Witam.
Posiadam starą instalację LPG Stag 2l w której popsuł się kontroler sondy lambda i chcę zmienić na Stag 100.
Czy może mi ktoś wyjaśnić podłączenie 3 kabli: żółty, zielony i białozielony?
Ad1.
W instrukcji Żółty i białozielony idzie do wtryskiwacza obok jest ''funkcja przekaźnika -emulator wtrysk '' o co chodzi ?
Ad2. Żółty i zielony idzie do +12V komputera a obok ''funkcja przekaźnika-kasowanie pamięci'
o co chodzi ?
[B4 2.0 ABT] Zakładanie Stag 100: podłączenie do wtrysku i k
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Ten kabel wpinasz jako odcięcie wtrysku. Teraz masz pewnie na przekaźniku uniwersalnym sterowanym po załączeniu zaworów LPG. Możesz zostawić jak masz teraz ale nie będziesz miał funkcji nakładania podawania benzyny i gazu jednocześnie dla płynniejszego przełączania na lpg. Chociaż w ABT nie jest to zbyt potrzebne bo i tak przełączenie jest płynne bo gaz jest podawany przy wtrysku.rawilk27 pisze: W instrukcji Żółty i białozielony idzie do wtryskiwacza obok jest ''funkcja przekaźnika -emulator wtrysk '' o co chodzi ?
To musiałbyś poprowadzić do ECU benzyny. To pomaga na problem rozstrajania się benzyny od jazdy na gazie. Jak nie będziesz miał tego problemu to nie musisz podłączać. Nawet można zrobić sobie przy ECU benzyny bez użycia staga.rawilk27 pisze: W instrukcji Żółty i białozielony idzie do wtryskiwacza obok jest ''funkcja przekaźnika -emulator wtrysk '' o co chodzi ?
Czyli do jednego kabla który steruje wtryskiwaczem lutuję biało zielony, odcinam kabel zas. lutuję żółty a między nimi lutuję rezystor 200 Ohm ?maciek889 pisze:Ten kabel wpinasz jako odcięcie wtrysku. Teraz masz pewnie na przekaźniku uniwersalnym sterowanym po załączeniu zaworów LPG. Możesz zostawić jak masz teraz ale nie będziesz miał funkcji nakładania podawania benzyny i gazu jednocześnie dla płynniejszego przełączania na lpg. Chociaż w ABT nie jest to zbyt potrzebne bo i tak przełączenie jest płynne bo gaz jest podawany przy wtrysku.
Obecnie nie mam problemów z rozjazdem mapy, obroty nie falują.maciek889 pisze:To musiałbyś poprowadzić do ECU benzyny. To pomaga na problem rozstrajania się benzyny od jazdy na gazie. Jak nie będziesz miał tego problemu to nie musisz podłączać. Nawet można zrobić sobie przy ECU benzyny bez użycia staga.
Może to kolega trochę rozjaśnić co gdzie i z czym w razie jeśli będą dziwne zachowania silnika po zmianie staga 21 na 100.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Tak, będziesz widział gdzie było wpięte po poprzedniej instalacji. Możesz bez rezystora, ABT nie zauważy odcięcia wtryskiwacza. To jest potrzebne aby kontrolka check engine sie nie zapalał.rawilk27 pisze: Czyli do jednego kabla który steruje wtryskiwaczem lutuję biało zielony, odcinam kabel zas. lutuję żółty a między nimi lutuję rezystor 200 Ohm ?
W tym temacie masz typowy opis symptomów i jego rozwiązanie: https://audi80.pl/topics80/b4-abt-lp ... t41152.htm