Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4] 1.9 TDI 1Z - Jaki kupić alternator?

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 15 lut 2013, 05:18

Cena oryginalnego alternatora firmy Bosch jest bardzo wysoka, można by kilka opli kupić za to :-)

bendzi40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 04 gru 2008, 20:42
Lokalizacja: Świebodzice

Post autor: bendzi40 » 18 lut 2013, 21:07

ladowanie było 17,8 :shock:
14,5 na wyłaczonym :oops:
jest nowy 14,4 i 13,5 ;-)

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 13 lip 2015, 13:30

Witam u mnie siedzi 120A mam klimę grzane siodełka webasto elektrykę to tez taki zakupie bo swój pożyczyłem koledze bo do pl jechał a ja w Niemczech muszę poszukać sobie.

[ Dodano: 2015-07-13, 13:30 ]
http://www.ebay.de/itm/LICHTMASCHINE-VW ... 3a5bda7a04

Elvis_Presley
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 28 mar 2010, 19:25
Lokalizacja: Aalborg

B4 1Z wymiana alternatora

Post autor: Elvis_Presley » 15 gru 2016, 20:09

Witam :-)

Mam zamiar założyć alternator po regeneracji do mojego 1.9 TDI 1Z. Nie znalazłem na forum jakiegoś kompletnego opisu całej operacji wiec chciałem zapytać o kilka rzeczy:

1. Czy alternator trzyma się tylko na tych dwóch śrubach nasadowych 13", czy jest jeszcze coś co należy odkręcić?

2. Kabel od akumulatora - czy żeby go zdemontować należy odkręcić osłonę alternatora(chodzi mi o tą na trzech śrubach)?

3. Czy do zrzucenia alternatora trzeba demontować również pasek? Jak wymieniałem rozrząd to miałem straszny problem z założeniem go, dlatego pytam ;-)

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 gru 2016, 20:16

Elvis_Presley, słabo szukasz https://audi80.pl/topics101/b4-abk-r ... t75921.htm
A takich rzeczy jak odpięcie przewodu to nawet nikt nie opisuje bo to logiczne tak samo jak demontaż(a właściwie poluzowanie) paska i nie proszę nie pisz że to tak trudna rzecz i ciężko złożyć. Fakt że w tdi jest ciut gorzej.

https://cse.google.com/cse?cx=partner-p ... gsc.page=1

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 16 gru 2016, 19:05

Elvis_Presley,

1. Tylko te dwie "trzynastki";

2. Kabel do aku jest przykręcany na zewnątrz alternatora (klucz 13), tak samo jak przewód wzbudzenia (klucz 8) i wsuwka zacisku DF altka.

3. Jak nie masz klimy to bezproblemowo luzujesz pasek. Musisz odkręcić poduszkę przednią z podstawą i element w którym ona pracuje - dostęp do napinacza to wtedy bajka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl