[B4 1.9 1Z] Problem z odpalaniem TDI Bosch kopci
-
- Forum Audi 80
- Posty: 441
- Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
- Imię: tomek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: ZAWIERCIE
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Możesz jasniej ? bo cięzko się domyśleć z czym "kicha" skoro odpalił ...zasilanie na n109 idzie prawie bezpośrednio z ECU i wystarczy sobie podpiąć małą żaróweczkę na n109 żeby się upewnić czy jest zasilany tak jak powinien .Nie przypadkowo pisze ''prawie bezposrednio ",bo co prawda po drodze nie ma żadnego przekaznika ,ale jest trzy pinowa wtyczka ,w której czasem kable się utleniają i też dzieją się cuda,co miałem okazję kilka razy stwierdzić osobiscie .Zasilanie n109 od du...y strony ,czyli podając do niego ''na krótko'' 12v z aku ,bez uprzedniego odkręcenia ori przewodu zasialjacego ,grozi uszkodzeniem ECU ,poza tym zasilając w ten sposób n109 ,komputer będzie cały czas w trybie awaryjnym ,czyli auto jedzie do ok .120 i dalej zwykle brak reakcji na wciskanie gazu Uszkodzenie samego n109 to raczej rzadki przypadek ,ale też się zdarza .Wtedy zawsze jest nie dający się skasować bład zapisany w pamieci ECUryniucha pisze: audik zapalił ze szczała
dalej kicha :cry:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
N109 to własnie zaworek który zasialasz "na krótko" .ECU to sterownik silnika ,z którego normalnie idzie zasialanie na ten zaworek .Zagladanie do wnetrza ECU sobie odpuść ,bo i tak niczego nie stwierdzisz .Sprawdż żaróweczką czy na n109 pojawia się zasialanie ,tak jak normalnie powinno .Jak się nie pojawia ,to sprawdż zaraz obok we wtyczce trzy pinowej ,bo tam może być przerwa .Jak we wtyczce też się nie pojawia ,to pozostaje jeszcze sprawdzić przy samym ECU zaraz na kablu wychodzącym z niego .ECU jest miedzy scianą grodziową a schowkiem ,dostęp od spodu .Pin 53 w ECU 028906021 i pin 3 w ECU 4a0906401 ,kolor ten sam co we wtyczce przy pompie ,czyli czarno filetowy .Jak i tam nie pojawia się napięcie ,to ewidentnie coś padlo w ECU,co raczej mało prawdopodobne ,bo jeszcze się z tym nie spotkałemryniucha pisze:jak byś mógł kolego jaśniej bo nie wiem co to jest nr 109 i ecu bo nie wiem gdzie tego szukać
wszystko fajnie mi kolego wyjaśniłeś dzięki tylko dlaczego nie świecą się kontrolki na desce rozdzielczej
chyba że to jest razem powiązane jak tak to szacun zaraz będę sprawdzał
chyba że to jest razem powiązane jak tak to szacun zaraz będę sprawdzał
Ostatnio zmieniony 01 gru 2016, 08:47 przez ryniucha, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Pierwsze nalezy sprawdż czy pojawia się napięcie na zaworku n109 ,ewentualnie jak nie ,to sprawdzamy w trzy pinowej wtyczce ,po przekręceniu zapłonu i podczas kręcenia rozrusznikiem.Co by nie pruć bez potrzeby izolacji ,nakłuwamy kabelek szpilką .Kontrolki licznika teoretycznie nie mają nic wspólnego z zasilaniem ECU ,pod warunkiem że nic nie dzieje się z kostką stacyjki,bo to ona robi styk i wszystko zasila....przy uszkodzonej kostce , rozrusznik może kręcić jak zawsze ,a styku na inne odbiorniki może nie byc.Ale skoro odpala po podaniu plusa na n109 ,to ECU musi mieć zasilanie ,bo w przeciwnym razie nie działał by nastawnik dawki na pompie ,a bez niego nie ma opcji żeby odpalił ,choćby zasilać zaworek na"krótko"ryniucha pisze:wszystko fajnie mi kolego wyjaśniłeś dzięki tylko dlaczego nie świecą się kontrolki na desce rozdzielczej
chyba że to jest razem powiązane jak tak to szacun zaraz będę sprawdzał
-
- Forum Audi 80
- Posty: 441
- Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
- Imię: tomek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: ZAWIERCIE
audi 80 b4[1z] Nieodpala
witam. wczoraj wracajac z garazu do domu. moj zetor zdech pod blokiem i niechce zapalic paliwo mam jak krece rozrusznikiem to z rury kopci na bialo... filtr paliwa wymieniłem zeszłym roku na nowy... czekam na wasze sugestie co to moze byc. niebardzo widzi mi sie wymieniac i wydawac kase na cos co niepomoze....
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Objawy ewidentne przy wtryskiwaniu paliwa nie w tym momencie co trzeba .W takim przypadku pierwsze co robimy to ustawiamy znak "Zero" widoczny na kole zamachowym w okienku skrzyni i sprawdzamy czy wchodzi blokada w koło pompy wtryskowej ,zwykle nie wchodzi bo rozrzad przeskoczył o 1 ząbek ...żadne filtry czy paliwo nie mają z takimi objawami nic wspólnegoTomcionerwus pisze: moj zetor zdech pod blokiem i niechce zapalic paliwo mam jak krece rozrusznikiem to z rury kopci na bialo.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 441
- Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
- Imię: tomek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: ZAWIERCIE
Ale samochód mi odpalił w garażu i pojechałem pod blok i mi zdech..krecilem parę razy i juz niezapalil tylko kopcil na biało niesmierdzala ropa..niebardzo mi się widzi twoja diagnoza...MUNIOR pisze:Objawy ewidentne przy wtryskiwaniu paliwa nie w tym momencie co trzeba .W takim przypadku pierwsze co robimy to ustawiamy znak "Zero" widoczny na kole zamachowym w okienku skrzyni i sprawdzamy czy wchodzi blokada w koło pompy wtryskowej ,zwykle nie wchodzi bo rozrzad przeskoczył o 1 ząbek ...żadne filtry czy paliwo nie mają z takimi objawami nic wspólnegoTomcionerwus pisze: moj zetor zdech pod blokiem i niechce zapalic paliwo mam jak krece rozrusznikiem to z rury kopci na bialo.