można tyle że dobrze by było mieć lampę z regulacją kąta i ustawiać na znak na kole pasowympawslaw1601 pisze:Można ustawić zapłon korzystając jedynie z lampy stroboskopowej?
[2.3 NG] Jak ustawić zapłon. Ustawienie zapłonu / rozrządu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Musisz mieć jakiś punkt odniesienia do lampy bo tak nie będziesz miał jak poświecić.
Od biedy można sobie zrobić dodatkowy znaczek na kole pasowym z przodu. Można prosto policzyć ile centymetrów od 0 będzie dany kąt. Tylko trzeba zmierzyć obwód koła, podzielić przez 360 i później pomnożyć przez dany kąt. I wyjdzie jak daleko po obwodzie od 0 jest dany kąt.
Co do mierzenia obwodu to lepiej zmierzyć średnicę koła i z promienia wyliczyć średnicę.
Od biedy można sobie zrobić dodatkowy znaczek na kole pasowym z przodu. Można prosto policzyć ile centymetrów od 0 będzie dany kąt. Tylko trzeba zmierzyć obwód koła, podzielić przez 360 i później pomnożyć przez dany kąt. I wyjdzie jak daleko po obwodzie od 0 jest dany kąt.
Co do mierzenia obwodu to lepiej zmierzyć średnicę koła i z promienia wyliczyć średnicę.
Witajcie! Wszystko ładnie pięknie wyjaśnione lecz niemogę znaleść jednej ważnej rzeczy,mianowicie :
Po zwarciu pinów w obd1 podnoszą sie troszke obroty -wtedy ustawiam stroboskopem na 15 stopni ,wszystko sie zgadza zaplon jest ustawiony na 15 stopniach lecz do momentu zgaszenia,pozniej po ponownym odpaleniu sprawdzam lampą i juz jest na zero ustawione przy tych samych obrotach...
Więc czy to tak ma być? Bo jeśli znowu zrobie zworke to widze jest ustawione na 15stopni ,czy po zworce dopiero pokazuje prawidlowe ustawienie?czy po ustawieniu juz zawsze powinno byc 15stopni bez znaczenia czy zrobie ta zworke czy nie? oczywiscie na tych samych jałowych obrotach i na rozgrzanym silniku.
Po zwarciu pinów w obd1 podnoszą sie troszke obroty -wtedy ustawiam stroboskopem na 15 stopni ,wszystko sie zgadza zaplon jest ustawiony na 15 stopniach lecz do momentu zgaszenia,pozniej po ponownym odpaleniu sprawdzam lampą i juz jest na zero ustawione przy tych samych obrotach...
Więc czy to tak ma być? Bo jeśli znowu zrobie zworke to widze jest ustawione na 15stopni ,czy po zworce dopiero pokazuje prawidlowe ustawienie?czy po ustawieniu juz zawsze powinno byc 15stopni bez znaczenia czy zrobie ta zworke czy nie? oczywiscie na tych samych jałowych obrotach i na rozgrzanym silniku.