Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] 2.3 NG niepokojące stuki z silnika (film)

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
emczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 16 mar 2014, 22:54
Lokalizacja: Brzeg

[B4 2.3 NG] 2.3 NG niepokojące stuki z silnika (film)

Post autor: emczy » 27 gru 2016, 15:14

witam
mam audi 80 w 2.3 ng i coś stuka z silnika, tylko na zimnym, ale to też nie zawsze .
dodaje filmik ukazujący owe stuki i licze na pomoc :)

stukanie silnika

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4658
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 27 gru 2016, 19:16

Wyjmij popychacz z vacum pompy (to co dokładnie sfilmowałeś) i zobacz czy przycichnie.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

emczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 16 mar 2014, 22:54
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: emczy » 28 gru 2016, 15:19

a czy ta pompa vacuum ma jakiś związek z płynem hamulcowym ? bo zauwazylem ze mi pedał wpada od sprzegła a idac tropem zauwazylem ze plynu ubywa i sączy sie przy tej pompie vacuum

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4658
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 28 gru 2016, 18:26

Pompa nie ma kontaktu z płynem. To co cieknie przy vacum pompie to najpewniej olej silnikowy.

Chyba że możliwe by było takie uszkodzenie przy którym płyn z pompy hamulcowej przedostawałby się do serwa a tam dalej by był zasysany przez vacum pompę i wtedy pompa wypluwa co zassała.

Nawet jakby pompa padła to miałbyś podciśnienie z kolektora ssącego do wspomagania hamulców. Podejrzewam że dawali tą vacum pompę aby pobieranie podciśnienie z kolektora nie zaburzało pracy mechanicznego wtrysku. A połączenie do kolektora jest awaryjnie jakby pompa padła.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

emczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 16 mar 2014, 22:54
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: emczy » 04 sty 2017, 11:19

a czy ta pompa ma wpływ na prace sprzęgła ? ogółem wszystkich podzespołów współpracujących z serwem? ogółem to ma ale czy przez to uszkodzenie (stukanie) może miec wpływ na gorszą prace ?
dzieki za odp

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4658
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 04 sty 2017, 19:14

Noe powinno mieć wpływu na sprzęgło. Nie wiem czy jest możliwość że pompa może wpuszczać powietrze do kolektora, bo wtedy pojawią się problemy z wolnymi obrotami.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

emczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 16 mar 2014, 22:54
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: emczy » 04 sty 2017, 22:33

pytam, bo zazwyczaj problemy ze stukaniem, jak i wpadającym sprzęgłem występują jednakowo, na ciepłym silniku juz wszystko działa bez zarzutu

Awatar użytkownika
Kofper
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 574
Rejestracja: 15 cze 2011, 17:56
Lokalizacja: Konina

Post autor: Kofper » 05 sty 2017, 09:39

Tak to ewidentnie vacuum pompa. Przerabiałem to jakieś 2 miesiące temu. U mnie wystarczyło odkręcić ten prawy dekiel i bez niego auto pochodziło z 5 minut. Potem wszystko co było widoczne wyczysciłem i złożyłem i od tej pory cisza.

emczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 16 mar 2014, 22:54
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: emczy » 06 sty 2017, 13:47

a to te nakrętki się odkręca i ona wychodzi ? bodajże klucz 13 i mokro wokół tej pompy że szok
dorzucam zdjęcie :

Obrazek

Awatar użytkownika
Kofper
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 574
Rejestracja: 15 cze 2011, 17:56
Lokalizacja: Konina

Post autor: Kofper » 06 sty 2017, 22:35

Jak odkręcisz te dwie 13 to Ci wyjdzie. Ona jest osadzona na uszczelce ale pewnie jak już ktoś rozbierał to pewnie położył na silikonie. Wyciąg ją, wyczyść w środku ile tylko możesz. Kup nową uszczelkę i na dodatek posmaruj ją Renzosilem, tylko tak lekko, nie tak jak silikon. Potem zakręć dobrze, niech posiedzi z 12h żeby porządnie wyschło. Generalnie to już wysycha po 1-2h ale lepiej mieć pewność że jest dobrze zrobione. :-) Powodzenia piwoa80

piotrek8090100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 08 sty 2017, 13:21
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: piotrek8090100 » 08 sty 2017, 14:27

Ja miałem całkiem wyciągnięty ten popychacz i też jeździłem chociż hamulec był troszkę twardszy. Po prostu jest już wytarty w jednym punkcie, spróbuj go też obrócić o 180st.

emczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 16 mar 2014, 22:54
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: emczy » 11 sty 2017, 22:05

zrobiłem tak, że wyczyscilem i zalozyłem, troche miałem problem z włożeniem bo ciezko było wsadzić ale musnłem pare razy rozrusznikiem i wałek obrocil i weszło więc dopiero na weekend będe miał do dyspozycji garaż i wtedy uszczelnie lepiej , ale poki co uchichło, co prawda stuknie czasami na zimnym ale to chyba kwestia oleju , no i póki co też nie wpada pedał sprzęgła a co do uciekającego płynu nie wiem, bo urwałem linke maski ale to juz inny temat , takze dzieki za porady :P

Awatar użytkownika
Kofper
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 574
Rejestracja: 15 cze 2011, 17:56
Lokalizacja: Konina

Post autor: Kofper » 12 sty 2017, 22:49

Co do oleju to też może być. Przy wymianie polecam założyć filtr np. Manna lub jakiś inny lepszy. Ale nawet na słabym nie powinno stukać. Może już masz tak wybity ten tłoczek że już nic nie zrobisz. Używane pompy nie są drogie tylko też nie wiadomo w jakim stanie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga