Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8S JN] Brak iskry

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 wrz 2016, 14:52

gawri456, jakieś dziwne te pomiary
opór cewki pierwotnej: 0.5 - 1.5 omów
opór cewki wtórnej: 3 000 - 8 000 omów

A przypadkiem nie pada kostka stacyjki?

gawri456
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 30 sie 2016, 10:05
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gawri456 » 18 wrz 2016, 15:10

Do stacyjki również się dobierałem. Kable są sztywne, podejrzewam, że ze starosci. Ale nie są popękane .

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 wrz 2016, 15:30

gawri456 pisze:Kable są sztywne, podejrzewam, że ze starosci. Ale nie są popękane .
to nie chodzi kolego o sztywne a nie popękane kable tylko o samą stacyjkę w środku a tego nie zobaczysz gołym okiem, no czasem widać pęknięcia przy sprężynce odbijającej ale nie zawsze.

gawri456
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 30 sie 2016, 10:05
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gawri456 » 18 wrz 2016, 15:32

czyli jak sprawdzić stacyjkę?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 wrz 2016, 15:36

gawri456 pisze:czyli jak sprawdzić stacyjkę?
no zasilanie cewki idzie przez stacyjkę no i ja bym tam najpierw zajrzał. Jka masz to najlepiej podmianką od kogoś.

ps już wiem skąd masz te dziwne dane na cewce bo kolego mierzyłeś na włączonym zapłonie ;-)

gawri456
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 30 sie 2016, 10:05
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gawri456 » 23 wrz 2016, 19:06

Zmierzyłem rezystancję na wyłączonym zapłonie :)
Na zaciskach 15 i 1 rezystancja wyniosła ok 19 ohm.
Na wyjściu WN do kopułki wyszło 7,9 Kohm

czyli wychodzi na to że za duży opór jest na cewce?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 23 wrz 2016, 21:25

gawri456 pisze:zyli wychodzi na to że za duży opór jest na cewce?
no troszkę szczególnie na uzwojenie pierwotnym pytanie tylko czy to może być powodem tego ze iskra się pojawia i znika mysli_

gawri456
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 30 sie 2016, 10:05
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gawri456 » 24 wrz 2016, 03:39

Popatrzę jeszcze raz na kostke staacyjki. Poczyszcze styki itd. Zobaczymy co z tego wyjdzie xd nienawidze gdy usterka sama sie naprawia. Bo nie wiadomo co sie stalo i kiedy znow yebnie...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 24 wrz 2016, 08:15

gawri456, wiem takie rzeczy ciężko namierzyć

gawri456
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 30 sie 2016, 10:05
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gawri456 » 01 lis 2016, 17:05

Witam, temat powrócił, teraz już zdechła na amen. Nie ma iskry. Zmieniona kostka stacyjki, zmieniałem cewkę, kopułkę, palec i dalej nic. Sprawdzałem Halla, przy kręceniu aparatem napięcie na środkowym pinie pojawia się i znika, więc wydaje się sprawny.
Jednak po zwarciu środkowego pinu z kostki halla do masy iskra przeskakuje, wtrysk podaje paliwo.
Dodam że audi miało zamontowany alarm, myślałem ze to jego wina, jednak nigdzie nie ma centralki a wszystkie kable (dioda,syrena,czujniki) są ucięte, więc to raczej nie to.
Gdzie dalej szukać?

vwiater
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 12 paź 2016, 12:09

Post autor: vwiater » 20 gru 2016, 22:11

Kolego rozwiązałeś swój problem? Ja mam podobny w B3 1.8 PM tyle, że u mnie napięcia na cewce książkowe.
Jak jest zimna po nocy, albo gorąca po puszczeniu termostatu to pali od strzała. Jak jest letnia np. nie zdazy zlapac 80 -90 stopni, albo zlapie 90 stopni, zgasze i poczekam z 20 min zeby ostygla to nie ma iskry. Nowy palec, kopulka, kable, cewka. Jak sprawdzić czujnik halla bo chyba tylko on został?

EDIT.
W tym wątu kontynuacja mojego problemu: https://audi80.pl/topics101/b3-18-pm ... t92662.htm

Omy na uzwojeniu pierwotnym i wtornym:
gdy zimna i jest iskra ksiazkowe
gdy goraca i jest iskra ksiazkowe
gdy letnia i nie ma iskry na wtornym ksiazkowe, na pierwotnym skacze, ale przewaznie 2x wieksze od ksiazgowego.
Wniosek=cewka?

vwiater
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 12 paź 2016, 12:09

Post autor: vwiater » 20 gru 2016, 22:29

tomi4m10, jak masz iskrę na kablu z cewki a nie masz na fajce od swiecy to masz 3 opcje:kabel od swiecy, kopulka, palec - tanio i łatwo sprawdzić.

Panowie mam podobny problem w B3 1.8 PM, gdy zimna po nocy albo rozgrzana do 90 stopni pali od strzala na benzynie i lpg, gdy jest letnia(albo nie zlapie 90 i zgasze, albo zlapie 90 i poczekam) nie odpala, nie ma iskry. Kopulka, palec, swiece, kable nowe. Cewka wartosci ksiazkowe na uzwojeniach. Czujnik halla by tak w ch*ja grał?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 20 gru 2016, 22:39

Możliwe ze hall on jak pada to potrafi przestać działać przy zmianach temperatury.
Czujnik Halla w większości silników można zdiagnozować w następujący sposób (ta metoda nie zadziała w silnikach ADA, ABC, AAH, 7A, NM bo w nich nie jest on czujnikiem bezpośrednio odpowiedzialnym za generowanie iskry i wtrysku paliwa):
a. Zdjąć wtyczkę z czujnika na aparacie zapłonowym. Zdejmować ostrożnie dobrze dociskając zabezpieczenie, bo gniazdo łatwo ułamać.
b. Wziąć kawałek cienkiego przewodu, jeden koniec podłączyć do środkowego pinu zdjętej wtyczki a drugi koniec pozostawić "w powietrzu"
c. Włączyć zapłon
d. Dotykać i puszczać wolny koniec przewodu (tego podłączonego do śrokowego pinu wtyczki halla) do masy lub minusowej klemy na akumulatorze.
e. Podczas dotykania i puszczania kabla powinna przeskoczyć iskra. Powinno być ją słychać w kopułce nawet bez zdejmowania przewodów zapłonowy. Można zdjąć środkowy przewód z rozdzielacza i położyć go na metalowej części silnika (patrz punkt 1). Jeśli w tym momencie iskra się pojawi to winny będzie czujnik Halla albo słaby styk jego kostki. Albo też zasilanie samego czujnika, tutaj przyda się miernik. Na włączonym zapłonie na pomiarze do 20V dotknąć skrajnych styków (1 i 3), odczyt na włączonym zapłonie powinien wynosić 12V
Dobrze też sprawdzić ośka aparatu się kręci, bo może zerwał się rozrząd albo aparat się wysunął.
Czujnik Halla można zdiagnozować w ten sposób tylko w silnikach ABT, ABK, ACE oraz silnikach B3 z gaźnikiem, mechanicznym wtryskiem oraz jednopunktowym wtryskiem (PM).

vwiater
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 12 paź 2016, 12:09

Post autor: vwiater » 20 gru 2016, 23:21

O, nie słyszałem o tym sposobie, zaraz ide sprawdzić.

Teraz byłem to sprawdzałem sposobem "na diodę" tj. wpiąłem się plusem diody 12V w środek kostki czujnika halla tj "0", a minusem do - aku i próbowałem odpalić to dioda ładnie mrugała, czyli wg tego sposobu czujnik halla ok.

Mierzyłem drugi raz jeszcze cewkę. Pierwszym razem jak mierzyłem(auto odpałało bo było zimne) to wartości na pierwotnym i wtornym były wg tabelki w ksiazce. Teraz jak mierzylem(auto letnie, nie odpala) wartości na uzwojeniu wtornym byly ksiazkowe, a na pierwotnym raz skakały, a raz były 2x za wysokie. Z tego wychodzi, że cewka walnięta.


EDIT.
Dobra byłem w garażu i wg Twojego sposobu zapłon włączony, środkowy przewod z kopulki wypiety i przylozony do masy, wtyczka z czujnika hala wypieta i w srodkowy pin wpiety przewod ktory przykladany do minusa z akumulatora nie powoduje zadnej iskry na przewodzie z cewki(srodkowy przewod wypiety z kopulki). Jedynie podczas przykladania tego przewodu z srodkowego pinku kostki hala do masy cyka jakis przekaznik na podszybiu i cos pod obudowa filtra powietrza.
Z tego wychodzi, że czujnik halla 2 sposobami sprawdzony jest dobry, a uszkodzona jest cewka? czy jakis jeszcze komputer/sterownik moze byc walniety bo czytam forum i forum golfa i google i juz mi sie pomieszalo calkiem. Sa swiece, kable, kopulka, palec, aparat zaplonowy z czujnikiem halla, cewka z sterownikiem 3 pin, potem jeszcze jakis komputer pod nogami pasazera za kanalem ogrzewania, i jeszcze jakis sterownik? Prosze o wytlumaczenie.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 21 gru 2016, 09:14

vwiater pisze:Jedynie podczas przykladania tego przewodu z srodkowego pinku kostki hala do masy cyka jakis przekaznik na podszybiu i cos pod obudowa filtra powietrza.
To jak przekaźniki startują a nie ma iskry to może być cewka albo jakieś zabezpieczenie antykradzieżowe.

Jak masz moduł z kostką 3 pinową przy cewce to chyba masz PM z końca produkcji, bo tam nie było modułu w kabinie jak w starszych.

Możesz odkręcić dwa kable od cewki (zaciski 15 i 1) i podłączyć żarówkę i powtórzyć test z czujnikiem halla. Jak będzie migać to masz padniętą cewke.

Jeszcze można sprawdzić sygnał na kostce 3 pinowej cewki ale do tego dobrze mieć czujnik halla.

A tu jest cały poradnik dotyczący problemów z odpaleniem: https://audi80.pl/topics77/faq-co-zr ... t98745.htm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl