[80 B3 1.8S JN] Brak iskry
Witam, temat powrócił, teraz już zdechła na amen. Nie ma iskry. Zmieniona kostka stacyjki, zmieniałem cewkę, kopułkę, palec i dalej nic. Sprawdzałem Halla, przy kręceniu aparatem napięcie na środkowym pinie pojawia się i znika, więc wydaje się sprawny.
Jednak po zwarciu środkowego pinu z kostki halla do masy iskra przeskakuje, wtrysk podaje paliwo.
Dodam że audi miało zamontowany alarm, myślałem ze to jego wina, jednak nigdzie nie ma centralki a wszystkie kable (dioda,syrena,czujniki) są ucięte, więc to raczej nie to.
Gdzie dalej szukać?
Jednak po zwarciu środkowego pinu z kostki halla do masy iskra przeskakuje, wtrysk podaje paliwo.
Dodam że audi miało zamontowany alarm, myślałem ze to jego wina, jednak nigdzie nie ma centralki a wszystkie kable (dioda,syrena,czujniki) są ucięte, więc to raczej nie to.
Gdzie dalej szukać?
Kolego rozwiązałeś swój problem? Ja mam podobny w B3 1.8 PM tyle, że u mnie napięcia na cewce książkowe.
Jak jest zimna po nocy, albo gorąca po puszczeniu termostatu to pali od strzała. Jak jest letnia np. nie zdazy zlapac 80 -90 stopni, albo zlapie 90 stopni, zgasze i poczekam z 20 min zeby ostygla to nie ma iskry. Nowy palec, kopulka, kable, cewka. Jak sprawdzić czujnik halla bo chyba tylko on został?
EDIT.
W tym wątu kontynuacja mojego problemu: https://audi80.pl/topics101/b3-18-pm ... t92662.htm
Omy na uzwojeniu pierwotnym i wtornym:
gdy zimna i jest iskra ksiazkowe
gdy goraca i jest iskra ksiazkowe
gdy letnia i nie ma iskry na wtornym ksiazkowe, na pierwotnym skacze, ale przewaznie 2x wieksze od ksiazgowego.
Wniosek=cewka?
Jak jest zimna po nocy, albo gorąca po puszczeniu termostatu to pali od strzała. Jak jest letnia np. nie zdazy zlapac 80 -90 stopni, albo zlapie 90 stopni, zgasze i poczekam z 20 min zeby ostygla to nie ma iskry. Nowy palec, kopulka, kable, cewka. Jak sprawdzić czujnik halla bo chyba tylko on został?
EDIT.
W tym wątu kontynuacja mojego problemu: https://audi80.pl/topics101/b3-18-pm ... t92662.htm
Omy na uzwojeniu pierwotnym i wtornym:
gdy zimna i jest iskra ksiazkowe
gdy goraca i jest iskra ksiazkowe
gdy letnia i nie ma iskry na wtornym ksiazkowe, na pierwotnym skacze, ale przewaznie 2x wieksze od ksiazgowego.
Wniosek=cewka?
tomi4m10, jak masz iskrę na kablu z cewki a nie masz na fajce od swiecy to masz 3 opcje:kabel od swiecy, kopulka, palec - tanio i łatwo sprawdzić.
Panowie mam podobny problem w B3 1.8 PM, gdy zimna po nocy albo rozgrzana do 90 stopni pali od strzala na benzynie i lpg, gdy jest letnia(albo nie zlapie 90 i zgasze, albo zlapie 90 i poczekam) nie odpala, nie ma iskry. Kopulka, palec, swiece, kable nowe. Cewka wartosci ksiazkowe na uzwojeniach. Czujnik halla by tak w ch*ja grał?
Panowie mam podobny problem w B3 1.8 PM, gdy zimna po nocy albo rozgrzana do 90 stopni pali od strzala na benzynie i lpg, gdy jest letnia(albo nie zlapie 90 i zgasze, albo zlapie 90 i poczekam) nie odpala, nie ma iskry. Kopulka, palec, swiece, kable nowe. Cewka wartosci ksiazkowe na uzwojeniach. Czujnik halla by tak w ch*ja grał?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Możliwe ze hall on jak pada to potrafi przestać działać przy zmianach temperatury.
Czujnik Halla w większości silników można zdiagnozować w następujący sposób (ta metoda nie zadziała w silnikach ADA, ABC, AAH, 7A, NM bo w nich nie jest on czujnikiem bezpośrednio odpowiedzialnym za generowanie iskry i wtrysku paliwa):
a. Zdjąć wtyczkę z czujnika na aparacie zapłonowym. Zdejmować ostrożnie dobrze dociskając zabezpieczenie, bo gniazdo łatwo ułamać.
b. Wziąć kawałek cienkiego przewodu, jeden koniec podłączyć do środkowego pinu zdjętej wtyczki a drugi koniec pozostawić "w powietrzu"
c. Włączyć zapłon
d. Dotykać i puszczać wolny koniec przewodu (tego podłączonego do śrokowego pinu wtyczki halla) do masy lub minusowej klemy na akumulatorze.
e. Podczas dotykania i puszczania kabla powinna przeskoczyć iskra. Powinno być ją słychać w kopułce nawet bez zdejmowania przewodów zapłonowy. Można zdjąć środkowy przewód z rozdzielacza i położyć go na metalowej części silnika (patrz punkt 1). Jeśli w tym momencie iskra się pojawi to winny będzie czujnik Halla albo słaby styk jego kostki. Albo też zasilanie samego czujnika, tutaj przyda się miernik. Na włączonym zapłonie na pomiarze do 20V dotknąć skrajnych styków (1 i 3), odczyt na włączonym zapłonie powinien wynosić 12V
Dobrze też sprawdzić ośka aparatu się kręci, bo może zerwał się rozrząd albo aparat się wysunął.
Czujnik Halla można zdiagnozować w ten sposób tylko w silnikach ABT, ABK, ACE oraz silnikach B3 z gaźnikiem, mechanicznym wtryskiem oraz jednopunktowym wtryskiem (PM).
O, nie słyszałem o tym sposobie, zaraz ide sprawdzić.
Teraz byłem to sprawdzałem sposobem "na diodę" tj. wpiąłem się plusem diody 12V w środek kostki czujnika halla tj "0", a minusem do - aku i próbowałem odpalić to dioda ładnie mrugała, czyli wg tego sposobu czujnik halla ok.
Mierzyłem drugi raz jeszcze cewkę. Pierwszym razem jak mierzyłem(auto odpałało bo było zimne) to wartości na pierwotnym i wtornym były wg tabelki w ksiazce. Teraz jak mierzylem(auto letnie, nie odpala) wartości na uzwojeniu wtornym byly ksiazkowe, a na pierwotnym raz skakały, a raz były 2x za wysokie. Z tego wychodzi, że cewka walnięta.
EDIT.
Dobra byłem w garażu i wg Twojego sposobu zapłon włączony, środkowy przewod z kopulki wypiety i przylozony do masy, wtyczka z czujnika hala wypieta i w srodkowy pin wpiety przewod ktory przykladany do minusa z akumulatora nie powoduje zadnej iskry na przewodzie z cewki(srodkowy przewod wypiety z kopulki). Jedynie podczas przykladania tego przewodu z srodkowego pinku kostki hala do masy cyka jakis przekaznik na podszybiu i cos pod obudowa filtra powietrza.
Z tego wychodzi, że czujnik halla 2 sposobami sprawdzony jest dobry, a uszkodzona jest cewka? czy jakis jeszcze komputer/sterownik moze byc walniety bo czytam forum i forum golfa i google i juz mi sie pomieszalo calkiem. Sa swiece, kable, kopulka, palec, aparat zaplonowy z czujnikiem halla, cewka z sterownikiem 3 pin, potem jeszcze jakis komputer pod nogami pasazera za kanalem ogrzewania, i jeszcze jakis sterownik? Prosze o wytlumaczenie.
Teraz byłem to sprawdzałem sposobem "na diodę" tj. wpiąłem się plusem diody 12V w środek kostki czujnika halla tj "0", a minusem do - aku i próbowałem odpalić to dioda ładnie mrugała, czyli wg tego sposobu czujnik halla ok.
Mierzyłem drugi raz jeszcze cewkę. Pierwszym razem jak mierzyłem(auto odpałało bo było zimne) to wartości na pierwotnym i wtornym były wg tabelki w ksiazce. Teraz jak mierzylem(auto letnie, nie odpala) wartości na uzwojeniu wtornym byly ksiazkowe, a na pierwotnym raz skakały, a raz były 2x za wysokie. Z tego wychodzi, że cewka walnięta.
EDIT.
Dobra byłem w garażu i wg Twojego sposobu zapłon włączony, środkowy przewod z kopulki wypiety i przylozony do masy, wtyczka z czujnika hala wypieta i w srodkowy pin wpiety przewod ktory przykladany do minusa z akumulatora nie powoduje zadnej iskry na przewodzie z cewki(srodkowy przewod wypiety z kopulki). Jedynie podczas przykladania tego przewodu z srodkowego pinku kostki hala do masy cyka jakis przekaznik na podszybiu i cos pod obudowa filtra powietrza.
Z tego wychodzi, że czujnik halla 2 sposobami sprawdzony jest dobry, a uszkodzona jest cewka? czy jakis jeszcze komputer/sterownik moze byc walniety bo czytam forum i forum golfa i google i juz mi sie pomieszalo calkiem. Sa swiece, kable, kopulka, palec, aparat zaplonowy z czujnikiem halla, cewka z sterownikiem 3 pin, potem jeszcze jakis komputer pod nogami pasazera za kanalem ogrzewania, i jeszcze jakis sterownik? Prosze o wytlumaczenie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
To jak przekaźniki startują a nie ma iskry to może być cewka albo jakieś zabezpieczenie antykradzieżowe.vwiater pisze:Jedynie podczas przykladania tego przewodu z srodkowego pinku kostki hala do masy cyka jakis przekaznik na podszybiu i cos pod obudowa filtra powietrza.
Jak masz moduł z kostką 3 pinową przy cewce to chyba masz PM z końca produkcji, bo tam nie było modułu w kabinie jak w starszych.
Możesz odkręcić dwa kable od cewki (zaciski 15 i 1) i podłączyć żarówkę i powtórzyć test z czujnikiem halla. Jak będzie migać to masz padniętą cewke.
Jeszcze można sprawdzić sygnał na kostce 3 pinowej cewki ale do tego dobrze mieć czujnik halla.
A tu jest cały poradnik dotyczący problemów z odpaleniem: https://audi80.pl/topics77/faq-co-zr ... t98745.htm