Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Zakładanie Stag 100: podłączenie do wtrysku i k

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
rawilk27
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 10 paź 2013, 14:09

[B4 2.0 ABT] Zakładanie Stag 100: podłączenie do wtrysku i k

Post autor: rawilk27 » 19 gru 2016, 21:21

Witam.
Posiadam starą instalację LPG Stag 2l w której popsuł się kontroler sondy lambda i chcę zmienić na Stag 100.

Czy może mi ktoś wyjaśnić podłączenie 3 kabli: żółty, zielony i białozielony?

Ad1.
W instrukcji Żółty i białozielony idzie do wtryskiwacza obok jest ''funkcja przekaźnika -emulator wtrysk '' o co chodzi ?

Ad2. Żółty i zielony idzie do +12V komputera a obok ''funkcja przekaźnika-kasowanie pamięci'
o co chodzi ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 19 gru 2016, 22:46

rawilk27 pisze: W instrukcji Żółty i białozielony idzie do wtryskiwacza obok jest ''funkcja przekaźnika -emulator wtrysk '' o co chodzi ?
Ten kabel wpinasz jako odcięcie wtrysku. Teraz masz pewnie na przekaźniku uniwersalnym sterowanym po załączeniu zaworów LPG. Możesz zostawić jak masz teraz ale nie będziesz miał funkcji nakładania podawania benzyny i gazu jednocześnie dla płynniejszego przełączania na lpg. Chociaż w ABT nie jest to zbyt potrzebne bo i tak przełączenie jest płynne bo gaz jest podawany przy wtrysku.
rawilk27 pisze: W instrukcji Żółty i białozielony idzie do wtryskiwacza obok jest ''funkcja przekaźnika -emulator wtrysk '' o co chodzi ?
To musiałbyś poprowadzić do ECU benzyny. To pomaga na problem rozstrajania się benzyny od jazdy na gazie. Jak nie będziesz miał tego problemu to nie musisz podłączać. Nawet można zrobić sobie przy ECU benzyny bez użycia staga.

rawilk27
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 10 paź 2013, 14:09

Post autor: rawilk27 » 20 gru 2016, 14:43

maciek889 pisze:Ten kabel wpinasz jako odcięcie wtrysku. Teraz masz pewnie na przekaźniku uniwersalnym sterowanym po załączeniu zaworów LPG. Możesz zostawić jak masz teraz ale nie będziesz miał funkcji nakładania podawania benzyny i gazu jednocześnie dla płynniejszego przełączania na lpg. Chociaż w ABT nie jest to zbyt potrzebne bo i tak przełączenie jest płynne bo gaz jest podawany przy wtrysku.
Czyli do jednego kabla który steruje wtryskiwaczem lutuję biało zielony, odcinam kabel zas. lutuję żółty a między nimi lutuję rezystor 200 Ohm ?
maciek889 pisze:To musiałbyś poprowadzić do ECU benzyny. To pomaga na problem rozstrajania się benzyny od jazdy na gazie. Jak nie będziesz miał tego problemu to nie musisz podłączać. Nawet można zrobić sobie przy ECU benzyny bez użycia staga.
Obecnie nie mam problemów z rozjazdem mapy, obroty nie falują.
Może to kolega trochę rozjaśnić co gdzie i z czym w razie jeśli będą dziwne zachowania silnika po zmianie staga 21 na 100.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 20 gru 2016, 15:39

rawilk27 pisze: Czyli do jednego kabla który steruje wtryskiwaczem lutuję biało zielony, odcinam kabel zas. lutuję żółty a między nimi lutuję rezystor 200 Ohm ?
Tak, będziesz widział gdzie było wpięte po poprzedniej instalacji. Możesz bez rezystora, ABT nie zauważy odcięcia wtryskiwacza. To jest potrzebne aby kontrolka check engine sie nie zapalał.

W tym temacie masz typowy opis symptomów i jego rozwiązanie: https://audi80.pl/topics80/b4-abt-lp ... t41152.htm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl