[B3 1.9 SD] Problem z układem paliwowym
-
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 03 mar 2016, 13:04
[B3 1.9 SD] Problem z układem paliwowym
Panowie otóż taki mam problem.
Samochód zasilany jest pb oraz lpg. Co do lpg nie mam najmniejszych zastrzeżeń, natomiast jeżeli chodzi o benzynkę to jest kicha. Odpalając na benzynie obroty mocno falują, nie pali na jeden garnek przez co rzuca budą okopnie. Jeżeli chodzi o jazdę to jest tak: Nic nic nic i nagle jakby się pompa odtykała i wbija w fotel. Po przejechaniu parunastu km i rozgrzaniu silnika, sytuacja sie uspokaja, pozostaje tylko lekkie falowanie na biegu jałowym.
Co to może być? Pompa zapchana/zepsuta?
Samochód zasilany jest pb oraz lpg. Co do lpg nie mam najmniejszych zastrzeżeń, natomiast jeżeli chodzi o benzynkę to jest kicha. Odpalając na benzynie obroty mocno falują, nie pali na jeden garnek przez co rzuca budą okopnie. Jeżeli chodzi o jazdę to jest tak: Nic nic nic i nagle jakby się pompa odtykała i wbija w fotel. Po przejechaniu parunastu km i rozgrzaniu silnika, sytuacja sie uspokaja, pozostaje tylko lekkie falowanie na biegu jałowym.
Co to może być? Pompa zapchana/zepsuta?
Ostatnio zmieniony 12 gru 2016, 17:57 przez YetiQuattro, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
To jest mechaniczny wtrysk, problemem może być wszystko. Ciesz się że w ogóle odpala na benzynie.
A przyczyn może być wiele:
- lewe powietrze: wszystkie gumowe połączania dolotu powietrza albo uszczelnienie wtryskiwaczy
- zgięta klapa przepływomierza albo zbyt z nisko ustawiona
- regulacja składu mieszanki na przepływmierzu
- czujnik temperatury dla ECU (albo mechaniczny regulator rozgrzewania nie pamiętam co było montowane w SD).
- pompa paliwa
- uszkodzony rozdzielacz wtrysku
A przyczyn może być wiele:
- lewe powietrze: wszystkie gumowe połączania dolotu powietrza albo uszczelnienie wtryskiwaczy
- zgięta klapa przepływomierza albo zbyt z nisko ustawiona
- regulacja składu mieszanki na przepływmierzu
- czujnik temperatury dla ECU (albo mechaniczny regulator rozgrzewania nie pamiętam co było montowane w SD).
- pompa paliwa
- uszkodzony rozdzielacz wtrysku
-
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 03 mar 2016, 13:04
-
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 03 mar 2016, 13:04
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Może się opłacać, dawniej gdy naprawa mechanicznego wtrysku była jeszcze droższa ludzie tak robili. Tylko trzeba zrobić metalową podkładkę między głowice a kolektor od gaźnikowca, bo głowica od wtrysku ma wycięte w kanałach miejsca pod wtryskiwacze i kolektor od gaźnika ich nie zasłoni.
Z drugiej strony gaźniki z Audi 80 też nie są tanie bo chodzą po 200-300zł. W mojej okolicy jest szrot który sprzedaje je poniżej 100zł ale na allegro trudno znaleźć.
Alternatywą byłby gaźnik z poloneza ale też nie podejdzie bez przeróbek.
Kolejną alternatywą to monowtrysk ale już więcej podłączania kabli i dłubania. Też znaleźć wiązkę kabli monowtrysku może być trudno a do montażu trzeba by wywalić deskę rozdzielczą.
Jeszcze jedna opcja to wsadzić wiązkę np. od golfa 2 albo 3 bo tam komputer jest pod maską i mniej podłączania wewnątrz.
Z drugiej strony gaźniki z Audi 80 też nie są tanie bo chodzą po 200-300zł. W mojej okolicy jest szrot który sprzedaje je poniżej 100zł ale na allegro trudno znaleźć.
Alternatywą byłby gaźnik z poloneza ale też nie podejdzie bez przeróbek.
Kolejną alternatywą to monowtrysk ale już więcej podłączania kabli i dłubania. Też znaleźć wiązkę kabli monowtrysku może być trudno a do montażu trzeba by wywalić deskę rozdzielczą.
Jeszcze jedna opcja to wsadzić wiązkę np. od golfa 2 albo 3 bo tam komputer jest pod maską i mniej podłączania wewnątrz.
Prawdopodobnie najlepszą opcją jest przerobienie mechanicznego wtrysku na sterowany elektronicznie wielopunktowy wtrysk. Niestety jest to kosztowna opcja, ale daje możliwość zainstalowania bez problemu instalacji sekwencyjnej gazu. Na forum można znaleźć taki temat:
https://audi80.pl/topics9/20-22-23-z ... t89312.htm
https://audi80.pl/topics9/20-22-23-z ... t89312.htm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 03 mar 2016, 13:04
Sprzedaż bądź złom nie wchodzi w gre. W samochodzie jest za dużo sentymentów i wspomnień Trzeba pracować na tym co jest.
[ Dodano: 2016-12-26, 18:55 ]
Panowie, dziś auto przeszło samo siebie. Oprócz bardzo ciężkiego odpalania rano zarówno na gazie jak i na benzynie, doszło przerywanie podczas jazdy. Jakby nie paliła na jeden garnek. Zaczęła też strzelać w kolektor na LPG. Kable WN? Przestawiony zapłon? Któryś wtrysk już nie daje rady??
Czyściłem ostatnio membrane która znajduje się przy pompie paliwa a konkretniej nad rozdzielaczem i wyeliminowałem nieszczelności. Było bardzo dobrze, niestety przez tydzień...
[ Dodano: 2016-12-26, 18:55 ]
Panowie, dziś auto przeszło samo siebie. Oprócz bardzo ciężkiego odpalania rano zarówno na gazie jak i na benzynie, doszło przerywanie podczas jazdy. Jakby nie paliła na jeden garnek. Zaczęła też strzelać w kolektor na LPG. Kable WN? Przestawiony zapłon? Któryś wtrysk już nie daje rady??
Czyściłem ostatnio membrane która znajduje się przy pompie paliwa a konkretniej nad rozdzielaczem i wyeliminowałem nieszczelności. Było bardzo dobrze, niestety przez tydzień...
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
kolego wszystko może być nawet świece ale to trzeba posprawdzać. Zaplon sam sie nie przestwił więc on pewnie też odpada.YetiQuattro pisze:Zaczęła też strzelać w kolektor na LPG. Kable WN? Przestawiony zapłon?
a co maja do tego wtryskiwacze skoro dzieje się to na bp i lpg a sekwencji tam nie masz więc wtryskiwacze zostaw w spokojuYetiQuattro pisze:Któryś wtrysk już nie daje rady??