Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 13 gru 2016, 23:28

Mam jeszcze taką zagwozdkę czy po każdym włączeniu zapłonu przepustnica (zawór wolnych obrotów) powinno pracować (słychać, że coś w środku się ustawia) ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 14 gru 2016, 00:10

Z tego co pamiętam to tak.

xenon112233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 16 gru 2016, 06:32

Prerobka elementow wiazki ecu z 1.8t aeb 99 pod 1.8 adr 98

Post autor: xenon112233 » 16 gru 2016, 19:34

Czesc, przegladalem owy temat i rozne inne i niestety nie znalazlem (lub znalazlem nieaktualne linki/ informacje nie byly dla mnie dostatecznie czytelne(z calym szacunkiem)) schematow ecu silnikow 1.8adr i 1.8t aeb lub instrukcji jak polaczyc rozne kabelki tak, by wszystko dzialalo jak trzeba.
Prawdopodobnie max do jutra przeloze wszystkie elementy mechaniczne i chce juz uruchomic silnik.
Sprawa wyglada nastepujaco - kupilem kompletnego dawce z silnikiem 1.8t aeb z 99r i zdemontowalem juz z niego kompletna wiazke jednak jest w niej kilka niewielkich brakow i pomyslalem zeby przerobic elementy wiacki w okolicy ecu zamiast przekladac komplet.
Mam takze pytanie - niektore kabelki kostek wpinanych do grodzi sie dubluja i chcialem sie zapytac czy jesli polaczyl bym owe kabelki 2 roznych wiazek w sposob przypadkowy to czy nic zlego sie nie stanie?
Podchodzac do tego logicznie, wydaje mi sie, ze nikt bez powodu nie przeplatal by przez kostki 2 kabelkow o tych samych kolorach i srednicach ale mozliwe ze tak nie jest.
W obu ecu istnieja tak samo wygladajace z zewnatrz 2 wtyki na 2 szerokie kostki, rozmieszczenie pinow w ow kostkach rozni sie kolejnoscia.
Jestem w stanie zaplacic za pomocne informacje lub tez obiecac jakis ekwiwalent. ;)
Pozdrawiam.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 16 gru 2016, 20:10

xenon112233, z twojego opis trudno mi zrozumieć co masz i co chcesz zrobić. Chcesz wiązkę z ADRa dać do AEBa czy odwrotnie?

xenon112233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 16 gru 2016, 06:32

Post autor: xenon112233 » 17 gru 2016, 14:27

Juz tlumacze- elementy wiazki wewnetrznej wystajacej z grodzi ktora byla podpieta do komputera z adra chce przerobic tak, bym mogl podpiac kostki( a w zasadzie element wiazki podpietej do ecu)
sterownika silnika aeb.
Robie przekladke adr-a na aeb i nie chce wymieniac calej kompletnej wiazki tylka przerobic elementy tej, ktora posiadam.
Notabene kabelkow jest taka sama ilosc tylko roznia sie 2 lub 3 kabelki.
Doprecyzowyjac - montuje silnik aeb i mam problem z podpieciem jego kompa do kostek wystajacych z grodzi bo maja inny ksztalt.
Pozdrawiam.

[ Dodano: 2016-12-17, 14:27 ]
Mam jeszcze pytanie - czy jesli uda mi sie przerobic to co chce przerobic to czy bede musial cos w skrzynce z bezpiecznikami/przekaznikami, czy wszystko zostanie na swoim miejscu?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 18 gru 2016, 23:34

Chcesz dać wiązkę silnika z AEBa? Czy chcesz przerabiać wiązkę leżącą na silnika z ADRa aby wpiąć do AEBa?

Z tego co kojarzę z forum to łączenie wiązki silnika z wiązką kabiny jest niemal identyczne w obu przypadkach.

xenon112233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 16 gru 2016, 06:32

Post autor: xenon112233 » 19 gru 2016, 13:04

Nie zdemontowalem jeszcze wiazki tzw. wewnetrznej* pozostalej po adr-rze (z grodzi wystaja 4 kostki, do ktorych wpina sie 4 kostki wiazki silnika). Wyglad owych kostek z aeba i adra sie rozni i nie ma mozliwosci ich polaczenia p&p* wiec zamiast wyciagac wiazke wewnetrzna pozostala po adr-rze i wymieniac na kompletna wiazke z dawcy , chce wykorzystac kostki z ecu, ktore wymontowalem razem z silnikiem (adr) i polaczyc ich kabelki z kostkami ecu z aeb-a. Ilosc kabelkow w tych kostkach jest taka sama tylko 3 kabelki roznia sie kolorami i potrzebuje jakiejs porady lub schematu by to polaczyc.
Dzieki za odpowiedz.
Pozdrawiam.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 19 gru 2016, 15:16

Jakbyś sprawdził miernikiem albo najpierw po kolorach gdzie idą te przewody o które pytasz to by było jaśniej. W internecie nie widziałem dokładanych schematów do ADRa, nawet do AEBa na 4 kostkach ECU jest nie do znalezienia.

xenon112233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 16 gru 2016, 06:32

Post autor: xenon112233 » 19 gru 2016, 15:33

Kurcze.. wlasnie tez juz szukam kilka dni i nic, a spece od elektroniki sie nie chca tego podjac.
No nic biore miernik w dlon i bede sprawdzac.. ;)
Pozdrawiam.

MateuszAudi23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 12 lis 2016, 11:52

Post autor: MateuszAudi23 » 20 gru 2016, 23:21

Czy silnik 1.8 ADR z Audi A4 B5 Avant, 1996 r. jest przystosowany do założenia turbiny z 150 lub 180 konnych jednostek napędowych?

xenon112233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 16 gru 2016, 06:32

Post autor: xenon112233 » 21 gru 2016, 01:30

Z tego co wiem to nie posiada kutych tlokow, moge sprawdzic czy sruby mocujace kolektor wydechowy sa rozmieszczone tak samo.
Dolot na pewno.tez by trzeba bylo zamontowac z 1.8t ale Ty pytasz o przystosowanie silnika takze moim zdaniem nie.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 21 gru 2016, 09:06

Przykręcić osprzęt od turbo się da. Kiedyś mierzyłem kanały dolotowe głowicy AEB i AGNa (ten drugi 1.8 bez turbo) i AGN ma mniejsze.
Do tego stopień sprężania jest za duży jak na doładowanie powyżej 0,5 bara. Słyszałem też że turbo ma zawory zrobione z twardszych stopów.

xenon112233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 16 gru 2016, 06:32

Post autor: xenon112233 » 21 gru 2016, 16:08

Mam pytanie dotyczace immobilizera - czy jesli zrobie przerobke kabelkow w kostkach wychodzacych z grodzi(polaczenie ECU z wiazka wewnetrzna) i wymienie tylko ECU, bez wymiany kompletnej wiazki, tylko wiazke silnika to czy bede musial kasowac immo? i tu moje kolejne pytanie - czy w silnikach* adr i aeb immobilizery znajdowaly sie w tych samych miejscach? Jesli tak to jakie to dokladnie miejsca?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 21 gru 2016, 16:43

Immo jest w ECU. Zależy jak masz wyłączone jeśli masz wyłączone w pamięci ECU albo zamontowany emulator w środku to po wymianie immo nie pozwoli ci odpalić na dłużej jak 2 sekundy.
Jeśli masz emulator podłączony do wiązki to wyłączy immo też po wymianie ECU.

xenon112233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 16 gru 2016, 06:32

Post autor: xenon112233 » 22 gru 2016, 18:24

Aaha :), dzieki za odpowiedz )
Zalezy mi jeszcze na informacji czy jesli kupie taki emulator i dlacze go do wiazki, w ktorej jest immobiliser/y w roznych jej elementach i podepne komputer, ktory jest przystosowany do innego immobilisera to czy ten emulator wylaczy "wszystkie te immobilizery".
Tak jak pisalem wczesniej w temacie wiazka wewnetrzna^ zostaje, tylko wiazka silnika bedzie przerobiona.
Zalezy mi jeszcze na informacji czy duzo jest zabawyz tym emulatorem czy po prostu wpina sie do niego juz istniejace kostki na gotowo.
Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl