Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] Problem z ustawiniem potencjometru?. Filmik

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Kaczors51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 12 kwie 2016, 23:09

[B4 2.3 NG] Problem z ustawiniem potencjometru?. Filmik

Post autor: Kaczors51 » 07 gru 2016, 21:51

Witam. Zacznę od początku. Jeździłem jakiś czas z podpartą przepustnicą (tak by nie stykała się z czujnikiem) ponieważ, obroty szalały, raz były 2000 a raz 300 i gasł. Wczoraj stwierdziłem, że się za to wezmę, więc wyczyściłem odmę, wymyłem tzw. krokowy, zwracałem uwagę na szczelność, wyregulowałem położenie klapy przepływomierza (była za nisko), oraz ustawiłem potencjometr (za wysokie napięcie dawał) i przepustnice by dotykała włącznika.

Po tych czynnościach silnik odpalił i ładnie trzymał obroty, do czasu gdy złapał temperaturę, obroty albo stały w miejscu (1500obr) albo falowały bardzo szybko od 1000 - 1500obr ( na lpg to samo).

Dziś chcąc wybłyskać kody (brak błędów) odpaliłem samochód z głupoty dodając troszkę gazu przy rozruchu i o dziwo auto trzyma pięknie obroty na benzynie i na lpg. Widocznie odpalając samochód dodając trochę gazu, stycznik biegu jałowego nie jest włączony i jest ta zmiana. Tylko nie wiem gdzie się kierować, by to zrobić tak jak powinno być.

Poniżej filmik obrazujący sytuację. :-)



[ Dodano: 2016-12-07, 21:51 ]
Szkoda, że nikt nie pomaga :/ Ale może teraz ktoś się udzieli. Ustawiając jeszcze raz potencjometr przepływomierza tak by na wolnych było 0,7 V (wcześniej było 1,3 V i była lipa, a regulując na wolnych obrotach przy 0,7 przestał falować) silnik na PB chodzi znośnie, nie faluje, trzyma obroty jak powinien(950), jednak po przełączeniu na lpg chwile trzyma 950, kilka sekund i wpada na 1400 i tak trzyma. Po przełączeniu z powrotem na benzyne faluje, trzeba zgasić i zapalić, wtedy znów dobrze pracuje na PB, do czasu przełączenia na LPG. Na LPG na wolnych napięcie na potencjometrze ok 2V ( wydaje się normalne, bo pompa PB nie pracuje i ramie pracuje bez oporu i może z powodu tego napięcia wpada w tryb awaryjny). Może by trzeba zrobić reset ECU? Co o tym myślicie ? Miło by było, żeby ktoś się udzielił :)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 gru 2016, 08:47

Ja za bardzo ng nie znam więc pewnie niewiele pomogę ale zapytam.
Kaczors51 pisze:Dziś chcąc wybłyskać kody (brak błędów)
na pewno dobrze to zrobiłeś po jedzie autem i bez jego wcześniejszego zgaszenia?
Kaczors51 pisze:oraz ustawiłem potencjometr (za wysokie napięcie dawał) i przepustnice by dotykała włącznika.
o jakim potencjometrze piszesz? tam są chyba tylko dwa czujniki wolnych obr. i gdy załącza się druga przepustnica i tyle
I napisz jeszcze która wersję masz z Ke-jetronic czy KE-III-jetronic?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 08 gru 2016, 08:58

PieterB, Chodzi i potencjometr przepływomierza.

Kaczors51, Mi się wydaje, że regulacje rozpocząłeś od złej strony. Najpierw trzeba było wyregulować mieszanką benzyny i LPG a później szukać wolnych obrotów.

Pewnie na benzynie chodzi zdławiony (zła regulacja lub lewe powietrze) i ty tak zdławionego wyregulowałeś aby trzymał obroty. Na LPG już ma inny skład mieszanki przez to przy tym samym otwarciu regulatora wolnych obrotów łapie je wyższe.

Sprawdź jeszcze czy nie masz przerwy na potencjometrze. Bo szybkie falowanie na benzynie (w okolicach 1500obrotów) to zwykle ECU nie podoba się sygnał przepływomierza i przestaje sterować zaworem obrotów biegu jałowego. A cut off dalej działa, pewnie jakbyś odłączył regulator mieszanki to na benzynie obroty by wzrosły.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 gru 2016, 09:03

maciek889 pisze:PieterB, Chodzi i potencjometr przepływomierza.
a chyba że tak

Kaczors51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 12 kwie 2016, 23:09

Post autor: Kaczors51 » 08 gru 2016, 10:09

Więc tak, potencjometr wydaje się nie mieć przerwy w napięciu (sprawdzałem miernikiem uniwersalnym). Dzieje sie tak jak piszesz, jakby cut off odcinal to paliwo, gdy spadnie do 1000 daje znów paliwo, wzrasta do 1500 i znów odcina.

Co do mieszanki faktycznie na pb wydaje mi się, że jest na bogato, przylewa go, na lpg ustawiłem go tak, by jak najlepiej chodził, by nie przylewalo, ani nie przygasal z powodu ubogiej mieszanki(Instalacja Igen).

Rozumiem, że jeśli chodzi o regulacje mieszanki na pb masz na myśli tą srubke, co jest pomiędzy rozdzielaczem, a gumą przepływomierz? Jeszcze jej nie ruszalem, jest jeszcze zaślepiona.

Myślałem jeszcze o sondzie, ale na lpg wtedy powinno być okej bo 1gen.

Lewego powietrza nie ma na pewno, u mnie nawet wyjęcie bagneta powoduje ze silnik spadnie na bardzo niskie obroty lub zgaśnie.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 08 gru 2016, 12:21

Kaczors51 pisze:ozumiem, że jeśli chodzi o regulacje mieszanki na pb masz na myśli tą srubke, co jest pomiędzy rozdzielaczem, a gumą przepływomierz? Jeszcze jej nie ruszalem, jest jeszcze zaślepiona.
Tak tą. Będzie musiał rozwiercić ten korek.

Kaczors51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 12 kwie 2016, 23:09

Post autor: Kaczors51 » 10 gru 2016, 13:01

Wziąłem się dziś za niunie i chyba znalazłem problem, ale nie mam pomysłu jak temu zaradzić. Ale od początku.

Regulacja mieszanki nie była konieczna, prąd przy nastawniku oscyluje przy 0, a odłączenie wtyczki nie daje rezultatu

Sonda na PB oscyluje 0,5 0,6 więc raczej w normie

Ale teraz najlepsze, problemem jest potencjometr, to znaczy, że jeżeli na PB ustawie 1,2V (najlepiej chodzi) wtedy jest malina, po przełączeniu na lpg wzrasta do ok 2,2V (czyli ECU dostaje zbyt wysoką wartość ) więc obroty szaleją. Natomiast jeżeli przełącze na LPG i ustawie 1,2V to na lpg pięknie pracuje, a gdy przełączę na PB obroty szaleją, bo na PB napięcie wynosi 0,4V. Więc mogę ustawić tylko tak, aby dobrze chodził na jednym paliwie :/

Teraz myślę jak temu zaradzić, może dać jakąś spręzynkę, aby ta klapa przepływomierza nie szła tak lekko na lpg. Macie jakieś pomysły? Nie mogę na nic wpaść, najlepiej, żeby jeszcze pompa paliwa pracowała, wtedy ramię by miało opór, ale jak wtedy odciąć wtryski. Czekam na odpowiedzi.

[ Dodano: 2016-12-10, 13:01 ]
http://www.autogaz-market.pl/home/280-pd-45.html

Może to by załatwiło problem ?
Ostatnio zmieniony 10 gru 2016, 17:43 przez Kaczors51, łącznie zmieniany 1 raz.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 10 gru 2016, 17:19

Kaczors51 pisze: Może to by załatwiło problem ?
Tylko może ci podbierać trochę benzynę bo nie odcina w 100%.
https://audi80.pl/topics80/ke-jetron ... 388,30.htm

Kaczors51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 12 kwie 2016, 23:09

Post autor: Kaczors51 » 10 gru 2016, 17:42

No nie mam pomysłu jak by to zrobić... Dziwne że inni nie mają tego problemu na lpg, bo na forum nic nie ma, chyba że jeżdżą z podparta przepustnica, ale to wkurza jak sie ma włączone odbiorniki prądu, bo obroty potrafią chwilowo do 500 spaść, gdy ustawiłem na potencjometrze to 1,2v dla lpg chodził pięknie, odbiorniki wlaczone a obroty 950 trzymał caly czas. Jeszcze taka mnie myśl naszła, żeby po przelaczeniu na lpg dawać jakieś opór na ten potencjometr, wtedy by sie zmniejszyło napięcie idące do ECU, ale nie wiem jak to wykonać.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 10 gru 2016, 18:11

Kaczors51 pisze:żeby po przelaczeniu na lpg dawać jakieś opór na ten potencjometr, wtedy by sie zmniejszyło napięcie idące do ECU, ale nie wiem jak to wykonać.
Przkaźnik + jakiś potencjometr lub opornik. Wystarczyłoby dopinać przekaźnikiem przy pracy na lpg masę przez rezystor do środkowego.
Zmierz jaki masz opór między 1 a 3 pinem potencjometru (odłączonego) i napisz z jakiego napięcia na jakie chcesz zmniejszyć to ci wyliczę jaki opornik potrzebujesz.

Kaczors51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 12 kwie 2016, 23:09

Post autor: Kaczors51 » 12 gru 2016, 17:02

Zmierzę w poniedziałek i napiszę Ci opór i napięcie. Z elektryki to jestem ciemny, ale to jest tak, że trzeba wziąć sygnał na przekaźnik, że lpg jest włączone? A dalej podciągnąć masę przez ten przekaźnik do rezystora i później na pin potencjometru ?

[ Dodano: 2016-12-12, 17:02 ]
Więc dokonałem pomiaru oporu, na mierniku uniwersalnym ustawionym na 20k wyszło 4,06. Co do napięcia wolałbym to zrobić na potencjometrze, aby była możliwość korygowania na bieżąco w razie zmiany położenia potencjometru przepływomierza. Ale tak średnio chodzi mi o zmniejszenie napięcia o 1V. Tylko musisz mnie Maciek nakierować co do czego, jaki potencjometr kupić itd :)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 gru 2016, 18:13

To na szybko policzyłem że potrzebujesz potencjometru 5k ohm: http://allegro.pl/potencjometr-liniowy- ... 89371.html
Przekaźnik samochody z podstawką: http://allegro.pl/przekaznik-samochodow ... 39856.html
Tylko do przekaźnika podłącz do 85 plus z elektrozaworu lpg (niebieski kabel na elektrozaworze) a masę do 86 (czarny) bo jeśli w tej podstawce będzie dioda zabezpieczająca to bo odwrotnie będzie robić zwarcie.

W załączniku masz schemat jak to podłączyć.
I nie ponoś klapy do góry, gdy na potencjometrze będzie miał ustawiony mały opór (maksymalne zmniejszanie napięcia), bo możesz spalić któryś z potencjometrów.

Ale i tak lepiej aby zaczął od wyregulowanie lpg i benzyny bo te silniki zazwyczaj nie sprawiają aż takich kłopotów.

Kaczors51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 12 kwie 2016, 23:09

Post autor: Kaczors51 » 12 gru 2016, 18:40

Dzięki wielkie Maciek :)

Co do regulacji już nic więcej nie mogę zrobić, tylko przestawienie potencjometru sprawia że silnik pięknie pracuje tylko na pb lub lpg.

Z racji, że elektryki jestem laik konkretny, gdyż się tym zbytnio nie interesuje, chcę się zapytać czy dobrze interpretuje schemat by później nie było kiszki. A więc co do podłączenia przekaźnika pod zasilanie zaworu to rozumiem, 30 to masa, 80 pod prawy pin potencjometru, środkowy pin potencjometru do 2 pinu przepływomierza (3 pin potencjometru pusty? ) i najpierw próbować z rozkręconym potencjometrem, a później stopniowo zmniejszać, aby nie spalić potencjometru przepływomierza. Dobrze interpretuję ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 gru 2016, 19:37

Czy pomoże to nie obiecuje sam trochę wątpię w działanie tego rozwiązania.
A schemat źle czytasz, te dwa pionowe rezystory musiałem dorysować, bo to potencjometr przepływomierza i potrzebny był aby zobaczyć wynik obniżania napięcia.

W załączniku dałem to co ty potrzebujesz. Najlepiej jak zbudujesz to daj zdjęcia zanim zamontujesz.

Kaczors51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 12 kwie 2016, 23:09

Post autor: Kaczors51 » 19 gru 2016, 19:02

Więc tak, dziś to wszystko zamontowałem, ustawiłem na wolnych obrotach 1.1V i auto chodzi w końcu poprawnie na gazie i benzynie bez podpartej przepustnicy i włączającym się stycznikiem biegu jałowego, jeszcze muszę delikatnie przestawić potencjometr i doregulować parownik i będzie cacy, auto trzyma 950 obr tak jak powinnno, nic nie faluje i nie ma takiej sytuacji jak na filmiku na początku tematu. Więc wielkie podziękowania dla Ciebie Maćku, okazałeś się bardzo pomocny, a schemat jest poprawny :) Nie wiem dlaczego taka sytuacja u mnie występowała, ale problem rozwiązany. Jeszcze raz dzięki ;-) ;-) :-D oklasky

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl