[B4 2.3 NG] Problem z ustawiniem potencjometru?. Filmik
[B4 2.3 NG] Problem z ustawiniem potencjometru?. Filmik
Witam. Zacznę od początku. Jeździłem jakiś czas z podpartą przepustnicą (tak by nie stykała się z czujnikiem) ponieważ, obroty szalały, raz były 2000 a raz 300 i gasł. Wczoraj stwierdziłem, że się za to wezmę, więc wyczyściłem odmę, wymyłem tzw. krokowy, zwracałem uwagę na szczelność, wyregulowałem położenie klapy przepływomierza (była za nisko), oraz ustawiłem potencjometr (za wysokie napięcie dawał) i przepustnice by dotykała włącznika.
Po tych czynnościach silnik odpalił i ładnie trzymał obroty, do czasu gdy złapał temperaturę, obroty albo stały w miejscu (1500obr) albo falowały bardzo szybko od 1000 - 1500obr ( na lpg to samo).
Dziś chcąc wybłyskać kody (brak błędów) odpaliłem samochód z głupoty dodając troszkę gazu przy rozruchu i o dziwo auto trzyma pięknie obroty na benzynie i na lpg. Widocznie odpalając samochód dodając trochę gazu, stycznik biegu jałowego nie jest włączony i jest ta zmiana. Tylko nie wiem gdzie się kierować, by to zrobić tak jak powinno być.
Poniżej filmik obrazujący sytuację.
[ Dodano: 2016-12-07, 21:51 ]
Szkoda, że nikt nie pomaga Ale może teraz ktoś się udzieli. Ustawiając jeszcze raz potencjometr przepływomierza tak by na wolnych było 0,7 V (wcześniej było 1,3 V i była lipa, a regulując na wolnych obrotach przy 0,7 przestał falować) silnik na PB chodzi znośnie, nie faluje, trzyma obroty jak powinien(950), jednak po przełączeniu na lpg chwile trzyma 950, kilka sekund i wpada na 1400 i tak trzyma. Po przełączeniu z powrotem na benzyne faluje, trzeba zgasić i zapalić, wtedy znów dobrze pracuje na PB, do czasu przełączenia na LPG. Na LPG na wolnych napięcie na potencjometrze ok 2V ( wydaje się normalne, bo pompa PB nie pracuje i ramie pracuje bez oporu i może z powodu tego napięcia wpada w tryb awaryjny). Może by trzeba zrobić reset ECU? Co o tym myślicie ? Miło by było, żeby ktoś się udzielił
Po tych czynnościach silnik odpalił i ładnie trzymał obroty, do czasu gdy złapał temperaturę, obroty albo stały w miejscu (1500obr) albo falowały bardzo szybko od 1000 - 1500obr ( na lpg to samo).
Dziś chcąc wybłyskać kody (brak błędów) odpaliłem samochód z głupoty dodając troszkę gazu przy rozruchu i o dziwo auto trzyma pięknie obroty na benzynie i na lpg. Widocznie odpalając samochód dodając trochę gazu, stycznik biegu jałowego nie jest włączony i jest ta zmiana. Tylko nie wiem gdzie się kierować, by to zrobić tak jak powinno być.
Poniżej filmik obrazujący sytuację.
[ Dodano: 2016-12-07, 21:51 ]
Szkoda, że nikt nie pomaga Ale może teraz ktoś się udzieli. Ustawiając jeszcze raz potencjometr przepływomierza tak by na wolnych było 0,7 V (wcześniej było 1,3 V i była lipa, a regulując na wolnych obrotach przy 0,7 przestał falować) silnik na PB chodzi znośnie, nie faluje, trzyma obroty jak powinien(950), jednak po przełączeniu na lpg chwile trzyma 950, kilka sekund i wpada na 1400 i tak trzyma. Po przełączeniu z powrotem na benzyne faluje, trzeba zgasić i zapalić, wtedy znów dobrze pracuje na PB, do czasu przełączenia na LPG. Na LPG na wolnych napięcie na potencjometrze ok 2V ( wydaje się normalne, bo pompa PB nie pracuje i ramie pracuje bez oporu i może z powodu tego napięcia wpada w tryb awaryjny). Może by trzeba zrobić reset ECU? Co o tym myślicie ? Miło by było, żeby ktoś się udzielił
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Ja za bardzo ng nie znam więc pewnie niewiele pomogę ale zapytam.
I napisz jeszcze która wersję masz z Ke-jetronic czy KE-III-jetronic?
na pewno dobrze to zrobiłeś po jedzie autem i bez jego wcześniejszego zgaszenia?Kaczors51 pisze:Dziś chcąc wybłyskać kody (brak błędów)
o jakim potencjometrze piszesz? tam są chyba tylko dwa czujniki wolnych obr. i gdy załącza się druga przepustnica i tyleKaczors51 pisze:oraz ustawiłem potencjometr (za wysokie napięcie dawał) i przepustnice by dotykała włącznika.
I napisz jeszcze która wersję masz z Ke-jetronic czy KE-III-jetronic?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
PieterB, Chodzi i potencjometr przepływomierza.
Kaczors51, Mi się wydaje, że regulacje rozpocząłeś od złej strony. Najpierw trzeba było wyregulować mieszanką benzyny i LPG a później szukać wolnych obrotów.
Pewnie na benzynie chodzi zdławiony (zła regulacja lub lewe powietrze) i ty tak zdławionego wyregulowałeś aby trzymał obroty. Na LPG już ma inny skład mieszanki przez to przy tym samym otwarciu regulatora wolnych obrotów łapie je wyższe.
Sprawdź jeszcze czy nie masz przerwy na potencjometrze. Bo szybkie falowanie na benzynie (w okolicach 1500obrotów) to zwykle ECU nie podoba się sygnał przepływomierza i przestaje sterować zaworem obrotów biegu jałowego. A cut off dalej działa, pewnie jakbyś odłączył regulator mieszanki to na benzynie obroty by wzrosły.
Kaczors51, Mi się wydaje, że regulacje rozpocząłeś od złej strony. Najpierw trzeba było wyregulować mieszanką benzyny i LPG a później szukać wolnych obrotów.
Pewnie na benzynie chodzi zdławiony (zła regulacja lub lewe powietrze) i ty tak zdławionego wyregulowałeś aby trzymał obroty. Na LPG już ma inny skład mieszanki przez to przy tym samym otwarciu regulatora wolnych obrotów łapie je wyższe.
Sprawdź jeszcze czy nie masz przerwy na potencjometrze. Bo szybkie falowanie na benzynie (w okolicach 1500obrotów) to zwykle ECU nie podoba się sygnał przepływomierza i przestaje sterować zaworem obrotów biegu jałowego. A cut off dalej działa, pewnie jakbyś odłączył regulator mieszanki to na benzynie obroty by wzrosły.
Więc tak, potencjometr wydaje się nie mieć przerwy w napięciu (sprawdzałem miernikiem uniwersalnym). Dzieje sie tak jak piszesz, jakby cut off odcinal to paliwo, gdy spadnie do 1000 daje znów paliwo, wzrasta do 1500 i znów odcina.
Co do mieszanki faktycznie na pb wydaje mi się, że jest na bogato, przylewa go, na lpg ustawiłem go tak, by jak najlepiej chodził, by nie przylewalo, ani nie przygasal z powodu ubogiej mieszanki(Instalacja Igen).
Rozumiem, że jeśli chodzi o regulacje mieszanki na pb masz na myśli tą srubke, co jest pomiędzy rozdzielaczem, a gumą przepływomierz? Jeszcze jej nie ruszalem, jest jeszcze zaślepiona.
Myślałem jeszcze o sondzie, ale na lpg wtedy powinno być okej bo 1gen.
Lewego powietrza nie ma na pewno, u mnie nawet wyjęcie bagneta powoduje ze silnik spadnie na bardzo niskie obroty lub zgaśnie.
Co do mieszanki faktycznie na pb wydaje mi się, że jest na bogato, przylewa go, na lpg ustawiłem go tak, by jak najlepiej chodził, by nie przylewalo, ani nie przygasal z powodu ubogiej mieszanki(Instalacja Igen).
Rozumiem, że jeśli chodzi o regulacje mieszanki na pb masz na myśli tą srubke, co jest pomiędzy rozdzielaczem, a gumą przepływomierz? Jeszcze jej nie ruszalem, jest jeszcze zaślepiona.
Myślałem jeszcze o sondzie, ale na lpg wtedy powinno być okej bo 1gen.
Lewego powietrza nie ma na pewno, u mnie nawet wyjęcie bagneta powoduje ze silnik spadnie na bardzo niskie obroty lub zgaśnie.
Wziąłem się dziś za niunie i chyba znalazłem problem, ale nie mam pomysłu jak temu zaradzić. Ale od początku.
Regulacja mieszanki nie była konieczna, prąd przy nastawniku oscyluje przy 0, a odłączenie wtyczki nie daje rezultatu
Sonda na PB oscyluje 0,5 0,6 więc raczej w normie
Ale teraz najlepsze, problemem jest potencjometr, to znaczy, że jeżeli na PB ustawie 1,2V (najlepiej chodzi) wtedy jest malina, po przełączeniu na lpg wzrasta do ok 2,2V (czyli ECU dostaje zbyt wysoką wartość ) więc obroty szaleją. Natomiast jeżeli przełącze na LPG i ustawie 1,2V to na lpg pięknie pracuje, a gdy przełączę na PB obroty szaleją, bo na PB napięcie wynosi 0,4V. Więc mogę ustawić tylko tak, aby dobrze chodził na jednym paliwie
Teraz myślę jak temu zaradzić, może dać jakąś spręzynkę, aby ta klapa przepływomierza nie szła tak lekko na lpg. Macie jakieś pomysły? Nie mogę na nic wpaść, najlepiej, żeby jeszcze pompa paliwa pracowała, wtedy ramię by miało opór, ale jak wtedy odciąć wtryski. Czekam na odpowiedzi.
[ Dodano: 2016-12-10, 13:01 ]
http://www.autogaz-market.pl/home/280-pd-45.html
Może to by załatwiło problem ?
Regulacja mieszanki nie była konieczna, prąd przy nastawniku oscyluje przy 0, a odłączenie wtyczki nie daje rezultatu
Sonda na PB oscyluje 0,5 0,6 więc raczej w normie
Ale teraz najlepsze, problemem jest potencjometr, to znaczy, że jeżeli na PB ustawie 1,2V (najlepiej chodzi) wtedy jest malina, po przełączeniu na lpg wzrasta do ok 2,2V (czyli ECU dostaje zbyt wysoką wartość ) więc obroty szaleją. Natomiast jeżeli przełącze na LPG i ustawie 1,2V to na lpg pięknie pracuje, a gdy przełączę na PB obroty szaleją, bo na PB napięcie wynosi 0,4V. Więc mogę ustawić tylko tak, aby dobrze chodził na jednym paliwie
Teraz myślę jak temu zaradzić, może dać jakąś spręzynkę, aby ta klapa przepływomierza nie szła tak lekko na lpg. Macie jakieś pomysły? Nie mogę na nic wpaść, najlepiej, żeby jeszcze pompa paliwa pracowała, wtedy ramię by miało opór, ale jak wtedy odciąć wtryski. Czekam na odpowiedzi.
[ Dodano: 2016-12-10, 13:01 ]
http://www.autogaz-market.pl/home/280-pd-45.html
Może to by załatwiło problem ?
Ostatnio zmieniony 10 gru 2016, 17:43 przez Kaczors51, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Tylko może ci podbierać trochę benzynę bo nie odcina w 100%.Kaczors51 pisze: Może to by załatwiło problem ?
https://audi80.pl/topics80/ke-jetron ... 388,30.htm
No nie mam pomysłu jak by to zrobić... Dziwne że inni nie mają tego problemu na lpg, bo na forum nic nie ma, chyba że jeżdżą z podparta przepustnica, ale to wkurza jak sie ma włączone odbiorniki prądu, bo obroty potrafią chwilowo do 500 spaść, gdy ustawiłem na potencjometrze to 1,2v dla lpg chodził pięknie, odbiorniki wlaczone a obroty 950 trzymał caly czas. Jeszcze taka mnie myśl naszła, żeby po przelaczeniu na lpg dawać jakieś opór na ten potencjometr, wtedy by sie zmniejszyło napięcie idące do ECU, ale nie wiem jak to wykonać.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Przkaźnik + jakiś potencjometr lub opornik. Wystarczyłoby dopinać przekaźnikiem przy pracy na lpg masę przez rezystor do środkowego.Kaczors51 pisze:żeby po przelaczeniu na lpg dawać jakieś opór na ten potencjometr, wtedy by sie zmniejszyło napięcie idące do ECU, ale nie wiem jak to wykonać.
Zmierz jaki masz opór między 1 a 3 pinem potencjometru (odłączonego) i napisz z jakiego napięcia na jakie chcesz zmniejszyć to ci wyliczę jaki opornik potrzebujesz.
Zmierzę w poniedziałek i napiszę Ci opór i napięcie. Z elektryki to jestem ciemny, ale to jest tak, że trzeba wziąć sygnał na przekaźnik, że lpg jest włączone? A dalej podciągnąć masę przez ten przekaźnik do rezystora i później na pin potencjometru ?
[ Dodano: 2016-12-12, 17:02 ]
Więc dokonałem pomiaru oporu, na mierniku uniwersalnym ustawionym na 20k wyszło 4,06. Co do napięcia wolałbym to zrobić na potencjometrze, aby była możliwość korygowania na bieżąco w razie zmiany położenia potencjometru przepływomierza. Ale tak średnio chodzi mi o zmniejszenie napięcia o 1V. Tylko musisz mnie Maciek nakierować co do czego, jaki potencjometr kupić itd
[ Dodano: 2016-12-12, 17:02 ]
Więc dokonałem pomiaru oporu, na mierniku uniwersalnym ustawionym na 20k wyszło 4,06. Co do napięcia wolałbym to zrobić na potencjometrze, aby była możliwość korygowania na bieżąco w razie zmiany położenia potencjometru przepływomierza. Ale tak średnio chodzi mi o zmniejszenie napięcia o 1V. Tylko musisz mnie Maciek nakierować co do czego, jaki potencjometr kupić itd
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
To na szybko policzyłem że potrzebujesz potencjometru 5k ohm: http://allegro.pl/potencjometr-liniowy- ... 89371.html
Przekaźnik samochody z podstawką: http://allegro.pl/przekaznik-samochodow ... 39856.html
Tylko do przekaźnika podłącz do 85 plus z elektrozaworu lpg (niebieski kabel na elektrozaworze) a masę do 86 (czarny) bo jeśli w tej podstawce będzie dioda zabezpieczająca to bo odwrotnie będzie robić zwarcie.
W załączniku masz schemat jak to podłączyć.
I nie ponoś klapy do góry, gdy na potencjometrze będzie miał ustawiony mały opór (maksymalne zmniejszanie napięcia), bo możesz spalić któryś z potencjometrów.
Ale i tak lepiej aby zaczął od wyregulowanie lpg i benzyny bo te silniki zazwyczaj nie sprawiają aż takich kłopotów.
Przekaźnik samochody z podstawką: http://allegro.pl/przekaznik-samochodow ... 39856.html
Tylko do przekaźnika podłącz do 85 plus z elektrozaworu lpg (niebieski kabel na elektrozaworze) a masę do 86 (czarny) bo jeśli w tej podstawce będzie dioda zabezpieczająca to bo odwrotnie będzie robić zwarcie.
W załączniku masz schemat jak to podłączyć.
I nie ponoś klapy do góry, gdy na potencjometrze będzie miał ustawiony mały opór (maksymalne zmniejszanie napięcia), bo możesz spalić któryś z potencjometrów.
Ale i tak lepiej aby zaczął od wyregulowanie lpg i benzyny bo te silniki zazwyczaj nie sprawiają aż takich kłopotów.
Dzięki wielkie Maciek
Co do regulacji już nic więcej nie mogę zrobić, tylko przestawienie potencjometru sprawia że silnik pięknie pracuje tylko na pb lub lpg.
Z racji, że elektryki jestem laik konkretny, gdyż się tym zbytnio nie interesuje, chcę się zapytać czy dobrze interpretuje schemat by później nie było kiszki. A więc co do podłączenia przekaźnika pod zasilanie zaworu to rozumiem, 30 to masa, 80 pod prawy pin potencjometru, środkowy pin potencjometru do 2 pinu przepływomierza (3 pin potencjometru pusty? ) i najpierw próbować z rozkręconym potencjometrem, a później stopniowo zmniejszać, aby nie spalić potencjometru przepływomierza. Dobrze interpretuję ?
Co do regulacji już nic więcej nie mogę zrobić, tylko przestawienie potencjometru sprawia że silnik pięknie pracuje tylko na pb lub lpg.
Z racji, że elektryki jestem laik konkretny, gdyż się tym zbytnio nie interesuje, chcę się zapytać czy dobrze interpretuje schemat by później nie było kiszki. A więc co do podłączenia przekaźnika pod zasilanie zaworu to rozumiem, 30 to masa, 80 pod prawy pin potencjometru, środkowy pin potencjometru do 2 pinu przepływomierza (3 pin potencjometru pusty? ) i najpierw próbować z rozkręconym potencjometrem, a później stopniowo zmniejszać, aby nie spalić potencjometru przepływomierza. Dobrze interpretuję ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Czy pomoże to nie obiecuje sam trochę wątpię w działanie tego rozwiązania.
A schemat źle czytasz, te dwa pionowe rezystory musiałem dorysować, bo to potencjometr przepływomierza i potrzebny był aby zobaczyć wynik obniżania napięcia.
W załączniku dałem to co ty potrzebujesz. Najlepiej jak zbudujesz to daj zdjęcia zanim zamontujesz.
A schemat źle czytasz, te dwa pionowe rezystory musiałem dorysować, bo to potencjometr przepływomierza i potrzebny był aby zobaczyć wynik obniżania napięcia.
W załączniku dałem to co ty potrzebujesz. Najlepiej jak zbudujesz to daj zdjęcia zanim zamontujesz.
Więc tak, dziś to wszystko zamontowałem, ustawiłem na wolnych obrotach 1.1V i auto chodzi w końcu poprawnie na gazie i benzynie bez podpartej przepustnicy i włączającym się stycznikiem biegu jałowego, jeszcze muszę delikatnie przestawić potencjometr i doregulować parownik i będzie cacy, auto trzyma 950 obr tak jak powinnno, nic nie faluje i nie ma takiej sytuacji jak na filmiku na początku tematu. Więc wielkie podziękowania dla Ciebie Maćku, okazałeś się bardzo pomocny, a schemat jest poprawny Nie wiem dlaczego taka sytuacja u mnie występowała, ale problem rozwiązany. Jeszcze raz dzięki