Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - zmiana intercoolera a moc

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 13 wrz 2008, 17:45

Jak masz zmieniac IC to tylko na FIMCa a taki to z orurowaniem to minimum koszt 700 zloty.
Jakich przyrostow mocy oczekujesz po wymianie ori ic na jakis inny ?? Bo podejrzewam ze fimc daje conajmniej polowe koni mniej niz program, czyli np: FIMC 700 zloty przyrost 15KM = 46,6 zl za konia, program 1100 zloty przyrost mocy 30KM = 36,6 za konia, czyli program wychodzi taniej w sotosunku do otrzymanych koni ( analogicznie to sie ma z NM ).

Szcerze ci powiem ze juz mi zawiewa TANIOŚCIĄ, jak chcesz robic rzeczy po taniości to wogole nie rob, samochodow nie tuninguje sie z PROMOCJI, pozniej sa mity ludzi, ze nie rob tego bo mi to strzelilo ( skoro bylo kupione po promocji to nie dziwne ). Kupujesz na promocji, kupujesz 2 razy. Jesli zle zrozumialem twojego posta to Zwracam Honor i Przeprzaszam ;-)

marcelus24
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 13 wrz 2008, 22:42

Post autor: marcelus24 » 13 wrz 2008, 23:30

Montować FMIC opłaca się jak zamierzasz modzić silnik poważniej niż sam wirus.Tak jak napisał jeden z przedmówców,nie jest konieczny FMIC ,jeżeli zamierzasz tylko go zawirusować.Sam montaż FMIC powinien teoretycznie dać cos koło 10KM,piszę teoretycznie bo wiele zależy oczywiście od temp. zew.(w zimie i przy delikatnej jeżdzie różnica nie będzie tak oczywista miedzy SMIC a FMIC).Przy dobrze dobranym IC temp. w dolocie powinna spaść o ok 30-40 C.Polecam lekture kolegów z forum vwgolf http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... light=fmic ,masz tam na prawdę dużo napisane na ten temat.

PS.Pozdrawiam wszystkich forumowiczów,to mój pierwszy post.Wiem, że powinienem się przywitać w innym dziale ale jakoś tak wyszło ;-)

...aha i jeszcze jedno,co to za maszyna "do wgrywania i robienia map"?,z tego co wiem to każdy szanujący się tuner robi program indywidualnie pod każde autko i nie ma programu,który zrobi to automatycznie za człowieka.Do tego potrzeba "jedynie" komputera,oprogramowania,programatora i wiedzy...której niestety już nie kupisz,więc uważaj zanim znajomy zaaplikuje ci jakiegoś "gotowca", żeby nie zaszkodzić swojemu maleństwu.Sorry za OT.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 24 lip 2015, 12:01

Temat bardzo stary ale myślę że warto kontynuować ;-) tym bardziej że było troche bredni wypisanych :-P
Ori. Ic w naszych 1z to istny strzał w stopę. Dla porównania Ic w Borze 1.9tdi 90Km Alh ma wymiary rdzenia 20x20x8,5cm i wloty proste śr. wew. 57mm
audi - 25x10x10cm wloty z dużymi zakretami śr. wew 42mm a do tego bardzo mała kratka i wąska kierownica.
Każdy trochę wiekszy i bardziej płaski ic niż ori. z 1z będzie lepszy, oczywiście jeśli będzie dobry nawiew na jego powierzchnie.

Awatar użytkownika
VW_parts
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 19 mar 2011, 17:31
Lokalizacja: żychlin

Post autor: VW_parts » 27 lip 2015, 20:17

może w b4 faktycznie lipa ale w b5 powietrze juz samą rure ci chłodzi a to dużo daje ,do tego łatwo przerobić na fmic wystarczy go wsadzić w środek i mod gotowy bez kilometrów rur ,w b5 to chyba najlepiej jest to rozwiązane

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 29 lip 2015, 08:16

W b5 widzialem jak ktoś dopasował ic z jakiejś Alfy, większy nic ori i pasujacy w to miejsce, wychodzi wtedy większy Smic. Ciekawe jak by dopasowac w b4 jakiś ciekawy Smic, bo wiem że wiele osob rezygnuje calkiem z fmic z powodu ori. zderzaka pod którym coś upchać - to sztuka. Problem z Smic też byłby taki ze jest bardzo mała kratka w zderzaku. :-/

Pawlik1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 12 sty 2016, 10:53

Post autor: Pawlik1993 » 23 lip 2016, 13:59

wałkowane od lat ale jakos nikt nie potrafi sie okreslic wiec zadam pytanie jeszcze raz i troche z innej perspektywy.
Jaki IC (Najlepiej FMIC) spasi mi do audi b4 TDI? Dodam ze mam zderzak z CFL i tak robie powyzej 130 KM.
Nie intersuje mnie co znacza skrotu FMIC SMIC, jaki pasuje do b5, czym sie rozni ten od tamtego i jaki ma wymiar ori ;)
Pozdro

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 23 lip 2016, 14:51

TU masz przyklady w innych autach, wystarczy poszukac,

filip posty wyzej tez ma, jest tez cooler z volvo v70 ale to kolega z Łotwy ma pod seryjnym zderzakiem

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 26 lip 2016, 07:52

Pawlik1993, Pod zderzak cfl spokojnie pakujesz IC z fmic.pl np. 550x180x65 i taki Ic spokojnie Ci wystarczy do mocy 220KM +

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 26 lip 2016, 15:42

Tu masz 550 x 180 na ori zderzaku





U siebie będe chciał 550 x 230 pod S2 zderzak.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 28 gru 2016, 12:16

Pytanie odnośnie FMIC - próbował ktoś upchnąć jakiś pod seryjny zderzak do audi 80 B4 1.9TDI 1995 z klimą ? Robił ktoś przymiarki? Interesują mnie wszelkie informacje ;-)

Awatar użytkownika
Maciek.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 11 sie 2011, 10:31
Imię: Maciej
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: SBE

Post autor: Maciek. » 28 gru 2016, 17:56

https://audi80.pl/topics127/audi-80- ... tm#1018842
W poście wyżej są linki do FB z tym samym autem. okok

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 28 gru 2016, 18:22

Maciek., tak ale tam nie ma klimy :-P
A to niestety duza roznica w tym aucie...

Awatar użytkownika
Maciek.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 11 sie 2011, 10:31
Imię: Maciej
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: SBE

Post autor: Maciek. » 28 gru 2016, 18:52

To przepraszam, kierowałem się panelem nawiewów z innych zdjęć. ;)

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 28 gru 2016, 22:06

Arturo997,
audi80.pl/topics74/b4-1z-fmic-przy-1z-vt79096.htm
Tu masz temat fmic z klima, tylko zdjecia znikly, mozesz napisac do wlasiciela moze jeszcze ma foty. Ale to z chlodnica innego typu jak przeważnie sa w b4. Są duzo Krótsze i nie schodzą do samego dolu wiec można pod nimi zamontować IC.
Jaką ty masz chłodnice?

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 16 mar 2017, 20:30

U mnie wysoka chlodnica i oryginalna klima czyli od klimy tez jest wysoka. Trzeba zamowic najnizszy FMIC i kombinowac...

Powiedzmy że znalazłem IC który w audi można zamontować jako FMIC w miejsce środkowej kratki, jest cały z alu (jego wymiary całkowite to 70cmx9cmx5cm) objętość (cm3) zbliżona do objętości seryjnego IC z tym że sam rdzeń będzie mniejszy, ale będzia miał zdecydowanie dużo dużo więcej powietrza (seria 0.003cm3 FMIC 0.00235cm3) i pytanie czy warto coś takiego montować czy nie ma co sobie d*py zawracać? Wyjścia ma od tyłu także nie powinno być problemu by estetycznie wyglądał na aucie.. ale nie tylko o estetykę chodzi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl