Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Problem z odpalaniem TDI Bosch kopci

ODPOWIEDZ
ryniucha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 05 mar 2014, 14:45

Post autor: ryniucha » 29 lis 2016, 12:26

zaś flaszka w plecy :( dobani_
dziś ją kupie i sprawdzę

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 29 lis 2016, 14:53

ryniucha pisze:kostka wygląda na całą
może jakiś przekaźnik. ale nie wiem jaki za to może odpowiadać
Nie ma żadnego przekaznika który za to odpowiada , cały styk " plusa po zapłonie" jak i elektromagnesu rozrusznika jest "robiony " w kostce

ryniucha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 05 mar 2014, 14:45

Post autor: ryniucha » 30 lis 2016, 07:43

kupiłem kostkę stacyjki ,wymiana nic nie dała silnik dalej nie zapala
Próbowałem zapalić bezpośrednio z akumulatora podłączyłem + do pompy wtryskowej i audik zapalił ze szczała
dalej kicha :cry:

Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

Post autor: Tomcionerwus » 30 lis 2016, 14:51

ryniucha pisze:kupiłem kostkę stacyjki ,wymiana nic nie dała silnik dalej nie zapala
Próbowałem zapalić bezpośrednio z akumulatora podłączyłem + do pompy wtryskowej i audik zapalił ze szczała
dalej kicha :cry:
sprawdz sobie bezpieczniki jeszcze....

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 lis 2016, 15:05

ryniucha pisze: audik zapalił ze szczała
dalej kicha :cry:
Możesz jasniej ? mysli_ bo cięzko się domyśleć z czym "kicha" skoro odpalił ...zasilanie na n109 idzie prawie bezpośrednio z ECU i wystarczy sobie podpiąć małą żaróweczkę na n109 żeby się upewnić czy jest zasilany tak jak powinien .Nie przypadkowo pisze ''prawie bezposrednio ",bo co prawda po drodze nie ma żadnego przekaznika ,ale jest trzy pinowa wtyczka ,w której czasem kable się utleniają i też dzieją się cuda,co miałem okazję kilka razy stwierdzić osobiscie .Zasilanie n109 od du...y strony ,czyli podając do niego ''na krótko'' 12v z aku ,bez uprzedniego odkręcenia ori przewodu zasialjacego ,grozi uszkodzeniem ECU ,poza tym zasilając w ten sposób n109 ,komputer będzie cały czas w trybie awaryjnym ,czyli auto jedzie do ok .120 i dalej zwykle brak reakcji na wciskanie gazu ;-) Uszkodzenie samego n109 to raczej rzadki przypadek ,ale też się zdarza .Wtedy zawsze jest nie dający się skasować bład zapisany w pamieci ECU

ryniucha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 05 mar 2014, 14:45

Post autor: ryniucha » 30 lis 2016, 16:01

kicha w tym że odpala w trybie awaryjnym poprzez podłączenie kabla bezpośrednio z akumulatora + do pompy wtryskowej,a jak byś mógł kolego jaśniej bo nie wiem co to jest nr 109 i ecu bo nie wiem gdzie tego szukać

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 lis 2016, 16:41

ryniucha pisze:jak byś mógł kolego jaśniej bo nie wiem co to jest nr 109 i ecu bo nie wiem gdzie tego szukać
N109 to własnie zaworek który zasialasz "na krótko" .ECU to sterownik silnika ,z którego normalnie idzie zasialanie na ten zaworek .Zagladanie do wnetrza ECU sobie odpuść ,bo i tak niczego nie stwierdzisz .Sprawdż żaróweczką czy na n109 pojawia się zasialanie ,tak jak normalnie powinno .Jak się nie pojawia ,to sprawdż zaraz obok we wtyczce trzy pinowej ,bo tam może być przerwa .Jak we wtyczce też się nie pojawia ,to pozostaje jeszcze sprawdzić przy samym ECU zaraz na kablu wychodzącym z niego .ECU jest miedzy scianą grodziową a schowkiem ,dostęp od spodu .Pin 53 w ECU 028906021 i pin 3 w ECU 4a0906401 ,kolor ten sam co we wtyczce przy pompie ,czyli czarno filetowy .Jak i tam nie pojawia się napięcie ,to ewidentnie coś padlo w ECU,co raczej mało prawdopodobne ,bo jeszcze się z tym nie spotkałem

ryniucha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 05 mar 2014, 14:45

Post autor: ryniucha » 30 lis 2016, 17:36

wszystko fajnie mi kolego wyjaśniłeś dzięki tylko dlaczego nie świecą się kontrolki na desce rozdzielczej
chyba że to jest razem powiązane jak tak to szacun zaraz będę sprawdzał
Ostatnio zmieniony 01 gru 2016, 08:47 przez ryniucha, łącznie zmieniany 1 raz.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 lis 2016, 17:48

ryniucha pisze:wszystko fajnie mi kolego wyjaśniłeś dzięki tylko dlaczego nie świecą się kontrolki na desce rozdzielczej
chyba że to jest razem powiązane jak tak to szacun zaraz będę sprawdzał
Pierwsze nalezy sprawdż czy pojawia się napięcie na zaworku n109 ,ewentualnie jak nie ,to sprawdzamy w trzy pinowej wtyczce ,po przekręceniu zapłonu i podczas kręcenia rozrusznikiem.Co by nie pruć bez potrzeby izolacji ,nakłuwamy kabelek szpilką .Kontrolki licznika teoretycznie nie mają nic wspólnego z zasilaniem ECU ,pod warunkiem że nic nie dzieje się z kostką stacyjki,bo to ona robi styk i wszystko zasila....przy uszkodzonej kostce , rozrusznik może kręcić jak zawsze ,a styku na inne odbiorniki może nie byc.Ale skoro odpala po podaniu plusa na n109 ,to ECU musi mieć zasilanie ,bo w przeciwnym razie nie działał by nastawnik dawki na pompie ,a bez niego nie ma opcji żeby odpalił ,choćby zasilać zaworek na"krótko"

ryniucha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 05 mar 2014, 14:45

Post autor: ryniucha » 02 gru 2016, 08:26

okazało się że sþrawcą był zdemontowany auto alarm przez poprzedniego właściciela a raczej jego pozostałości.,dzięki kolego za podpowiedzi były bardzo przydatne pozdrawiam.

Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

audi 80 b4[1z] Nieodpala

Post autor: Tomcionerwus » 26 gru 2016, 16:37

witam. wczoraj wracajac z garazu do domu. moj zetor zdech pod blokiem i niechce zapalic paliwo mam jak krece rozrusznikiem to z rury kopci na bialo... filtr paliwa wymieniłem zeszłym roku na nowy... czekam na wasze sugestie co to moze byc. niebardzo widzi mi sie wymieniac i wydawac kase na cos co niepomoze....

duczus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 07 mar 2015, 16:02
Kontakt:

Post autor: duczus » 26 gru 2016, 17:01

przestawiony rozrząd albo sam kąt :)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 gru 2016, 20:01

Tomcionerwus pisze: moj zetor zdech pod blokiem i niechce zapalic paliwo mam jak krece rozrusznikiem to z rury kopci na bialo.
Objawy ewidentne przy wtryskiwaniu paliwa nie w tym momencie co trzeba .W takim przypadku pierwsze co robimy to ustawiamy znak "Zero" widoczny na kole zamachowym w okienku skrzyni i sprawdzamy czy wchodzi blokada w koło pompy wtryskowej ,zwykle nie wchodzi bo rozrzad przeskoczył o 1 ząbek ...żadne filtry czy paliwo nie mają z takimi objawami nic wspólnego

Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

Post autor: Tomcionerwus » 26 gru 2016, 20:25

MUNIOR pisze:
Tomcionerwus pisze: moj zetor zdech pod blokiem i niechce zapalic paliwo mam jak krece rozrusznikiem to z rury kopci na bialo.
Objawy ewidentne przy wtryskiwaniu paliwa nie w tym momencie co trzeba .W takim przypadku pierwsze co robimy to ustawiamy znak "Zero" widoczny na kole zamachowym w okienku skrzyni i sprawdzamy czy wchodzi blokada w koło pompy wtryskowej ,zwykle nie wchodzi bo rozrzad przeskoczył o 1 ząbek ...żadne filtry czy paliwo nie mają z takimi objawami nic wspólnego
Ale samochód mi odpalił w garażu i pojechałem pod blok i mi zdech..krecilem parę razy i juz niezapalil tylko kopcil na biało niesmierdzala ropa..niebardzo mi się widzi twoja diagnoza...

duczus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 07 mar 2015, 16:02
Kontakt:

Post autor: duczus » 26 gru 2016, 20:34

powiem ci że taka diagnoza jest słuszna ponieważ auto przepala ropę ale nie jest wtryskiwana w odpowiednim momencie i stąd mamy biały dym jeżeli chcesz zaprasza powinienem ogarnąć temat :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl