Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8S JN] Brak iskry

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
vwiater
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 12 paź 2016, 12:09

Post autor: vwiater » 21 gru 2016, 12:06

maciek889 pisze:A tu jest cały poradnik dotyczący problemów z odpaleniem: https://audi80.pl/topi...ala-vt98745.htm
Znalazłem jeszcze coś takiego:
aldi pisze:Może jakieś zabezpieczenie antykradzieżowe masz po drodze...

1. Zamiast cewki podłącz żarówkę i przy kręceniu rozrusznikiem zobacz czy będzie migać.
2. Sprawdź czy na zacisku 15 cewki masz plus po włączeniu zapłonu
3. Sprawdź czy z 1 pinu modułu masz przejście na 1 pin cewki (najlepiej odłączając jedno i drugie oraz używając miernika w trybie sprawdzania oporu, powinno być przejście jak po zetknięciu końcówek miernika razem).
4. Sprawdź miernikiem czy na skrajnych pinach halla masz zasilanie (po włączeniu zapłonu kostka z halla moze być zdjęta, na module musi być podłączona).
5. Podłącz miernik pod plusa jednym końcem a drugim do środkowego pinu halla (na założonej wtyczce). Włącz zapłon i ręcznie pokręć silnikiem (pchając nie biegu albo kluczem za wał) i patrz czy napięcie zmienia się od 0V do 12V.
6. Sprawdź na wtyczce modułu zapłonowego między 4 (plus po zapłonie) a 2 (masa) masz zasilanie.
7. Sprawdź czy na pinie 7 nie masz przejścia do masy. To wyjście na obrotomierz i jak zewrze się go z masą to ginie iskra. Na próbę możesz nawet go odciąć/odłączyć.
8. Sprawdź czy z 5 pinu modułu jest przejście na 3 pin halla, z 6 pinu modułu na 2 halla i z 3 pinu modułu na 1 halla.

Jak zamiast miernika zechcesz użyć żarówki to chociaż nie podłączaj jej do czujnika hala jak puntach 4, 5.
w temacie:
https://audi80.pl/posting.htm?mode=quote&p=898583
Plus Twój link - ide zaraz to wszystko sprawdzać.

maciek889 pisze:To jak przekaźniki startują a nie ma iskry to może być cewka albo jakieś zabezpieczenie antykradzieżowe.
Zabezpieczenie antykradziezowe na pewno nie, bo nie ma i nie było nigdy czegoś takiego w tym audi.

maciek889 pisze:Jak masz moduł z kostką 3 pinową przy cewce to chyba masz PM z końca produkcji, bo tam nie było modułu w kabinie jak w starszych.
Nie wiem jaki mam moduł, bo nie wiem co to jest i jak wygląda. Mam na pewno Audi 80 B3 1.8 PM 1990r. i taką cewkę(nie wiem jaka była wcześniej, teraz jest taka jak na zdjęciu tylko Meyle):
Obrazek
1. Brązowo czerwony
2. Zielony
3. Czarny
-1. Brązowy(chyba od lpg)
+15. Czerwony(chyba od lpg)
Mam na pewno jeszcze za kanałem ogrzewania pod nogami pasażera taka kostkę(komputer?) i ide sprawdzic czy w nogach kierowcy jest jakis jeszcze sterownik?

maciek889 pisze:Możesz odkręcić dwa kable od cewki (zaciski 15 i 1) i podłączyć żarówkę i powtórzyć test z czujnikiem halla. Jak będzie migać to masz padniętą cewke.
Odpiąć przewód od -1 i +15 i dołożyć tam żarówkę i jak mruga podczas kręcenia rozrusznikiem to padnięta cewka?

maciek889 pisze:Jeszcze można sprawdzić sygnał na kostce 3 pinowej cewki ale do tego dobrze mieć czujnik halla.
Tego nie rozumiem.


W ogole dzieki za pomoc, bo juz teraz cokolwiek rozumiem.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 21 gru 2016, 16:12

vwiater pisze:
maciek889 pisze:Jeszcze można sprawdzić sygnał na kostce 3 pinowej cewki ale do tego dobrze mieć czujnik halla.
Tego nie rozumiem.
Na szybko pisałem, chodziło mi o diodę LED na 12V, bo sygnał na środkowym pinie tej kostki ma bardzo małe i żarówka nawet mała mogłaby się nie zapalić albo nawet uszkodzić wyjście sterownika.

[ Dodano: 2016-12-21, 16:12 ]
vwiater pisze: Odpiąć przewód od -1 i +15 i dołożyć tam żarówkę i jak mruga podczas kręcenia rozrusznikiem to padnięta cewka?
Tak, możesz na początek nawet nie odpinać przewodów od cewki tylko podłączyć od razu żarówkę.
Kabli od gazu nie musisz dołączać.

vwiater
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 12 paź 2016, 12:09

Post autor: vwiater » 21 gru 2016, 20:05

Ok po bólach doszedłem, ze uszkodzony jest na 100% czujnik halla! Potem opiszę jak to zdiagnozowałem.

Gdzie teraz mogę kupić taki czujnik? Najlepiej oryginał, bo z doświadczenia wiem, że zamiennik raz działa, raz kilka dni, raz wcale. Na Internecie ori boscha w granicach 300zł z całą płytką, a samego hallotronu nie mogę znaleźć, bo to się wtedy szlifuje kliny i zaklepuje w nowym. Ma ktoś jakieś info?

Druga opcja to kupić używany aparat zapłonowy i albo przełożyć halla, albo cały aparat tylko pytanie ile pojeździ na ori używce?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga