Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.9 SD] Problem z układem paliwowym

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
YetiQuattro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 03 mar 2016, 13:04

[B3 1.9 SD] Problem z układem paliwowym

Post autor: YetiQuattro » 12 gru 2016, 16:26

Panowie otóż taki mam problem.
Samochód zasilany jest pb oraz lpg. Co do lpg nie mam najmniejszych zastrzeżeń, natomiast jeżeli chodzi o benzynkę to jest kicha. Odpalając na benzynie obroty mocno falują, nie pali na jeden garnek przez co rzuca budą okopnie. Jeżeli chodzi o jazdę to jest tak: Nic nic nic i nagle jakby się pompa odtykała i wbija w fotel. Po przejechaniu parunastu km i rozgrzaniu silnika, sytuacja sie uspokaja, pozostaje tylko lekkie falowanie na biegu jałowym.

Co to może być? Pompa zapchana/zepsuta?
Ostatnio zmieniony 12 gru 2016, 17:57 przez YetiQuattro, łącznie zmieniany 2 razy.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 gru 2016, 16:59

To jest mechaniczny wtrysk, problemem może być wszystko. Ciesz się że w ogóle odpala na benzynie.

A przyczyn może być wiele:
- lewe powietrze: wszystkie gumowe połączania dolotu powietrza albo uszczelnienie wtryskiwaczy
- zgięta klapa przepływomierza albo zbyt z nisko ustawiona
- regulacja składu mieszanki na przepływmierzu
- czujnik temperatury dla ECU (albo mechaniczny regulator rozgrzewania nie pamiętam co było montowane w SD).
- pompa paliwa
- uszkodzony rozdzielacz wtrysku

YetiQuattro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 03 mar 2016, 13:04

Post autor: YetiQuattro » 12 gru 2016, 17:03

Ohoho, widzę, że czeka mnie zabawy co nie miara.

Co radziłbyś w takiej sytuacji zrobić? Przeglądnąć wszystko od a do z?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 gru 2016, 17:46

YetiQuattro pisze:Przeglądnąć wszystko od a do z?
I to kilka razy jak raz nie da rezultatów.

YetiQuattro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 03 mar 2016, 13:04

Post autor: YetiQuattro » 14 gru 2016, 08:57

Patrząc po cenie części do takiego wtrysku mam pytanie, czy nie będzie się bardziej opłacać zmienić na gaźniczek? Lub coś innego przychodzi Wam na myśl?
Rozdzielacz około 300, sama guma rozdzielacza 150...

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 14 gru 2016, 09:52

Może się opłacać, dawniej gdy naprawa mechanicznego wtrysku była jeszcze droższa ludzie tak robili. Tylko trzeba zrobić metalową podkładkę między głowice a kolektor od gaźnikowca, bo głowica od wtrysku ma wycięte w kanałach miejsca pod wtryskiwacze i kolektor od gaźnika ich nie zasłoni.

Z drugiej strony gaźniki z Audi 80 też nie są tanie bo chodzą po 200-300zł. W mojej okolicy jest szrot który sprzedaje je poniżej 100zł ale na allegro trudno znaleźć.

Alternatywą byłby gaźnik z poloneza ale też nie podejdzie bez przeróbek.

Kolejną alternatywą to monowtrysk ale już więcej podłączania kabli i dłubania. Też znaleźć wiązkę kabli monowtrysku może być trudno a do montażu trzeba by wywalić deskę rozdzielczą.
Jeszcze jedna opcja to wsadzić wiązkę np. od golfa 2 albo 3 bo tam komputer jest pod maską i mniej podłączania wewnątrz.

Mac0118
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 08 maja 2014, 16:47

Post autor: Mac0118 » 14 gru 2016, 16:34

Prawdopodobnie najlepszą opcją jest przerobienie mechanicznego wtrysku na sterowany elektronicznie wielopunktowy wtrysk. Niestety jest to kosztowna opcja, ale daje możliwość zainstalowania bez problemu instalacji sekwencyjnej gazu. Na forum można znaleźć taki temat:
https://audi80.pl/topics9/20-22-23-z ... t89312.htm

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 gru 2016, 16:53

Mac0118, to już chyba lepiej sprzedać za ile się da lub oddać na złom i kupić coś innego abt/abk lub coś z b3 typu PM

YetiQuattro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 03 mar 2016, 13:04

Post autor: YetiQuattro » 26 gru 2016, 18:55

Sprzedaż bądź złom nie wchodzi w gre. W samochodzie jest za dużo sentymentów i wspomnień :) Trzeba pracować na tym co jest.

[ Dodano: 2016-12-26, 18:55 ]
Panowie, dziś auto przeszło samo siebie. Oprócz bardzo ciężkiego odpalania rano zarówno na gazie jak i na benzynie, doszło przerywanie podczas jazdy. Jakby nie paliła na jeden garnek. Zaczęła też strzelać w kolektor na LPG. Kable WN? Przestawiony zapłon? Któryś wtrysk już nie daje rady??

Czyściłem ostatnio membrane która znajduje się przy pompie paliwa a konkretniej nad rozdzielaczem i wyeliminowałem nieszczelności. Było bardzo dobrze, niestety przez tydzień...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 26 gru 2016, 19:23

YetiQuattro pisze:Zaczęła też strzelać w kolektor na LPG. Kable WN? Przestawiony zapłon?
kolego wszystko może być nawet świece ale to trzeba posprawdzać. Zaplon sam sie nie przestwił więc on pewnie też odpada.
YetiQuattro pisze:Któryś wtrysk już nie daje rady??
a co maja do tego wtryskiwacze skoro dzieje się to na bp i lpg a sekwencji tam nie masz więc wtryskiwacze zostaw w spokoju

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl