[B3 6A] wskaźnik temperatury- pytanie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 148
- Rejestracja: 07 sty 2007, 11:09
- Lokalizacja: Tychy
[B3 6A] wskaźnik temperatury- pytanie
witam, koledzy mam pytanie: dotyczy często poruszanego tematu- wskaźnika temperatury: nie wskazuje mi kompletnie nic. Rozebrałem zegary przeczyscilem luty, ścieżki itp ... sprawdziłem nawet czujnik temperatury- wszystko wygląda OK. i tu moje pytanie czy ten regulator napięcia który jest w liczniku jest do obu zegarów? w sensie do wskaźnika paliwa i temperatury? czyściłem styki i nic nie pomogło. ale sądze ze nie jest uszkodzony bo paliwo wskazuje normalnie ... skonczyły mi sie juz pomysly a jazda bez tego jest troche uciazliwa ... dodam ze wskaźnik pracuje lekko bez oporów (dla pewnosci przesmarowałem go nieco). wczoraj po założeniu i jeździe próbnej podniósł sie nieco po czym opadł ... koledzy macie jakies pomysly co dalej sprawdzic? z góry dzięki za pomoc.
Ostatnio zmieniony 28 gru 2007, 20:03 przez audi_sport, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 148
- Rejestracja: 07 sty 2007, 11:09
- Lokalizacja: Tychy
Podepnę się do tematu. Jakiś czas temu zdechł mi wskaźnik temperatury. A przynajmniej tak mi się wydawało. Podczas codziennej eksploatacji wskazówka ani drgnęła. Dziś jadąc do pracy stałem sobie w gigantycznych korkach (forumowicze z Łodzi na pewno wiedzą co jest grane). W pewnym momencie załączył się wiatrak chłodnicy. Spoglądam na wskaźnik temperatury, a tam 70 stopni! Wygląda więc na to, że wskaźnik działa powyżej pewnej temperatury. Czyżby czujnik temperatury był walnięty? A może tak zaświniony, że aż się odizolował termicznie? Ewentualnie wskazówka natrafiła na jakiś opór?
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
nie wiem czemu od razu wszyscy rozbieraja liczniki i biorą sie za robotę od d... strony. Gdy nie ma wskazań temperatury po 1 sciągamy wtykę z czujnika temperatury silnika i zwieramy piny do masy - jesli czujnik pójdzie do max to jest ok, zwarcie innego pina do masy zapali kontrolkę przegrzania silnika. Jesli wskaźnik nie pójdzie do max wtedy szukamy awarii na linii wiązka elektryczna licznik!
Czy rezystancja szarego czujnika w ABK ma być taka sama jak niebieskiego , czy inna ?
Nie chcę mnożyć nowych tematów a nigdzie o charakterystyce szarego czuj. nie mogę znaleźć.
Niebieski na gorącym silniku ma ok 200 omów , na zimnym rano - ponad 3300 omów i wygląda , że jest ok.
Natomiast zaniżający wskaźnik temp. na desce skłonił mnie do szukania "winnych". Ustaliłem , że kiedy niebieski ma 3kOmy , szary ma 9k.
Czy to normalne , czy coś z nim nie teges ?
Nie chcę mnożyć nowych tematów a nigdzie o charakterystyce szarego czuj. nie mogę znaleźć.
Niebieski na gorącym silniku ma ok 200 omów , na zimnym rano - ponad 3300 omów i wygląda , że jest ok.
Natomiast zaniżający wskaźnik temp. na desce skłonił mnie do szukania "winnych". Ustaliłem , że kiedy niebieski ma 3kOmy , szary ma 9k.
Czy to normalne , czy coś z nim nie teges ?
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
Drogi kolego miałem ten sam proble i radzę wymień sobie czujmik temperatury to jest ten pierwszy od strony głowicy na wtyczkę o kształcie tapeza a i jeszce jedno naie kupuj w sklepie zaminnika bo one nie działają poprawnie i ja w ten sposób spaliłem układ w zegarach bo nowy czujnik zrobił zwarcie... Pozdrawiam...
>Darecki
Widzisz no właśnie nie wiem. Zakładam ,że teoretycznie możliwe jest zastosowanie 2 czujników o podobnej charakterystyce w celu odseparowania urządzeń od siebie. W tym przypadku komputer od układu pomiarowo-sygnalizacyjnego. Miałoby to sens ,dwa urządzenia nie korzystają z tego samego czujnika i jest git
>Norbi
Jakoś mi się wydaje , że pierwszy od strony głowicy jest niebieski 2pinowy/do sterownika , a drugi 3pinowy/do wskaźnika ?
Widzisz no właśnie nie wiem. Zakładam ,że teoretycznie możliwe jest zastosowanie 2 czujników o podobnej charakterystyce w celu odseparowania urządzeń od siebie. W tym przypadku komputer od układu pomiarowo-sygnalizacyjnego. Miałoby to sens ,dwa urządzenia nie korzystają z tego samego czujnika i jest git
>Norbi
Jakoś mi się wydaje , że pierwszy od strony głowicy jest niebieski 2pinowy/do sterownika , a drugi 3pinowy/do wskaźnika ?