Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 6A] wskaźnik temperatury- pytanie

ODPOWIEDZ
audi_sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 148
Rejestracja: 07 sty 2007, 11:09
Lokalizacja: Tychy

[B3 6A] wskaźnik temperatury- pytanie

Post autor: audi_sport » 28 gru 2007, 17:38

witam, koledzy mam pytanie: dotyczy często poruszanego tematu- wskaźnika temperatury: nie wskazuje mi kompletnie nic. Rozebrałem zegary przeczyscilem luty, ścieżki itp ... sprawdziłem nawet czujnik temperatury- wszystko wygląda OK. i tu moje pytanie czy ten regulator napięcia który jest w liczniku jest do obu zegarów? w sensie do wskaźnika paliwa i temperatury? czyściłem styki i nic nie pomogło. ale sądze ze nie jest uszkodzony bo paliwo wskazuje normalnie ... skonczyły mi sie juz pomysly a jazda bez tego jest troche uciazliwa ... dodam ze wskaźnik pracuje lekko bez oporów (dla pewnosci przesmarowałem go nieco). wczoraj po założeniu i jeździe próbnej podniósł sie nieco po czym opadł ... koledzy macie jakies pomysly co dalej sprawdzic? z góry dzięki za pomoc.
Ostatnio zmieniony 28 gru 2007, 20:03 przez audi_sport, łącznie zmieniany 1 raz.

master72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 18 lut 2007, 20:47
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: master72 » 28 gru 2007, 17:51

dotknij kablem (idącym od czujnika do wskaźnika do masy) , jeżeli wskazówka się wychyli to czujnik do wymiany , jeżeli nie to albo wskaźnik , albo przewód ..

audi_sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 148
Rejestracja: 07 sty 2007, 11:09
Lokalizacja: Tychy

Post autor: audi_sport » 28 gru 2007, 18:03

jeszcze takie pytanko ktory czujnik w moim silniku 6A odpowiada za sygnał idący do zegarów? w sensie chodzi mi o dokladna lokalizacje. Nie daje mi to spokoju ide zaraz do garazu :P

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 28 gru 2007, 19:59

stabilizator napięcia odpowiada za wsk paliwa i temp
może być jakieś uszkodzenie ścieżki licznika, wskażnika lub czujnika...
wsadz wskażnik temp na miejsce wskaznika paliwa i sprawdz czy się podnosi wskazówka

Awatar użytkownika
SCK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 194
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:41
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: SCK » 17 mar 2008, 10:59

Podepnę się do tematu. Jakiś czas temu zdechł mi wskaźnik temperatury. A przynajmniej tak mi się wydawało. Podczas codziennej eksploatacji wskazówka ani drgnęła. Dziś jadąc do pracy stałem sobie w gigantycznych korkach (forumowicze z Łodzi na pewno wiedzą co jest grane). W pewnym momencie załączył się wiatrak chłodnicy. Spoglądam na wskaźnik temperatury, a tam 70 stopni! Wygląda więc na to, że wskaźnik działa powyżej pewnej temperatury. Czyżby czujnik temperatury był walnięty? A może tak zaświniony, że aż się odizolował termicznie? Ewentualnie wskazówka natrafiła na jakiś opór?

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 18 mar 2008, 06:52

nie wiem czemu od razu wszyscy rozbieraja liczniki i biorą sie za robotę od d... strony. Gdy nie ma wskazań temperatury po 1 sciągamy wtykę z czujnika temperatury silnika i zwieramy piny do masy - jesli czujnik pójdzie do max to jest ok, zwarcie innego pina do masy zapali kontrolkę przegrzania silnika. Jesli wskaźnik nie pójdzie do max wtedy szukamy awarii na linii wiązka elektryczna licznik! ;-)

4pietro4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 07 mar 2008, 10:03
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: 4pietro4 » 19 mar 2008, 11:34

Czy rezystancja szarego czujnika w ABK ma być taka sama jak niebieskiego , czy inna ?
Nie chcę mnożyć nowych tematów a nigdzie o charakterystyce szarego czuj. nie mogę znaleźć.
Niebieski na gorącym silniku ma ok 200 omów , na zimnym rano - ponad 3300 omów i wygląda , że jest ok.
Natomiast zaniżający wskaźnik temp. na desce skłonił mnie do szukania "winnych". Ustaliłem , że kiedy niebieski ma 3kOmy , szary ma 9k.
Czy to normalne , czy coś z nim nie teges ?

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 19 mar 2008, 20:38

jeśli parametry tych dwóch czujników miały by być takie same to po co robili by dwa kolory, i po co 2 jeśli wystarczył by 1 do wszystkiego. Niestety nie wiem jakie mają być wartości w omach dla poszczególnych temperatur.

norbi79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 29 lut 2008, 20:40
Lokalizacja: olkusz

Post autor: norbi79 » 27 mar 2008, 18:45

Drogi kolego miałem ten sam proble i radzę wymień sobie czujmik temperatury to jest ten pierwszy od strony głowicy na wtyczkę o kształcie tapeza a i jeszce jedno naie kupuj w sklepie zaminnika bo one nie działają poprawnie i ja w ten sposób spaliłem układ w zegarach bo nowy czujnik zrobił zwarcie... Pozdrawiam...

4pietro4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 07 mar 2008, 10:03
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: 4pietro4 » 28 mar 2008, 13:45

>Darecki
Widzisz no właśnie nie wiem. Zakładam ,że teoretycznie możliwe jest zastosowanie 2 czujników o podobnej charakterystyce w celu odseparowania urządzeń od siebie. W tym przypadku komputer od układu pomiarowo-sygnalizacyjnego. Miałoby to sens ,dwa urządzenia nie korzystają z tego samego czujnika i jest git :)
>Norbi
Jakoś mi się wydaje , że pierwszy od strony głowicy jest niebieski 2pinowy/do sterownika , a drugi 3pinowy/do wskaźnika ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl