[B4 2.3 NG] 2.3 NG niepokojące stuki z silnika (film)
[B4 2.3 NG] 2.3 NG niepokojące stuki z silnika (film)
witam
mam audi 80 w 2.3 ng i coś stuka z silnika, tylko na zimnym, ale to też nie zawsze .
dodaje filmik ukazujący owe stuki i licze na pomoc
stukanie silnika
mam audi 80 w 2.3 ng i coś stuka z silnika, tylko na zimnym, ale to też nie zawsze .
dodaje filmik ukazujący owe stuki i licze na pomoc
stukanie silnika
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4740
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Pompa nie ma kontaktu z płynem. To co cieknie przy vacum pompie to najpewniej olej silnikowy.
Chyba że możliwe by było takie uszkodzenie przy którym płyn z pompy hamulcowej przedostawałby się do serwa a tam dalej by był zasysany przez vacum pompę i wtedy pompa wypluwa co zassała.
Nawet jakby pompa padła to miałbyś podciśnienie z kolektora ssącego do wspomagania hamulców. Podejrzewam że dawali tą vacum pompę aby pobieranie podciśnienie z kolektora nie zaburzało pracy mechanicznego wtrysku. A połączenie do kolektora jest awaryjnie jakby pompa padła.
Chyba że możliwe by było takie uszkodzenie przy którym płyn z pompy hamulcowej przedostawałby się do serwa a tam dalej by był zasysany przez vacum pompę i wtedy pompa wypluwa co zassała.
Nawet jakby pompa padła to miałbyś podciśnienie z kolektora ssącego do wspomagania hamulców. Podejrzewam że dawali tą vacum pompę aby pobieranie podciśnienie z kolektora nie zaburzało pracy mechanicznego wtrysku. A połączenie do kolektora jest awaryjnie jakby pompa padła.
Jak odkręcisz te dwie 13 to Ci wyjdzie. Ona jest osadzona na uszczelce ale pewnie jak już ktoś rozbierał to pewnie położył na silikonie. Wyciąg ją, wyczyść w środku ile tylko możesz. Kup nową uszczelkę i na dodatek posmaruj ją Renzosilem, tylko tak lekko, nie tak jak silikon. Potem zakręć dobrze, niech posiedzi z 12h żeby porządnie wyschło. Generalnie to już wysycha po 1-2h ale lepiej mieć pewność że jest dobrze zrobione. Powodzenia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 08 sty 2017, 13:21
- Lokalizacja: Śląsk
zrobiłem tak, że wyczyscilem i zalozyłem, troche miałem problem z włożeniem bo ciezko było wsadzić ale musnłem pare razy rozrusznikiem i wałek obrocil i weszło więc dopiero na weekend będe miał do dyspozycji garaż i wtedy uszczelnie lepiej , ale poki co uchichło, co prawda stuknie czasami na zimnym ale to chyba kwestia oleju , no i póki co też nie wpada pedał sprzęgła a co do uciekającego płynu nie wiem, bo urwałem linke maski ale to juz inny temat , takze dzieki za porady