[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - zmiana intercoolera a moc
Jak masz zmieniac IC to tylko na FIMCa a taki to z orurowaniem to minimum koszt 700 zloty.
Jakich przyrostow mocy oczekujesz po wymianie ori ic na jakis inny ?? Bo podejrzewam ze fimc daje conajmniej polowe koni mniej niz program, czyli np: FIMC 700 zloty przyrost 15KM = 46,6 zl za konia, program 1100 zloty przyrost mocy 30KM = 36,6 za konia, czyli program wychodzi taniej w sotosunku do otrzymanych koni ( analogicznie to sie ma z NM ).
Szcerze ci powiem ze juz mi zawiewa TANIOŚCIĄ, jak chcesz robic rzeczy po taniości to wogole nie rob, samochodow nie tuninguje sie z PROMOCJI, pozniej sa mity ludzi, ze nie rob tego bo mi to strzelilo ( skoro bylo kupione po promocji to nie dziwne ). Kupujesz na promocji, kupujesz 2 razy. Jesli zle zrozumialem twojego posta to Zwracam Honor i Przeprzaszam
Jakich przyrostow mocy oczekujesz po wymianie ori ic na jakis inny ?? Bo podejrzewam ze fimc daje conajmniej polowe koni mniej niz program, czyli np: FIMC 700 zloty przyrost 15KM = 46,6 zl za konia, program 1100 zloty przyrost mocy 30KM = 36,6 za konia, czyli program wychodzi taniej w sotosunku do otrzymanych koni ( analogicznie to sie ma z NM ).
Szcerze ci powiem ze juz mi zawiewa TANIOŚCIĄ, jak chcesz robic rzeczy po taniości to wogole nie rob, samochodow nie tuninguje sie z PROMOCJI, pozniej sa mity ludzi, ze nie rob tego bo mi to strzelilo ( skoro bylo kupione po promocji to nie dziwne ). Kupujesz na promocji, kupujesz 2 razy. Jesli zle zrozumialem twojego posta to Zwracam Honor i Przeprzaszam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1
- Rejestracja: 13 wrz 2008, 22:42
Montować FMIC opłaca się jak zamierzasz modzić silnik poważniej niż sam wirus.Tak jak napisał jeden z przedmówców,nie jest konieczny FMIC ,jeżeli zamierzasz tylko go zawirusować.Sam montaż FMIC powinien teoretycznie dać cos koło 10KM,piszę teoretycznie bo wiele zależy oczywiście od temp. zew.(w zimie i przy delikatnej jeżdzie różnica nie będzie tak oczywista miedzy SMIC a FMIC).Przy dobrze dobranym IC temp. w dolocie powinna spaść o ok 30-40 C.Polecam lekture kolegów z forum vwgolf http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... light=fmic ,masz tam na prawdę dużo napisane na ten temat.
PS.Pozdrawiam wszystkich forumowiczów,to mój pierwszy post.Wiem, że powinienem się przywitać w innym dziale ale jakoś tak wyszło
...aha i jeszcze jedno,co to za maszyna "do wgrywania i robienia map"?,z tego co wiem to każdy szanujący się tuner robi program indywidualnie pod każde autko i nie ma programu,który zrobi to automatycznie za człowieka.Do tego potrzeba "jedynie" komputera,oprogramowania,programatora i wiedzy...której niestety już nie kupisz,więc uważaj zanim znajomy zaaplikuje ci jakiegoś "gotowca", żeby nie zaszkodzić swojemu maleństwu.Sorry za OT.
PS.Pozdrawiam wszystkich forumowiczów,to mój pierwszy post.Wiem, że powinienem się przywitać w innym dziale ale jakoś tak wyszło
...aha i jeszcze jedno,co to za maszyna "do wgrywania i robienia map"?,z tego co wiem to każdy szanujący się tuner robi program indywidualnie pod każde autko i nie ma programu,który zrobi to automatycznie za człowieka.Do tego potrzeba "jedynie" komputera,oprogramowania,programatora i wiedzy...której niestety już nie kupisz,więc uważaj zanim znajomy zaaplikuje ci jakiegoś "gotowca", żeby nie zaszkodzić swojemu maleństwu.Sorry za OT.
Temat bardzo stary ale myślę że warto kontynuować tym bardziej że było troche bredni wypisanych
Ori. Ic w naszych 1z to istny strzał w stopę. Dla porównania Ic w Borze 1.9tdi 90Km Alh ma wymiary rdzenia 20x20x8,5cm i wloty proste śr. wew. 57mm
audi - 25x10x10cm wloty z dużymi zakretami śr. wew 42mm a do tego bardzo mała kratka i wąska kierownica.
Każdy trochę wiekszy i bardziej płaski ic niż ori. z 1z będzie lepszy, oczywiście jeśli będzie dobry nawiew na jego powierzchnie.
Ori. Ic w naszych 1z to istny strzał w stopę. Dla porównania Ic w Borze 1.9tdi 90Km Alh ma wymiary rdzenia 20x20x8,5cm i wloty proste śr. wew. 57mm
audi - 25x10x10cm wloty z dużymi zakretami śr. wew 42mm a do tego bardzo mała kratka i wąska kierownica.
Każdy trochę wiekszy i bardziej płaski ic niż ori. z 1z będzie lepszy, oczywiście jeśli będzie dobry nawiew na jego powierzchnie.
W b5 widzialem jak ktoś dopasował ic z jakiejś Alfy, większy nic ori i pasujacy w to miejsce, wychodzi wtedy większy Smic. Ciekawe jak by dopasowac w b4 jakiś ciekawy Smic, bo wiem że wiele osob rezygnuje calkiem z fmic z powodu ori. zderzaka pod którym coś upchać - to sztuka. Problem z Smic też byłby taki ze jest bardzo mała kratka w zderzaku.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 12 sty 2016, 10:53
wałkowane od lat ale jakos nikt nie potrafi sie okreslic wiec zadam pytanie jeszcze raz i troche z innej perspektywy.
Jaki IC (Najlepiej FMIC) spasi mi do audi b4 TDI? Dodam ze mam zderzak z CFL i tak robie powyzej 130 KM.
Nie intersuje mnie co znacza skrotu FMIC SMIC, jaki pasuje do b5, czym sie rozni ten od tamtego i jaki ma wymiar ori
Pozdro
Jaki IC (Najlepiej FMIC) spasi mi do audi b4 TDI? Dodam ze mam zderzak z CFL i tak robie powyzej 130 KM.
Nie intersuje mnie co znacza skrotu FMIC SMIC, jaki pasuje do b5, czym sie rozni ten od tamtego i jaki ma wymiar ori
Pozdro
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Maciek.
- Forum Audi 80
- Posty: 162
- Rejestracja: 11 sie 2011, 10:31
- Imię: Maciej
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: SBE
https://audi80.pl/topics127/audi-80- ... tm#1018842
W poście wyżej są linki do FB z tym samym autem.
W poście wyżej są linki do FB z tym samym autem.
Arturo997,
audi80.pl/topics74/b4-1z-fmic-przy-1z-vt79096.htm
Tu masz temat fmic z klima, tylko zdjecia znikly, mozesz napisac do wlasiciela moze jeszcze ma foty. Ale to z chlodnica innego typu jak przeważnie sa w b4. Są duzo Krótsze i nie schodzą do samego dolu wiec można pod nimi zamontować IC.
Jaką ty masz chłodnice?
audi80.pl/topics74/b4-1z-fmic-przy-1z-vt79096.htm
Tu masz temat fmic z klima, tylko zdjecia znikly, mozesz napisac do wlasiciela moze jeszcze ma foty. Ale to z chlodnica innego typu jak przeważnie sa w b4. Są duzo Krótsze i nie schodzą do samego dolu wiec można pod nimi zamontować IC.
Jaką ty masz chłodnice?
U mnie wysoka chlodnica i oryginalna klima czyli od klimy tez jest wysoka. Trzeba zamowic najnizszy FMIC i kombinowac...
Powiedzmy że znalazłem IC który w audi można zamontować jako FMIC w miejsce środkowej kratki, jest cały z alu (jego wymiary całkowite to 70cmx9cmx5cm) objętość (cm3) zbliżona do objętości seryjnego IC z tym że sam rdzeń będzie mniejszy, ale będzia miał zdecydowanie dużo dużo więcej powietrza (seria 0.003cm3 FMIC 0.00235cm3) i pytanie czy warto coś takiego montować czy nie ma co sobie d*py zawracać? Wyjścia ma od tyłu także nie powinno być problemu by estetycznie wyglądał na aucie.. ale nie tylko o estetykę chodzi.
Powiedzmy że znalazłem IC który w audi można zamontować jako FMIC w miejsce środkowej kratki, jest cały z alu (jego wymiary całkowite to 70cmx9cmx5cm) objętość (cm3) zbliżona do objętości seryjnego IC z tym że sam rdzeń będzie mniejszy, ale będzia miał zdecydowanie dużo dużo więcej powietrza (seria 0.003cm3 FMIC 0.00235cm3) i pytanie czy warto coś takiego montować czy nie ma co sobie d*py zawracać? Wyjścia ma od tyłu także nie powinno być problemu by estetycznie wyglądał na aucie.. ale nie tylko o estetykę chodzi.