Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Wymiana wentylatorów , różnice.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Kamilloo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 11 cze 2014, 12:38

[B4 2.0 ABK] Wymiana wentylatorów , różnice.

Post autor: Kamilloo » 25 gru 2016, 16:06

Witam . Musze wymienić w swojej 80'tce wentylatory na mniejsze a mianowicie aktualnie mam takie wentylatory:

Obrazek

Dochodzi do nich wtyczka z trzema kolorami kabli : brązowy, czarno - czerwony i ostatniego koloru aktualnie nie pamiętam.
Chce zamowić wentylatory takie jak te :
Obrazek
I w nich z tego co widzę są po dwa kable na jeden wentylator bodajże masa i czarno czerwony. I tu moje pytanie moje wentylatory są prawdopodobnie dwubiegowe i dlatego mam 2 przewody i trzeci masowy tak ? Gdybym chciał zmienić na te drugie , podłaczam kolorami a trzeci który mam w wiązce zostawiam luzem ? Robił ktoś taka wymiane u siebie ?

Awatar użytkownika
jaro7427
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 272
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:30
Lokalizacja: ETM

Post autor: jaro7427 » 25 gru 2016, 17:39

do tych wentylatorów potrzebna jest opornica a pozatym nie bedzie pasować obudowa tych wentylatorów do chłodnicy jaką posiadasz takie były stosowane w autach z układem klimatyzacji

Kamilloo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 11 cze 2014, 12:38

Post autor: Kamilloo » 25 gru 2016, 17:59

To jak to najlepiej rozegrać bo potrzebuje wentylatory aby były płaskie , ponieważ przy aktualnym swapie moje stare się już nie zmieszczą . Najlepiej jakby to było ori z mocowaniem i obudowa bym sobie poradził tylko żeby to chodziło tak jak trzeba i wtedy kiedy trzeba.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 gru 2016, 18:16

Może zostaw wiskozę od AEBa, ponoć sobie radzi w polskim klimacie. Do tego możesz z boku próbować domontować jakiś uniwersalny albo dać dwa uniwersalne duże.

Kamilloo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 11 cze 2014, 12:38

Post autor: Kamilloo » 25 gru 2016, 18:22

I tak raczej zrobię jak piszesz Maciek, właśnie patrzyłem na wentylatory uniwersalne i albo kupię takie dwa , albo jeden mniejszy i wisko. Tylko teraz tak jakbym chciał podłączyć uniwersalne to jest plus i minus a u mnie w wiązce od ori wentylatorow jest minus i dwa przewody sygnałowe tak jak pisałem wyżej bodajże są dwa biegi podłączyć je oba pod plus czy doszukać gdzieś który jest od pierwszego biegu i tylko pod niego podpiąć czy może się całkiem mylę i mają inną funkcję niż 2 biegi ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 gru 2016, 19:12

Spojrzałem na schemat i jeden bieg ten wolniejszy jest załączany do przewietrzania pod maską po zgaszeniu silnika (ABK ma taką funkcję). A do czujnika na chłodnicy dochodzą tylko kable od załączania szybkiego biegu.

Kamilloo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 11 cze 2014, 12:38

Post autor: Kamilloo » 25 gru 2016, 19:16

Ok czyli najwygodniej będzie podpiąć się tylko tym przewodem od czujnika temp z chłodnicy a możesz mi podesłać ten schemat lub powiedzieć który kolor kabla odpowiada za "wietrzenie" a który za chłodzenie ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 gru 2016, 19:35

brązowy masa
czerwono-czarny szybki bieg.
czerwono-niebieski wolny bieg.

Podejrzewam że kable, które masz z ABK od wentylatora małej chłodnicy nie wytrzymałyby szybkiego biegu dwóch elektrycznych wentylatorów.

Kamilloo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 11 cze 2014, 12:38

Post autor: Kamilloo » 25 gru 2016, 19:40

Popatrzę jaki pobór prądu ma mój stary wentylator i postaram się tak dobrać aby dwa wentylatory miały podobny pobór , albo jeden większy wentylator pod czerwono czarny kabel a drugi mniejszy pod czerwono niebieski , lub ta opcja z wiskoza trzeba przemyśleć jak to najlepiej zrobić .

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 gru 2016, 20:38

Można by było po prostu dołożyć aby oryginalny przewód załączał dodatkowy mocny przekaźnik pod maską załączający wiatraki przez odpowiednio gruby przewód. Można by też zrobić dwa biegi jak było w wersjach z dużą chłodnicą.

Kamilloo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 11 cze 2014, 12:38

Post autor: Kamilloo » 25 gru 2016, 20:50

Na alledrogo są uniwersalne wiatraki od średnicy 18cm do 42cm . Wszystkie mają 80W , załóżmy że zakładam dwa takie czyli około 160W . Da temu radę ori kabelek ? Te uniwersalne i tak mają jeden bieg tylko chyba żeby kombinować z mniejszym napięciem na pierwszy bieg ale to wtedy też trzeba by chyba kombinować z czujnikiem temperatury w chlodnicy.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 gru 2016, 21:21

Te podwójne z dużej chłodnicy też nie miały wbudowanych dwóch biegów tylko była osobna opornica.
A czujnik możesz mieć z dwoma biegami tylko styk od drugiego biegu możesz mieć po prostu nieużywany. Zobacz czy masz 2 czy 3 złącza na czujniku.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 25 gru 2016, 22:30

Ta chłodnica do 1,8 może być ciut za mała zmień chłodnicę belkę z 1Z ACE a wentylatory same się rozwiążą bo będą te drugie pasować. Dajesz opornice i temat biegów rozwiązany.

Twój stary silnik miał 260W

Kamilloo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 11 cze 2014, 12:38

Post autor: Kamilloo » 26 gru 2016, 19:27

To 1Z i ACE miały większe chłodnice ? Myślałem że dopiero 2.8 miało większą chłodnice . Rozmawiałem z kilkoma osobami które robiły swapa i miały chłodnice z ABK i mówili że "daje radę". Aktualnie mam prawie nowa chłodnice także raczej chciałbym przy niej pozostać . A belkę mam nawet na stanie od ABT z klima jest to belka taka "rurowa" a moja jest kwadratowa i większa to o taką belkę chodzi ? Myślałem żeby ją założyć to IC'ka by było łatwiej zamontować.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 26 gru 2016, 19:34

Kamilloo pisze:To 1Z i ACE miały większe chłodnice ?
Tak i to nawet wersje bez klimy.
Kamilloo pisze:A belkę mam nawet na stanie od ABT z klima jest to belka taka "rurowa" a moja jest kwadratowa i większa to o taką belkę chodzi ?
No ta belka jest pod dużą chłodnicę, więc twoja mała nie będzie miała oparcia na dole.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl