Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[B4 2.0 ABK] Wymiana wentylatorów , różnice.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Kamilloo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 11 cze 2014, 12:38

[B4 2.0 ABK] Wymiana wentylatorów , różnice.

Post autor: Kamilloo » 25 gru 2016, 16:06

Witam . Musze wymienić w swojej 80'tce wentylatory na mniejsze a mianowicie aktualnie mam takie wentylatory:

Obrazek

Dochodzi do nich wtyczka z trzema kolorami kabli : brązowy, czarno - czerwony i ostatniego koloru aktualnie nie pamiętam.
Chce zamowić wentylatory takie jak te :
Obrazek
I w nich z tego co widzę są po dwa kable na jeden wentylator bodajże masa i czarno czerwony. I tu moje pytanie moje wentylatory są prawdopodobnie dwubiegowe i dlatego mam 2 przewody i trzeci masowy tak ? Gdybym chciał zmienić na te drugie , podłaczam kolorami a trzeci który mam w wiązce zostawiam luzem ? Robił ktoś taka wymiane u siebie ?

Awatar użytkownika
jaro7427
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 272
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:30
Lokalizacja: ETM

Post autor: jaro7427 » 25 gru 2016, 17:39

do tych wentylatorów potrzebna jest opornica a pozatym nie bedzie pasować obudowa tych wentylatorów do chłodnicy jaką posiadasz takie były stosowane w autach z układem klimatyzacji

Kamilloo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 11 cze 2014, 12:38

Post autor: Kamilloo » 25 gru 2016, 17:59

To jak to najlepiej rozegrać bo potrzebuje wentylatory aby były płaskie , ponieważ przy aktualnym swapie moje stare się już nie zmieszczą . Najlepiej jakby to było ori z mocowaniem i obudowa bym sobie poradził tylko żeby to chodziło tak jak trzeba i wtedy kiedy trzeba.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4801
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 gru 2016, 18:16

Może zostaw wiskozę od AEBa, ponoć sobie radzi w polskim klimacie. Do tego możesz z boku próbować domontować jakiś uniwersalny albo dać dwa uniwersalne duże.

Kamilloo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 11 cze 2014, 12:38

Post autor: Kamilloo » 25 gru 2016, 18:22

I tak raczej zrobię jak piszesz Maciek, właśnie patrzyłem na wentylatory uniwersalne i albo kupię takie dwa , albo jeden mniejszy i wisko. Tylko teraz tak jakbym chciał podłączyć uniwersalne to jest plus i minus a u mnie w wiązce od ori wentylatorow jest minus i dwa przewody sygnałowe tak jak pisałem wyżej bodajże są dwa biegi podłączyć je oba pod plus czy doszukać gdzieś który jest od pierwszego biegu i tylko pod niego podpiąć czy może się całkiem mylę i mają inną funkcję niż 2 biegi ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4801
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 gru 2016, 19:12

Spojrzałem na schemat i jeden bieg ten wolniejszy jest załączany do przewietrzania pod maską po zgaszeniu silnika (ABK ma taką funkcję). A do czujnika na chłodnicy dochodzą tylko kable od załączania szybkiego biegu.

Kamilloo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 11 cze 2014, 12:38

Post autor: Kamilloo » 25 gru 2016, 19:16

Ok czyli najwygodniej będzie podpiąć się tylko tym przewodem od czujnika temp z chłodnicy a możesz mi podesłać ten schemat lub powiedzieć który kolor kabla odpowiada za "wietrzenie" a który za chłodzenie ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4801
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 gru 2016, 19:35

brązowy masa
czerwono-czarny szybki bieg.
czerwono-niebieski wolny bieg.

Podejrzewam że kable, które masz z ABK od wentylatora małej chłodnicy nie wytrzymałyby szybkiego biegu dwóch elektrycznych wentylatorów.

Kamilloo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 11 cze 2014, 12:38

Post autor: Kamilloo » 25 gru 2016, 19:40

Popatrzę jaki pobór prądu ma mój stary wentylator i postaram się tak dobrać aby dwa wentylatory miały podobny pobór , albo jeden większy wentylator pod czerwono czarny kabel a drugi mniejszy pod czerwono niebieski , lub ta opcja z wiskoza trzeba przemyśleć jak to najlepiej zrobić .

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4801
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 gru 2016, 20:38

Można by było po prostu dołożyć aby oryginalny przewód załączał dodatkowy mocny przekaźnik pod maską załączający wiatraki przez odpowiednio gruby przewód. Można by też zrobić dwa biegi jak było w wersjach z dużą chłodnicą.

Kamilloo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 11 cze 2014, 12:38

Post autor: Kamilloo » 25 gru 2016, 20:50

Na alledrogo są uniwersalne wiatraki od średnicy 18cm do 42cm . Wszystkie mają 80W , załóżmy że zakładam dwa takie czyli około 160W . Da temu radę ori kabelek ? Te uniwersalne i tak mają jeden bieg tylko chyba żeby kombinować z mniejszym napięciem na pierwszy bieg ale to wtedy też trzeba by chyba kombinować z czujnikiem temperatury w chlodnicy.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4801
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 gru 2016, 21:21

Te podwójne z dużej chłodnicy też nie miały wbudowanych dwóch biegów tylko była osobna opornica.
A czujnik możesz mieć z dwoma biegami tylko styk od drugiego biegu możesz mieć po prostu nieużywany. Zobacz czy masz 2 czy 3 złącza na czujniku.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8434
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 25 gru 2016, 22:30

Ta chłodnica do 1,8 może być ciut za mała zmień chłodnicę belkę z 1Z ACE a wentylatory same się rozwiążą bo będą te drugie pasować. Dajesz opornice i temat biegów rozwiązany.

Twój stary silnik miał 260W

Kamilloo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 11 cze 2014, 12:38

Post autor: Kamilloo » 26 gru 2016, 19:27

To 1Z i ACE miały większe chłodnice ? Myślałem że dopiero 2.8 miało większą chłodnice . Rozmawiałem z kilkoma osobami które robiły swapa i miały chłodnice z ABK i mówili że "daje radę". Aktualnie mam prawie nowa chłodnice także raczej chciałbym przy niej pozostać . A belkę mam nawet na stanie od ABT z klima jest to belka taka "rurowa" a moja jest kwadratowa i większa to o taką belkę chodzi ? Myślałem żeby ją założyć to IC'ka by było łatwiej zamontować.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4801
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 26 gru 2016, 19:34

Kamilloo pisze:To 1Z i ACE miały większe chłodnice ?
Tak i to nawet wersje bez klimy.
Kamilloo pisze:A belkę mam nawet na stanie od ABT z klima jest to belka taka "rurowa" a moja jest kwadratowa i większa to o taką belkę chodzi ?
No ta belka jest pod dużą chłodnicę, więc twoja mała nie będzie miała oparcia na dole.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl