki obrót a pompa tłoczy olej jak szalona. Po kilku obrotach palcem gaśnie kontrolka ciśnienia oleju na wyłączonym silniku. Według mnie jest bajlando
____________________________________________________________________
Noooo niestety piszę do Was jeszcze raz w sprawie rzeczonej pompy. Po 400km znowu siadły simeringi na wale korbowym i olej sączy się z głowicy po stronie przepływomierza tuż obok znaku 2.0. Przeszukując forum znalazłem dwa możliwe przypadki - zbyt wysokie ciśnienie oleju lub niedrożna odma odpowietrzania skrzyni korbowej. O ile w odmę dmuchałem przez bagnet i korkiem wlewu powietrze uchodzi, na odpalonym silniku zasysa odkręcony korek wlewu oleju o tyle co do pompy pewien nie jestem. Dałem silnikowi kilka razy do tych 5-6 tysięcy obrotów i po tygodniu znów są plamy spod uszczelniaczy wału. Będę miał tylko jedną szansę podnieść auto na podnośniku, więc diagnoza musi być prawidłowa. Czy myślicie, że coś innego może rozszczelnić silnik (padły wszystkie uszczelki) poza zbyt dużym ciśnieniem oleju? Muszę upewnić się w diagnozie
[ Dodano: 2016-12-20, 01:05 ]
Ręce opadają
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Uszczelniacze wału nie są od zatrzymywania ciśnienia układu olejowego. I są one dosyć daleko od podpór wału, uszczelniacz wałka rozrządu jest już bliżej panewki i ma mały kanał odprowadzający olej.
Do tego zbyt wysokie ciśnienie oleju powodowałby rozchodzenie się hydropopychaczy zaworów silnik by gasł.
Do tego zbyt wysokie ciśnienie oleju powodowałby rozchodzenie się hydropopychaczy zaworów silnik by gasł.